خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در پی سفر به قاره آفریقا ۲۰ قرارداد میان شرکت‌های دانش بنیان ایرانی و آفریقایی به امضا رسید.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، اقتصاد و شرکت‌های دانش بنیان یکی از مهمترین موضوعات روز کشور  هستند و تمام مسئولان و متخصصان کشور بر لازمه توجه به اقتصاد دانش بنیان تاکید می‌کنند؛ ایجاد بستر صادراتی مناسب برای شرکت‌ها و آشنا کردن آنها با محیط‌های بین‌المللی از جمله فعالیت‌هایی است که می‌تواند چرخ این اقتصاد را به حرکت دربیاورد و در حال حاضر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بستری مناسب برای فعایت‌های بین المللی شرکت‌های دانش بنیان  بوجود آورده است و به کمک این برنامه شرکت‌ها می‌توانند با بازار قاره آفریقا آشنا شوند.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نتیجه دومین سفر شرکت‌های دانش بنیان به قاره آفریقا اظهار کرد: نیمه دوم آذر ماه دومین سفر ما به قاره آفریقا با بیش از ۵۰ شرکت دانش بنیان انجام گرفت و در آن سفر اتفاقات خوبی برای شرکت‌ها رخ داد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه قرار داد‌های متعددی در این سفر منعقد شدند، گفت: طی این سفر تجاری  شرکت‌های دانش بنیان توانستند بیش از ۲۰ قرارداد را با شرکای خارجی خود به امضا برساند.


محدودیت‌های سخت تجاری در قاره آفریقا وجود ندارد

وی درباره بازار آفریقای جنوبی بیان کرد: یکی از بازار‌های جدید برای گسترش فعالیت  شرکت‌های دانش بنیان، بازار قاره آفریقاست و به دلیل آنکه محدودیت‌های قاره اروپا در آفریقا وجود ندارد فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان راحت تر پیش می‌رود.

ستاری ضمن اشاره به بازار تجاری قاره آفریقا ادامه داد:  برای مثال جهت ثبت یک دارو در قاره اروپا باید تلاش بسیاری کنیم و ممکن است گرفتن استاندارد‌های خاص چندین سال به طول بی‌انجامد؛ اما محدویت‌های سخت و زمان بر  در قاره آفریقا وجود ندارند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به موقعیت خوب بازار آفریقا برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: اکنون رقابت شرکت‌های دانش‌بنیان بین المللی  در بازار تجاری این قاره کم است؛ ضمن آنکه محیطی بسیار مناسب برای پیاده سازی ایده‌های شرکت‌های دانش بنیان نیز است.


کریدور صادرات، بستری مناسب برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان

وی درباره کریدور صادراتی شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: کریدور صادرات بصورت جدی کار خود را آغاز کرده است و اکنون در حال پیگیری می‌شود؛ به کمک این برنامه و بستر شرکت‌های دانش بنیان راحت‌تر می‌توانند با شرکای بین المللی خود ارتباط برقرار کرده و درآمد کسب کنند.

ستاری با بیان اینکه اکنون حمایت‌های مختلفی برای شرکت‌های دانش بنیان در بحث صادرات به وجود آمده است، گفت: در کریدور صادرات تسهیلاتی متعدد چون ارائه وام‌های مختلف، استاندارد‌های مخصوص اروپایی و تسهیلات جهت حضور در نمایشگاه‌های بین المللی وجود دارد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری یاد آوری کرد:  امیدوار هستیم تا شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند نقش آفرینی خوبی را در بازار‌های بین‌المللی و قاره آفریقا داشته باشند و درآمد خود را از این طریق افزایش دهند.




نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر