خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

سومین دوره اهدای نشان کارآفرینی «امین الضرب» امروز (سه شنبه) به مناسبت 135 سالگی تاسیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار شد و هشت کارآفرین برتر نشان های خود را دریافت کردند.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از  ایرنا، در سومین دوره مراسم امین‌الضرب که با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری در تالار وحدت برگزار شد، از هشت چهره اثرگذار در حوزه اقتصاد بااعطای لوح و نشان امین الضرب تجلیل شد و 2 کارآفرین برتر نیز علاوه بر نشان و لوح، تندیس امین الضرب را دریافت کردند.
در این مراسم از «عزت الله فولادوند» دکترا فلسفه و مترج کتاب هایی در زمینه فلسفه، قدردانی و لوح افتخار و نشان امین الضرب به وی اعطا شد.
وی پس از دریافت نشان و لوح تقدیر، گفت: کارنامه شادروان حاج محمد حسین امین الضرب سرشار از عشق به ایران و کوشش های مداوم برای جبران واپس ماندگی های کشور از چرخه تجدد و تلاش برای اعتلای مقام میهن در جهان است.
فولادوند ادامه داد: او (امین الضرب) بود که به رغم دشمنی خشک اندیشان خرافاتی، کارخانه برق را از روسیه خرید و به ایران آورد و خانه ها و خیابان های تهران را منور کرد؛ و باز او بود که به منظور انتظام بخشیدن به امور بازرگانی اتاق تجارت تهران را تاسیس کرد که نیای اتاق بازرگانی امروز است؛ و همچنین او بود که در استقرار استقلال آزاد در ایران کوشید.
وی ادامه داد: تفصیل خدمات و اقدامات روشن بینانه او، در این مختصر مقدور نیست ولی یادآوری این نکته ضروری است که اینها همه در زمانی صورت گرفت که در سراسر ایران فقر و بی سوادی بیداد می کرد؛ به نحوی که به نوشته مرحوم تقی زاده، در زمان حیات امین الضرب در سال 1308، جمع کل محصلان مدارس در ایران فقط 2 هزار نفر بود. البته نباید از یاد برد که همین گونه اقدامات امین الضرب و رجال میهن دوست مانند او بود که در سالها بعد نه تنها در رشد دانش در کشور، بلکه به تقویت احساس ایران دوستی انجامید.
دریافت کننده نشان امین الضرب، اضافه کرد: من از ژرفای وجود امیدوارم که بی اخلاقی، جرم و جنایت و مال اندوزی به هر قیمت، که امروز به کابوس همه عاشقان این کشور تبدیل شده است، نتواند جای میهن دوستی و خدمت به ایران را در نسل جوان بگیرد.
«محمد علی موحد» تاریخ نگار و حقوقدان و عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز در بخش فرهنگی، نشان و لوح تقدیر امین الضرب را دریافت کرد.
وی در سخنان خود اظهارداشت: گره های اقتصادی مستقل از مسائل بخش فرهنگی نیست.
«قاسم مرتضوی» فعال صنعت آرد، «لئون آهارونیان» پیشکسوت صنعت حمل و نقل، «سلطان حسین فتاحی» بنیانگذار کارخانه امرسان، «اکبر ابراهیمی» بنیانگذار کارخانه پاکشوما، «حمید و سعید محمدی» دو برادر که دیجی کالا را راه اندازی کردند، و «محمدجواد شکوری مقدم» بنیانگذار سایت آپارات از دیگر کارآفرینانی بودند که امروز نشان و لوح امین الضرب را دریافت کردند.
در این مراسم، «عباسعلی قصاعی» بنیانگذار کارخانه چینی زرین و «حمیدرضا هاشمی نیا» موسس مجموعه سام الکترونیک، سام سرویس و تولیدکننده محصولات سامسونگ در ایران، نشان، لوح و تندیس «امین الضرب» را دریافت کردند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید