خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون توسعه اشتغال وزیر کار با اشاره به پیگیری دریافت مجوز سالانه برداشت از منابع صندوق توسعه برای اشتغال گفت: مراحل سوم و چهارم تخصیص منابع اشتغال این صندوق هنوز به بانکها پرداخت نشده است.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری تسنیم، عیسی منصوری در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان رضوی با بیان اینکه تا کنون 3هزار میلیارد تومان از این رقم به بانک‌ها ابلاغ شده، افزود: معادل همین میزان هم از سوی بانک‌ها با منابع صندوق توسعه تلفیق شده و در مجموع 6هزار میلیارد تومان از این منابع در اختیار بانک‌ها برای پرداخت است.

وی گفت: تاکنون نیز در مجموع حدود 18هزار میلیارد تومان طرح توسط دستگاه‌های اجرایی به بانک‌ها معرفی شده که در این راستا بانک‌های عامل علی‌رغم در اختیار داشتن 6هزار میلیارد تومان تا الآن 7هزار و 500 میلیارد تومان طرح را مصوب کرده‌اند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار اظهار کرد: تاکنون قرارداد 5هزار و 800 میلیارد تومان از این طرح‌ها بین متقاضیان و بانک‌ها منعقد شده و 5هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات نیز پرداخت شده است.

وی با اشاره به ابلاغ دو مرحله دیگر از این تسهیلات که هر مرحله 15درصد از منابع مربوطه است، گفت: متأسفانه با وجود گذشت بیش از یک ماه از ابلاغ مرحله سوم و یک هفته از مرحله چهارم هنوز به بانک‌ها رقمی پرداخت نشده است.

به‌گفته وی، از 6هزار میلیارد تومانی که بعد از افزایش نرخ ارز به رقم تسهیلات توسعه اشتغال افزوده شده بخشی از آن معادل 3هزار و 700 میلیارد تومان مقررشد به بخش‌های حمایتی اختصاص یابد که رقمی معادل 2هزار میلیارد تومان آن به کمیته امداد امام(ره) اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: علت بسته شدن سامانه کارا هم به‌دلیل آن است که در شرایط فعلی ظرفیت پذیرش طرح‌های جدید وجود ندارد اما در عین حال در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم مجوز برداشت رقمی از این حساب برای حوزه اشتغال را به‌صورت سالانه اخذ کنیم. در بحث متمم برای طرح‌های در دست اجرا بانک‌ها محور عمل خواهند بود و این افزایش هزینه‌ها در اجرای طرح‌ها مشخص و در صورت نیاز در قالب متمم اقدام می‌شود.

منصوری با بیان اینکه طرح‌هایی که به بانک‌ها ارسال شده و هنوز مصوب نشده مشمول پالایش دوباره می‌شوند، عملکرد خراسان رضوی در حوزه تسهیلات اشتغال روستایی و نظارت بر آنها را خوب توصیف و عنوان کرد: انحراف هشت درصد اولیه که در بررسی مجدد به یک درصد رسیده بسیار مطلوب است و نشان می‌دهد سرعت فدای دقت نشده و کار با حساسیت و دقت بالا پیش رفته است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه نظارت اثبات می‌کند که کار هدفمند اثربخش است، اظهار کرد: بدین منظور در حوزه نظارت علاوه بر سامانه کارا یک سامانه ناظر هم تعریف کردیم و در این راستا علاوه بر استان‌ها در مرکز نمونه‌برداری برای نظارت هم به‌روش علمی انجام می‌شود.

منصوری تصریح کرد: این وام‌ها نه برای تولید بلکه با محوریت اشتغال است و در حوزه نهادهای حمایتی هم باید توجه داشت که هدف ما در این پروژه اختصاصاً نه فقرزدایی بلکه ایجاد و تقویت اشتغال این جمعیت است.

وی تأکید کرد: حل مشکل اشتغال با پشت‌میزنشینی ممکن نیست. باید به روستاها و مناطق دورافتاده رفته و با شناسایی آن به مردم منطقه کمک کرد و خدمات برای ورود به این عرصه ارائه داد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید