خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: استان زنجان رتبه برتر طرح‌های روستایی را در جشنواره کارآفرینان روستایی با ۳۱۷ نفر کارآفرین کسب کرده است.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدرضا یوسفی امروز در کارگروه اشتغال با ارائه گزارشی از اعتبارات مرحله چهارم اشتغال، اظهار داشت: استان زنجان رتبه برتر طرح‌های روستایی را در جشنواره کارآفرینان روستایی کسب کرده است که استان زنجان با 317 نفر کارآفرین مقام اول و خراسان جنوبی با اختلاف بالا با 192 نفر مقام دوم را داشته است.

یوسفی با اشاره به اینکه اعتبار مرحله چهارم اشتغال روستایی 22 هزار و 509 میلیار ریال است، تصریح کرد: با توجه به این که دستگاه‌ها در حوزه اشتغال روستایی موفق عمل کرده‌اند درخواست اعتبار 100 میلیارد تومانی مازاد بر اعتبارات تخصیص یافته هستیم.

وی ابراز کرد: تا مرحله چهارم اعتبار اختصاص یافته استان 200 میلیارد تومان بوده است که 148 میلیار تومان از اعتبارات منجر به عقد قرار داد شده و پرداخت شده است و 50 میلیار تومان فعلا پرداخت نشده است.

یوسفی افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در کارگروه ملی حمایت از اشتغال روستایی تفویض اعتبار به استان‌ها تا سقف 150 میلیارد ریال است و اولویت با طرح‌های بالای 60 درصد و طرح‌هایی است که  افزایش هزینه ناشی از نوسانات ارز دارند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در بحث اشتغال روستایی افزایش تعداد بیمه شدگان در دستور کار نبود، خاطر نشان کرد: در حال حاضر یکی از مصوبات موجود این است که کسانی که از اشتغال روستایی استفاده می‌کنند الزاما به بیمه روستاییان و عشایر معرفی شوند که این امر مورد تایید کارگروه اشتغال نیز است.

رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان زنجان نیز در این جلسه گزارشی از سهم اشتغال استان زنجان از محل تبصره 18 ارائه داد و اظهار داشت: استان زنجان از مجموع 269 هزار فرصت شغلی که در سطح کشور برای حوزه صنعت و معدن مد نظر قرار گرفته حدودا 16 هزار و 472 فرصت شغلی در سه بخش تکمیل طرح‌های نیمه تمام، بازسازی و نوسازی و سرمایه در گردش اختصاص داده شده است.

ناصر فغفوری با اشاره به این که بر اساس تبصره 18 قانون بودجه 1397 در حدود 6 درصد ایجاد اشتغال است، تصریح کرد: پس از استان های اصفهان، تهران، آذربایجان شرقی و البرز استان  زنجان رتبه 5 ایجاد اشتغال در سطح کشور قرار گرفته است.

وی افزود: این آمارها کارشناسی نشده‌اند زیرا استان زنجان ظرفیت تامین بیش از 10 درصد اشتغال کل کشوری با توجه به جمعیت 1.3 درصدی را ندارد.

فغفوری بیان کرد: در بحث بازسازی و نوسازی حدود 2 و نیم درصد سهم اشتغال به استان اختصاص یافته که با توانمندی‌های استان همخوانی دارد اما در بخش صنعت معدن و تجارت این رقم به 6.12 است که رقم بالایی است و با توانایی‌های استان همخوانی ندارد زیرا با توجه به محدودیت‌های موجود زنجان حداقل از لحاظ واحدهای فعال، این استان قابل قیاس با چهار استان عنوان شده نیست.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت با اشاره به این که از کل بودجه تبصره 18 سال 97 تقریبا 3.23 درصد از اعتبارات به استان اختصاص یافته است، تصریح کرد: سازمان صنعت معدن و تجارت بالاترین سهمی که از تسهیلات  تا پایان سال 96 داشت به بالاتر از 2.3 اعتبارات کشوری نرسیده بود اما در سال جاری تقریبا سه برابر سهم جمعیتی استان برای تبصره 18 اعتبار جذب شده است.

وی خاطر نشان کرد: در استان زنجان 72 درصد سرمایه گذارن غیر بومی هستند این ترکیب به ندرت در سایر استان ها دیده می‌شود که بیشتر نشان دهنده مناسب بودن فضای کسب و کار در زنجان است.

فغفوری از احداث واحد بزرگ کنسانتره آهن در جاده زنجان به تبریز خبر داد و خاطر نشان کرد: در حال اخذ مجوزهای زیست محیطی هستیم این طرح به تنهایی قادر است 1500 میلیارد تومان سرمایه را جذب کند در این صورت منطقه غرب زنجان تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی گفت: 21 درصد واحدهای تولیدی در زنجان تعطیل است هر چند که 14 درصد واحدها به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی محصول تولیدی قابل بازگشت به چرخه تولید نیستند.

به گفته فغفوری، از 35 هزار واحد صنفی  فعال استان حدودا 6 هزار واحد فاقد مجوز هستند در حال حاضر نیز 4 هزار و 200 واحد صنفی در سامانه ثبت شده و بخش عمده موفق به دریافت مجوز شده‌اند.  

وی تعهد شغلی سازمان صنعت معدن و تجارت را تا پایان سال 7492 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: 10 هزار و 781 شغل یعنی بیش از 144 درصد ایجاد شده است هر چند در زمینه فرش ایجاد اشتغال به دلیل عدم تامین تسهیلات مربوطه محقق نشده است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید