خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرکل توسعه اشتغال وزارت کار با اشاره به ایجاد حدود ۶۱۰ هزار شغل در یک سال گذشته گفت: اشتغال ناقص و دستمزد پایین و ناکافی از عللی است که موجب می شود آمار اشتغال، محسوس و واقعی به نظر نرسد.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری تسنیم، علاء الدین ازوجی در برنامه تیتر امشب افزود: بخشی از آمار اشتغال مربوط به اشتغال ناقص است، یعنی کسانی که کمتر از 44 ساعت در هفته کار می کنند و حدود 10 درصد شاغلین ما را تشکیل می دهند.

این مسئول وزارت کار گفت: طبق برنامه ششم توسعه هدف گذاری ایجاد 970 هزار شغل بود که به دلیل عدم تحقق از سال قبل، این رقم به 1 میلیون و 33 نفر- شغل رسید که از پاییز پارسال تا پاییز امسال حدود 610 هزار شغل ایجاد شده است.

ازوجی گفت: از طریق طرح کارورزی 19 هزار نفر و طرح مهارت آموزی در محیط واقعی بیش از 50 هزار نفر اشتغال پیدا کرده اند.

او افزود: از طریق اجرای قانون اشتغال روستایی و عشایری هم تا پایان سال 180 هزار شغل ایجاد می شود که تاکنون 150 هزار شغل از این طریق ایجاد شده است.

مدیرکل توسعه اشتغال وزارت کار با بیان این که ایجاد اشتغال و تحقق اهداف برنامه ها به شرایط با ثبات اقتصادی وابسته است گفت: سهم شاغلین ما در بخش عمومی یا همان دولتی از 19 درصد در سال گذشته به 17 درصد کاهش یافته است که این پیام را به جامعه می دهد که اشتغال در بخش عمومی و دولتی بسیار محدود شده است.

این مسئول وزارت کار با تاکید بر اینکه باید با ثبات اقتصادی سرمایه گذاران را تشویق به سرمایه گذاری کرد افزود: به نظر من باید برویم به سمتی که نظام اجرایی و آموزش عالی ما کارآفرین باشد.

ازوجی همچنین گفت: بالای 94 درصد ایجاد اشتغال ما از بنگاههای کوچک و متوسط است و باید از این بخش حمایت شود.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید