خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به انعقاد تمامی قراردادهای تخصیص اعتبارات اشتغال با متقاضیان گفت: در مرحله نخست و از منابع صندوق توسعه ملی،۹۰۰میلیارد تومان تسهیلات به ۱۹هزار و۵۱۴طرح اشتغال پرداخت شد.

به کارآفرین ناب، اصغر نوراله زاده در گفتگو با خبرگزاری مهر، درباره جزئیات پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی توسط صندوق کارآفرینی امید اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح اشتغال روستایی و عشایری از محل منابع ۱.۵ میلیارد دلار صندوق توسعه ملی در سال جاری، تاکنون ۷۵۰ میلیون دلار نزد چهار موسسه عامل سپرده‌گذاری شد که خوشبختانه تا پایان آذرماه، قرارداد ۱۰۰ درصد اعتبارات مرحله نخست تخصیص منابع اشتغال صندوق توسعه، توسط صندوق کارآفرینی امید با متقاضیان اجرای طرح‌های اشتغال روستایی منعقد شده است.

وی با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید به عنوان یکی از موسسات عامل مجری طرح اشتغال روستایی و عشایری، قرارداد ۱۰۰۰ میلیارد تومان طرح اشتغالزا را با متقاضیان منعقد کرده است، گفت: از این ۱۰۰۰ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده، ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، درباره طرح‌های اشتغال معرفی شده برای پرداخت تسهیلات افزود: ۲۹ هزار و ۹۰۹ طرح اشتغال پس از تائیدیه‌های کمیته‌های فنی، برای پرداخت تسهیلات به صندوق ارسال شد که از این ۲۱ هزار و ۹۵۴ طرح با اعتبار هزار و ۲۴۲ میلیارد مورد تایید و تصویب قرار گرفت.

وی گفت: تاکنون از مجموع قراردادهای منعقد شده، تسهیلات ۱۹ هزار و ۵۱۴ طرح اشتغال به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و ۷ هزار و ۹۵۰ طرح باقی مانده یا در نوبت پرداخت و تکمیل مدارک از سوی متقاضیان قرار دارند یا توجیه اقتصادی نداشتند و مورد تایید قرار نگرفته است.


پیش بینی ایجاد ۵۲ هزار فرصت شغلی
نوراله زاده با اشاره به برآورد ایجاد ۵۲ هزار و ۷۶۳ فرصت شغلی با اتمام پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی از سوی صندوق کارآفرینی امید گفت: صندوق کارآفرینی امید پیش از اجرای طرح اشتغال روستایی توسط دولت با اختصاص ۱.۵ میلیارد از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، سالانه حدود ۶۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می کرد که با تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی، همگام با تعهدات سالهای گذشته به همین میزان نیز اشتغالزایی می شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، با اشاره به رتبه نخست پرداخت بیشترین تعداد تسهیلات اشتغال روستایی و همچنین بیشترین ظرفیت اشتغال ایجاد شده نسبت به سه موسسه عامل دیگر مجری طرح اشتغال روستایی و عشایری گفت: البته گروه هدف صندوق کارآفرینی امید عمدتا طرح های کوچک اشتغالزا بوده است.  


۲۰ میلیون تومان، میانگین هزینه ایجاد هر فرصت شغلی
وی میانگین هزینه ایجاد هر فرصت شغلی در طرح های ارسالی به صندوق کارآفرینی امید را ۲۰ میلیون تومان دانست و درباره پایداری این مشاغل گفت: در اجرای این طرح در مناطق روستایی، به ظرفیت هر روستا توجه شده است و عمدتا طرح‌هایی را تائید کردیم که بستر اولیه آن در روستاها وجود دارد؛ به همین دلیل غالب مشاغل ایجاد شده پایدار است؛ چراکه ظرفیت اولیه در روستاها وجود داشته است.

نوراله زاده تاکید کرد: اکثر طرح‌های گردشگری، بوم گردی و صنایع دستی توسط صندوق کارآفرینی امید تامین مالی شده است که در اکثر روستاها، ظرفیت گردشگری خوبی دارند. ضمن اینکه ۹۰ درصد طرح های اشتغال با ارزش ۵۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد تومان تماما وابسته به فراوری محصولات لبنی و کشاورزی است.


تعریف ۲۰ نوع انواع ضمانت برای تسهیل دسترسی روستاییان به تسهیلات
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، همچنین با اشاره به تمهیدات صندوق برای تسهیل در دریافت تضامین لازم در قبال تسهیلات پرداختی اشتغال در روستاها گفت: در این زمینه بیش از ۲۰ نوع تضمین متناسب با روستا توسط صندوق کارآفرینی امید تعریف شده تا امکان دسترسی روستائیان به تسهیلات اشتغال فراهم کنیم؛ به عبارتی، هر نوع ضمانتی در روستاها از جمله مجوز چاه آب، وسیله نقلیه، زمین مشاع یا هر نوع ضمانت دیگر برای متقاضیان تعریف شده تا مبادا متقاضی از بابت نداشتن ضمانت، از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری محروم شود.


رصد وضعیت اجرای طرح‌های اشتغال از طریق سامانه GPS
وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره اقدامات انجام شده برای جلوگیری از انحراف منابع اشتغال گفت: خوشبختانه با طراحی سیستم های نظارتی، انحراف منابع بسیار پایین بوده است؛ به طوریکه برای همه استانها، مدیر معین تعیین کرده ایم لذا همه ارکان صندوق کارآفرینی امید، درگیر عملیات نظارت بر تسهیلات هستند و این افراد در بازه هر شش ماه معین هر استان جابجا می شوند.

نوراله زاده افزود: علاوه بر این، یک سیستم نظارتی تحت عنوان «سهام» از طریق GPS (سیستم موقعیت یاب جغرافیایی) فعالیت می کند و همه همکاران ما در سطح کشور موظف هستند از طریق تلفن همراه هوشمند خود هنگام نظارت از وضعیت اجرای طرح‌هایی که در کربانکنیگ(سامانه متمرکز بانکی) به عنوان محل اجرای طرح ثبت شده است، تصویر وضعیت طرح مربوطه را در سامانه ثبت کنند تا تسهیلات پرداختی دقیقا در طرح مورد تایید هزینه شود و به این ترتیب انحراف منابع به حداقل می‌رسد.

مدیرعامل صندق کارآفرینی امید، همچنین درباره تخصیص مرحله دوم منابع صندوق توسعه ملی گفت: مراحل بعدی تخصیص منابع صندوق توسعه ملی برای طرح اشتغال روستایی تا سقف ۱.۵ میلیارد دلار نزد چهار موسسه عامل قرار است به تدریج نزد چهار موسسه عامل سپرده گذاری شود.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید