خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون توسعه، کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در موارد بسیاری شاهد عملکرد سلیقه ای بانک ها در پرداخت تسهیلات هستیم که سبب طولانی شدن فرآیند ارائه تسهیلات و نا امیدی متقاضیان به ویژه در مناطق روستایی می شود.

به گزارش کارآفرین ناب، عیسی منصوری در گفت و گو با ایرنا ادامه داد: مشکل بانک ها در پرداخت تسهیلات عموما در تمام کشور مشابه است اما شاهد برخی برخوردهای سلیقه ای نیز هستیم.
وی تصریح کرد: پس از ابلاغ روش های نظارتی بر نحوه اجرای طرح های اشتغالزایی به بانک هایی که چنین شیوه ای را در پیش گرفته اند تذکر داده می شود تا مطابق دستورالعمل های اجرایی عمل شود.
منصوری با اشاره به اینکه تامین منابع مالی بنگاه های کوچک از طریق ارائه تسهیلات با واحدهای بزرگ متفاوت است ادامه داد: اصولا نظام بانکی خود را متناسب با نیازهای بازار کار از جمله ارائه تسهیلات به بنگاه های خرد و کوچک نکرده است.
وی گفت: نظام بانکی در کشور ما مجهز به ابزارهای تامین مالی شرکت های بزرگ است اما بیش از 85 درصد اشتغال در بخش های متوسط و کوچک قرار دارد.
منصوری در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به لزوم تثبیت مشاغل موجود اظهار داشت: پیش بینی شده بود که یکی از محورهای بحث اشتغال در سال 97 به تثبیت اشتغال موجود اختصاص یابد به همین جهت برنامه هایی نیز تدوین شد اما به دلیل برخی محدودیت ها اجرای آنها با تاخیر مواجه شد.
وی گفت: ابزارهایی برای تثبیت اشتغال در اختیار استانها قرار دادیم و دستور العمل های آن نیز ابلاغ شد، این ابزارها شامل مشوق های بیمه کارفرمایی، یارانه دستمزد در مناطق پر بیکار، استفاده از منابع بیمه بیکاری برای پیشگیری از ریزش نیروی کار موجود به جای استفاده صرف در مواقع بیکاری نیروی انسانی می باشد.
معاون وزیر کار یادآور شد: برنامه های دیگری نیز برای تثبیت اشتغال موجود در دستور کار است اما اجرایی شدن آن معطوف به اتمام مداخلات دستگاه های دیگر است زیرا این مداخلات سبب توقف فعالیت واحدهای کسب و کار می شود.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید