خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: کارآفرینی خلق یک ارزش جدید در راستای ثروت آفرینی است.



به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری فارس، آیین اختتامیه مراسم هفته پژوهش و فناوری دانشکده فنی و حرفه ای شهید شمسی پور تهران برگزار شد.

با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای، مدیران حوزه معاونت پژوهشی، استادان و دانشجویان، آیین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری دانشکده شهید شمسی پور تهران برگزار شد.

 رضا زنگنه مطلق در این مراسم با ذکر شعار هفته پژوهش دانشگاه فنی و حرفه ای با عنوان پژوهش کاربردی، فناوری های اشتغال زا، پنجه های کارآمد برای تولید ملی دانشجویان دانشکده شهید شمسی پور تهران را نخبه های فنی و حرفه ای و  مهارتی در کشور تلقی کرد و گفت:  دانشگاههای نسل سوم، عموما کارآفرین و مبتنی بر کارآفرینی در جهت حل مسائل جامعه با رویکرد علمی و نظام یافته در تعامل با محیط پیرامونی هستند.

وی با عنوان اینکه در کشورهای توسعه یافته، محور و مأموریت کانونی نظام دانشگاهی، کارآفرینی است افزود: با نگاهی به تعریف کارآفرینی از نگاه اقتصاد دانان در می یابیم کارآفرین کسی است که مخاطره هـای یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی می کند و نیــروی محرکــه اصلی در توسعه اقتصادی  جامعه بوده  که از فرصت های بازار بالاترین استفاده را دارد.

زنگنه مطلق عنوان کرد: مقوله های خلاقیت و نوآوری که از ویژگی های مهم روان شناختی محسوب می شوند جزء ذات و جوهره کارآفرینی بوده و در ارتباط تنگاتنگ با هم هستند و از آنجا که در حال حاضر کارآفرینی در توسعه کسب و کار کشورها نقش اساسی دارد بنابراین آشنایی با مفهوم خلاقیت و نوآوری در کارآفرینی و ویژگیهای افراد خلاق می تواند در کارآفرینی کمک کند.

وی خاطر نشان کرد: کارآفرین، فرد خلاقی است که برای ایجاد یک کسب و کار و در نتیجه، کسب سود وثروت، به دنبال به کار بردن ایده های جدید و استفاده از فرصت های طلایی و نابی است که معمولاً به چشم سایر افراد نمی آیند. در واقع کارآفرینی نتیجه ی فرایند سیستماتیک و منظمی است که خلاقیت و نوآوری را به نیازمندی ها و فرصت های بازار پیوند می زند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: یک کارآفرین می‌تواند از ثبت و خلق یک ایده  به منظور افزایش توانمندی استفاده کند به صورتی که بایستی به دنبال خلق خدمات و محصولات جدید یا بازارهای جدید برای خدمات آن محصول باشد.
وی در جمع دانشجویان شمسی پور با اشاره به حلقه گمشده ارتباط میان صنعت و دانشگاه، گفت: ارتباط دانشگاه و صنعت باید دو سویه باشد؛ دانشگاه‌ها باید پذیرش دانشجوی خود را براساس نیاز صنعت انجام دهند از سوی دیگر صنایع نیز نیروی کار موردنیاز خود را به دانشگاه‌ها سفارش دهد.

زنگنه با بیان اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه در هر کشوری می تواند تأثیری تعیین کننده در رشد اقتصادی داشته باشد تصریح کرد: بنده معتقدم حلقه مفقوده در دانشگاه ها فاصله زیاد دانش آموختگان ، با صنعت و بازار کار است.

وی عدم تجاری سازی پژوهش ها و فناوری های کسب شده را از مشکلات  کشور دانست و خطاب به دانشجویان گفت: بایستی با مطالعه بازار ایده های طراحی شده را تبدیل به ثروت کنیم ما نباید منتظر آگهی استخدام باشیم بلکه باید به دنبال کارآفرینی حرکت کنیم.

عضو هیأت علمی دانشکده شهید شمسی پور یک کارآفرین را خلاق، نوآور، پیشرو، آینده نگار و آینده نگر و ریسک پذیر معرفی کرد و خاطر نشان کرد: کارآفرینی خلق یک ارزش جدید در راستای ثروت آفرینی است.

زنگنه مطرح کرد: اکوسیستم زیست بوم کارآفرینی پدیده ای جدید برای مقابله با بیکاری نسل جوان است که می تواند با آموزش و توانمند سازی در کسب و کار نوآورانه، ترویج فرهنگ کارآفرینی، مشاوره و تأمین سرمایه چالش های بیکاری را برای نسل دانش آموخته دانشگاهی رفع کند.

عضو هیأت رئیسه دانشگاه فنی و حرفه ای ضمن تقدیر از فعالیت‌های گسترده انجام شده در هفته پژوهش و فناوری در دانشکده شهید شمسی پور خبر داد:  با برنامه ریزی های صورت گرفته به زودی مرکز نوآوری کسب و کار در این دانشکده ایجاد می شود.

زنگنه مطلق به برگزاری نمایشگاه توانمندی و دستاوردهای پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای در دانشگاه صلاح الدین اربیل عراق اشاره کرد و گفت: جذب دانشجویان از اقلیم کردستان در دانشکده ها و آموزشکده‌های غرب کشور به دلیل همزبانی و همچنین تبادل استاد و دانشجو از جمله برنامه های این دانشگاه است که در این زمینه تفاهم نامه هایی با دانشگاه های اربیل امضاء خواهد شد.
 در ابتدای مراسم احمد رضا حقیقی رییس دانشکده ضمن خیر مقدم به مدعوین با عنوان این مطلب که سرمایه گذاریِ مبتنی بر پژوهش و دانشِ ارزشِ آفرین، هنر دانشگاه های نسل سوم و کشور های پیشرفته است گفت: دلیل پیشرفت جوامع، منابع مادی نیست بلکه ماحصل تفکر دانشگاه ها است.

وی افزود:  اگر تلاش کنیم، به دانشی که ثروت آفرین و در خدمت جامعه است  دست پیدا کنیم در آن صورت از سوال تاریخی مبهم و اشتباه علم بهتر است یا ثروت به جواب سرمایه گذاری مبتنی بر پژوهش و فناوری های نو خواهیم رسید.
در پایان این مراسم از استادان و دانشجویان پژوهشگر و دانشجویان فعال در انجمن های علمی با تقدیم لوح سپاس و تندیس هفته پژوهش تقدیر به عمل آمد.

 معراج رجایی مدیرکل امور پژوهش و فناوری و آذرچهر صحت رئیس مرکز اسناد، انتشارات و کتابخانه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای در این مراسم حضور داشتند.



نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید