خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان به‌لحاظ تولید و پرورش شتر مرغ در کشور استعداد بالقوه و بی‌نظیری دارد.


به گزارش کارآفرین ناب، «مجتبی پیری» در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: خوشبختانه دولت طی سال‌های اخیر در کنار بخش خصوصی سرمایه‌گذاری و حمایت‌های ویژه‌ای از این صنعت کرده است.

وی اظهار کرد: با گسترش این صنعت در استان می‌توان اشتغالزایی مناسبی را بوجود آورد.

برای نخستین بار پروژه پرورش زنجیره‌ای شتر مرغ توسط شرکت «مکران ساحل آرامش» بخش خصوصی در چابهار آغاز شده است.

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: این پروژه با هدف اشتغالزایی، محرومیت‌زدایی، تولید و افزایش درآمد خانوارهای روستایی در زمینی به مساحت ۷۳ هکتار عملیات اجرایی آن از سال گذشته آغاز شده است.

پیری تصریح کرد: ظرفیت این طرح ۲۴ هزار قطعه پرواری و ۷۰۰ قطعه مولد است.

وی گفت: جوجه‌کشی این مجموعه با ظرفیت ۷۲۰۰ تخم و پرورش جوجه مستقیم و غیرمستقیم(از طریق توزیع جوجه) با ظرفیت ۲۴ هزار قطعه است.

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: کشتارگاه، تولید محصولات پوستی، واحد روغن‌کشی و تولید محصولات بهداشتی و جانبی در این مجموعه پرورش شتر مرغ پیش‌بینی شده است.

پیری افزود: براساس برآوردهای اولیه امکان ایجاد بیش از ۱۰۰۰ شغل در این مجموعه وجود دارد.

وی تصریح کرد: این شهرستان ظرفیت مناسبی برای توسعه بخش کشاورزی، راه‌اندازی واحدهای مرغ گوشتی، ایجاد گلخانه و صنایع بسته‌بندی موادغذایی دارد.

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان صادرات محصولات تولیدی از جمله گوشت و تخم شترمرغ را اقتصادی دانست و تصریح کرد: از هرگونه طرح اشتغالزا در حوزه کشاورزی استقبال خواهیم کرد.

پیری گفت: در همین راستا سیستان و بلوچستان در حیطه پرورش شترمرغ با قوت تمام وارد شده به گونه‌ای که هم‌اکنون واحدهای صنعتی پرورش شتر مرغ در شهرستان‌های زهک، هیرمند، هامون، میرجاوه و سراوان و چابهار فعال است هم‌چنین در شهرستان‌های خاش، زاهدان و ایرانشهر هم به‌صورت سنتی بهره‌برداران در حال پرورش شتر مرغ هستند.

وی خاطرنشان کرد: کارآفرینان داخلی در سال‌های اخیر با توجه به تأکیدات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی به بهترین شکل ممکن اشتغالزایی و کارآفرینی کرده‌اند که می‌تواند آغازی بر تحولی بزرگ در اقتصاد کشور شود.

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در ادامه هم‌چنین به پرورش شتر مرغ در شهرستان هیرمند اشاره کرد و گفت: این شهرستان با داشتن افزون بر ۱۰۰۰ قطعه شترمرغ، قطب پرورش این پرنده در سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود.

پیری افزود: اقلیم شهرستان هیرمند شرایط مناسبی را برای پرورش شتر مرغ فراهم کرده است به طوری‌که هم‌اینک ۲ واحد صنعتی و حدود ۱۰۰۰ واحد سنتی در این شهرستان به پرورش این پرنده اختصاص دارد.

وی هم‌چنین از توجه ویژه وزیر جهاد کشاوزی به توسعه این صنعت در استان خبر داد و گفت: در سفر اخیر وزیر محترم جهاد کشاورزی به استان ایشان از نزدیک مرکز پرورش شترمرغ شهرستان هیرمند را بازدید کرد و بر حمایت و برطرف کردن مشکلات کارآفرینان این بخش تأکید کردند.

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به خشکسالی‌های پی در پی و لزوم توسعه طرح‌های کم آب‌بر، یکی از فعالیت‌های عمده در حوزه دامپروری توسعه پرورش شتر مرغ در سطح استان است .

پیری افزود: در همین راستا در غالب طرح پرورش شتر مرغ در منطقه سیستان از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۷ واحد پرورش شتر مرغ به ظرفیت ۱۹۰۰ قطعه شتر مرغ مولد و گوشتی احداث شده است که سالیانه ۷۰ تن گوشت  و۱۳۰۰ قطعه جوجه تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی بزرگترین مجتمع پرورش شتر مرغ جنوب شرق کشور در چابهار گفت: این مجتمع دارای ظرفیت ۲۳ هزار و ۷۰۰ قطعه شتر مرغ مولد و پرواری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان یادآور شد: مزرعه شتر مرغ «کشاورز» در شهرستان هیرمند با ظرفیت ۳۰۰ قطعه و با سرمایه‌گذاری ۹۸۰۰ میلیون ریال در زمینی به مساحت یک هکتار در سال ۱۳۹۳ به بهره‌برداری رسیده است.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید