خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 پارچه سازی و استفاده از نقوش ایرانی کمک بسیاری به برندسازی لباس می‌کند. همچنین زمینه‌ای برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی است. از سویی می‌تواند به ارتقای کیفیت کالا کمک کند تا در حوزه صادرات نیز فعال شویم.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت، شاخه های مختلف هنری ظرفیت و پتانسیل بالایی برای معرفی و تبلیغ کالای ایران ساخت دارند. هنرهای تجسمی یکی از این حوزه ها است که خود رشته ها زیادی دارد. طراحی پارچه رشته ای در هنرهای تجسمی است که از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا در طول تاریخ لباس همواره بیانگر فرهنگ و قومیت است. بنابراین این رشته در حفظ فرهنگ یک کشور نقش به سزایی دارد.

یکی از کارگاه هایی که در سومین روز از جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت برگزار شد به این رشته هنری اختصاص داشت. در کارگاه "طراحی پارچه و پارچه سازی با رویکرد هویت ایرانی" که توسط سیما کلانتر مدرس دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد و کلیاتی درباره این رشته ارائه شد.

کلانتر مدرس کارگاه با بیان اینکه نقوش، رج بندی و دوخته دوزی ها در تبدیل یک لباس به برند نقش اساسی دارد اظهار کرد: پارچه سازی و استفاده از نقوش ایرانی کمک بسیاری به برندسازی لباس می کند. همچنین زمینه ایجاد اشتغال نیز نقش دارد. از سویی می تواند به ارتقای کیفیت کالا کمک کند تا در حوزه صادرات نیز فعال شویم.

به گفته وی، در دوره صفویان ایران در استانداردهای نساجی رتبه بالایی داشت به گونه ای که منسوجات ایرانی در کلیساها به عنوان شی متبرک قرار می گرفتند.

کلانتر همچنین بیان کرد: پوشش همچون ابزاری برای تبلیغ فرهنگی و هنری محسوب می شود. پس با ستفاده از پوشش سنتی و به کارگیری نقوش سنتی کشورمان که متنوع است می توان به ارتقا و توسعه آن کمک کنیم. رشته طراحی پارچه ظرفیت های بالایی دارد اما مهجور مانده  است که با کمک جشنواره هایی همچون ایران ساخت می توان به بهره برداری از این ظرفیت ها دست یابیم.

دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» 4 تا 8 دی ماه سال جاری در خانه هنرمندان ایران در حال برگزاری است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید