خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دبیر ستاد ملی کارآفرینی و اشتغال وزارت بهداشت با اشاره به تصویب ایجاد رشته مقطع کارشناسی ارشد کارآفرینی سلامت گفت: بیماری‌های جدید، سالمند شدن جمعیت و تغییرات فناوری در طب از مهمترین چالش‌های جهانی سلامت است.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری فارس، محمد میرزابیگی در اولین نشست هم اندیشی مسئولان ستادهای کارآفرینی و اشتغال دانشگاه های علوم پزشکی  کشور با بیان اینکه حوزه اشتغال یکی از پیچیده ترین حوزه های سیاستگذاری است، گفت: تعدد ذی نفعان، تنوع دیدگاه های متعدد و متضاد گروه های مختلف و تاثیر متفاوت برخی عوامل از جمله فرهنگ و ساختارهای اجتماعی از عوامل پیچیدگی اشتغال محسوب می شوند.

دبیر ستاد ملی کارآفرینی و اشتغال با بیان اینکه طی سال ها نگاه به موضوع اشتغال تک بعدی بوده است، تصریح کرد: اشتغال، مساله ای کاملا بین بخشی است و باید همه ارگان ها برای تولید، اشتغال و کارآفرینی تلاش کنند.

میرزابیگی افزود: در گذشته، ایجاد بنگاه های زود بازه یا اعطای تسهیلات و به تعویق انداختن مساله به امید یافتن راه حل بهینه، از جمله راهکارهایی بود که مدیران در مواجهه با مسائل مورد توجه قرار می دادند.ولی امروزه برای حل مساله نیازمند مجموعه ای فراگیر از مفاهیم و ابزار متنوع برای جمع آوری اطلاعات به منظور سیاستگذاری هستیم.

دبیر ستاد ملی کارآفرینی و اشتغال وزارت بهداشت بر ضرورت درک درست مدیران در حوزه کارآفرینی تاکید کرد و گفت: ترکیب دانش بین سازمانی به منظور کارآفرینی و نوآوری و ارتباط مستمر میان مدیران کارآفرینی با هدف یادگیری حین عمل، امری لازم و ضروری است.

میرزابیگی با بیان اینکه شیرازه اشتغال، کارآفرینی است، افزود: تولید و اشتغال دستاورد های کارآفرینی هستند زیرا کارآفرینی فرآیندی است که بر درک و تشخیص، کشف و خلق و نهایتا  بهره برداری از فرصت ها متمرکز است. همچنین کارآفرینی منابع خلق می کند و اشتغال نیز یکی از دستاوردهای کارآفرینی محسوب می شود.

دبیر ستاد ملی کارآفرینی و اشتغال وزارت بهداشت، خلق ارزش ناب و نوآورانه،ایجاد منابع و فرصت‌های جدید و توسعه تفکر و فرهنگ نوآوری را کارآفرینی دانسته و گفت: یکی از نتایج مهم  کارآفرینی، مدیریت بهینه منابع و هدفمندی هزینه ها در راستای پاسخ صحیح به تقاضا در حوزه اشتغال است.

میرزابیگی با بیان اینکه مدیر، یک برنامه ریز، استراتژیست، سازمان دهنده، رهبر، انگیزاننده، تنظیم کننده بودجه، ارزیاب، هماهنگ کننده و ناظر است، گفت: خلاقیت، داشتن چشم انداز، مترصد فرصت بودن، بهره گیری از خلاقیت و نوآوری و مخاطره پذیری، از جمله مهمترین خصوصیات یک کارآفرین محسوب می شود.  

وی با اشاره به محدودیت شدید دانش تخصصی و کمبود نیروی انسانی متخصص در زمینه کارآفرینی در نظام سلامت، تصریح کرد: ستاد ملی کارآفرینی و اشتغال با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و سایر مراکز علمی تا کنون اقداماتی از جمله پیگیری و تصویب ایجاد رشته مقطع کارشناسی ارشد کارآفرینی سلامت و ابلاغ دو تا چهار واحد تدریس کارآفرینی در تمام رشته‌های تحصیلی سلامت و هدایت استعدادهای کارآفرینانه در مسیر بهره برداری ازفرصت‌ها را انجام داده است.

دبیر ستاد ملی کارآفرینی و اشتغال با اشاره به اینکه اکوسیستم سلامت و درمان تحت تاثیر فناوری های دیجیتال، توسعه یافته و دچار تحولات گسترده شده است، افزود: فناوری‌های پوشیدنی، سلامت همراه و سلامت از راه دور در بهبود عملکرد اکوسیستم سلامت و درمان نقش بسزایی دارند.

وی بروز بیماری‌های جدید، سالمند شدن جمعیت، افزایش فزاینده خانوارهای تک نفره، تغییرات فناوری در طب و ورود به بازارهای جهانی را از مهمترین چالش های جهانی سلامت و در عین حال فرصت برای ارائه خدمات نوین سلامت دانست.

میرزابیگی در پایان خاطرنشان کرد: هوم کرها، مشاغل خانگی مرتبط با سلامت، هاسپیس ها، مدیریت دیتاهای مرتبط با نظام سلامت و تولید محصول در هر کجا که بیمار یا مشتری درخواست کند، براساس سیاست های مبتنی بر فکر خلاق و نوآور از فرصت های در حال توسعه در کسب و کار سلامت هستند.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید