خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به گفته یکی از بزرگ‌ترین کارآفرینان موفق جهان، دولت هند توانسته است در سال‌های اخیر با حمایت از شرکت‌های نوپا و تغییر سیاست‌های تجارت داخلی خود به یکی از بزرگ‌ترین الگوی کارآفرینی در جهان معرفی شود.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از روزنامه تایمز هند، امروزه مقوله توسعه کارآفرینی و کسب و کارهای کوچک به‌عنوان اهرم توسعه اقتصادی در بیشتر کشورهای جهان مورد توجه قرار گرفته است. به‌ویژه این مبحث در کشورهای در حال توسعه و کشورهایی که از کمبود منابع طبیعی رنج می‌برند، اهمیت ویژه‌ای یافته است. از جمله کشورهای مطرح در حوزه توسعه کارآفرینی کشور هند است که به‌ حمایت و ترویج همه جانبه این مقوله در کلیه عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی پرداخته و حتی به انتقال تجارب خود به سایر کشورها و بهره‌گیری از مزایای ارتباطات بین‌المللی نیز اقدام نموده است.
جان چامبرز کارآفرین، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی آمریکا که در حال حاضر به‌عنوان مدیر عامل اجرایی و رئیس هیئت مدیره شرکت سیسکو سیستمز فعالیت می‌کند در مصاحبه با تایمز هند گفت، هند توانسته در سال‌های اخیر با تغییر سیاست‌های داخلی و تجاری خود به یکی از بزرگ‌ترین الگوی کارآفرینی در جهان معرفی شود.
به گفته جان چامبرز یکی از عمده دلایل مهمی که توانسته هند را به‌عنوان مدل کارآفرینی در جهان معرفی کند سیاست «پیش پرداخت» و «راهبرد خروج» خوب شرکت‌های این کشور است.
راهبرد خروج در واقع به معنای این است که سرمایه‌گذار چگونه به بازده سرمایه‌اش در کوتاه‌ترین بازده زمانی دست خواهد یافت. شناگران پیش از آنکه در یک مسیر طولانی شنا کنند، راه بازگشت به نقطه شروع را هم در نظر می‌گیرند. حتی وقتی مغازه می‌رویم تا لباس یا چیز دیگری بخریم ابتدا باید خاطرجمع باشیم که می‌توانیم در صورت لزوم پس بدهیم. داشتن انتخاب خروج از یک تصمیم نقش مهمی در تصمیم گیری دارد.
طبق نظر جان چامبرز، دولت هند با تغییر سیاست‌های داخلی مالیاتی و عوارض توانست صحنه کسب و کاری برای شرکت‌های استارتاپ و یا شرکت‌های نوپا فراهم کند که این شرکت‌های تازه تأسیس به ایده‌های ریسک پذیری بیشتری تشویق شوند.
بر اساس گفته‌های جان چامبرز، از آنجایی که قوانین کسب و کار برای شرکت‌های نوپا در اروپا و امریکا بسیار سخت‌گیرانه و دشوار است، هند با تغییر قوانین تجاری و مالیاتی خود توانسته در سال‌های اخیر الگوی خوبی برای کشورهای پیشرفته جهان در حمایت از شرکت‌های نوپا به شمار آید.
جان چامبرز گفت، دولت دهلی نو با تمرکز بر تغییر سیاست‌ها و تشویق شهروندان به یادگیری زبان خارجه و علوم فنی تکنولوژی توانسته نسبت به دیگر کشورهای جهان بسیار پیشرفته‌تر عمل کند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید