خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: سهم این صندوق به نسبت سایر بانک ها در مرحله سوم و چهارم پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در کشور افزایش یافته است.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایرنا ، اصغر نوراله زاده یکشنبه شب در کارگروه تخصصی اشتغال استان یزد بدون اشاره به اعداد و ارقام اظهار داشت: یکی از مباحثی که صندوق در آن فعالیت دارد ، بحث اشتغال پایدار روستایی است که به میزان تسهیلات اختصاصی صندوق توسعه ملی ، می بایستی بانک ها هم تسهیلات اختصاص دهند.
وی افزود: به همین دلیل صندوق کارآفرینی امید مجبور شد برای عمل به این تعهد ، سهم برخی از بخش ها بایستی کاهش می یافت به ویژه در مرحله سوم و چهارم که افزایش تسهیلات را داشتیم.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اضافه کرد: در این مقطع کاهش شدید تسهیلات سایر بخش ها طبیعی است و باید برای سپرده گذاری سهم صندوق توسعه ملی ، تلاش کنیم.
نوراله زاده با بیان اینکه ، یزد بیشترین جذب اعتبارات صندوق کارآفرینی امید را داشت، تصریح کرد: در واقع استان در تسهیلات اشتغال پایدار روستایی صندوق ،رتبه نخست را در کشور کسب کرد به همین دلیل 60 درصد تسهیلات بیش از تعهد به صندوق یزد اختصاص یافت .
وی ادامه داد: البته در استان در کنار بخش کشاورزی ، زمینه های دیگری برای اشتغال روستایی همچون گردشگری ، صنایع دستی و بوم گردی فراهم است و همین تلاش ها به ما اجازه داد تا از منابع داخلی ، تسهیلات استان را افزایش دهیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: تفاهم نامه هایی دیگری با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه کسب و کارهای استارتاپی و اپلیکیشن ها و هر طرحی که در کارگروه وجوه اداره شده این وزارتخانه مصوب شود تسهیلات دریافت می کند.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به تفاهم نامه با وزارت ورزش و جوانان نیز گفت: در قالب این تفاهم نامه منابعی توسط وزارتخانه اختصاص یافته و 2 برابر آن را صندوق اختصاص داده است.
نوراله زاده با اشاره به تفاهم نامه با معاونت علمی ریاست جمهوری ، سازمان راهداری ، کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: بنابراین بخشی از منابع ما ، تسهیلاتی است که با همکاری و مشارکت نهادها و دستگاه ها آنها را پرداخت می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در استان یزد هم در بخش گردشگری و صنایع دستی تلاش های خوبی از سه ،چهار سال قبل تاکنون انجام شد و با توجه به ظرفیت های استان ، کارهای خوبی با همکاری سازمان میراث فرهنگی کشور انجام شد.
وی ادامه داد: امروز هم در همین راستا در شهرستان میبد تفاهم نامه ای امضا شد تا جشنواره خیلی خوبی با محور زیلو به عنوان یک اثر جهانی برگزار شود .
استاندار یزد هم در این کارگروه با اشاره به اهمیت طرح کارورزی گفت: با توجه به اینکه این استان دانش آموختگان بیکار و صنایع زیادی دارد ، طرح کارورزی می تواند زمینه ساز اشتغال این قشر باشد.
محمدعلی طالبی افزود: آموزش های فنی و حرفه ای و نقش آن در ایجاد اشتغال استان بسیار اهمیت دارد ، باید آموزش ها به سمتی برود که نیازهای استان را پوشش دهد .
وی با بیان اینکه باید موارد آموزشی در سرفصل ها بر اساس اولویت های استان باشد ادامه داد: همه مدیران دستگاه های اداری استان باید دغدغه حفظ و ایجاد و شناسایی فرصت های جدید اشتغال استان داشته باشند.
استاندار یزد تصریح کرد : در کنار حرکت اشتغال استان به سمت جذب دانش آموختگان دانشگاهی بومی ، باید نخبگان استان برنامه ای در این حوزه ارائه کنند تا این مهم به یک مسئولیت اجتماعی تبدیل شود.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید پیش از این در دیدار با استاندار یزد گفته بود که این صندوق ، تلاش در حوزه تامین مالی کسب و کارهای خرد، سعی کرده است تنها پرداخت کننده وام نباشد و به زنجیره تامین و بازار محصول نیز توجه می کند.
وی با بیان اینکه در بعضی از استانها ، طرح های مشارکت پذیری روستاییان همچون یزد پرداخت شد، افزود: ایجاد هزار صندوق تامین مالی خرد در روستاها نیز توسط صندوق کارآفرینی امید اجرا شد و یزد ، رتبه نخست کشوری صندوق را در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی کسب کرد.
استاندار یزد نیز در این دیدار اظهار داشت: فعالیت های صندوق کارآفرینی امید در حوزه هایی انجام شده است که هم اکنون استان شاهد کمترین آسیب در این حوزه هاست و صندوق تأثیر بسیار خوبی را در بحث اشتغال و رونق روستاها داشته است .
طالبی افزود: در حوزه گردشگری استان، مشاغلی است که نیازمند حمایت بوده و می توان از طریق وام صندوق کارآفرینی مورد حمایت قرار گیرند از جمله خدمات گردشگردی و حتی حمل و نقل گردشگری که می توان در قالب تفاهم نامه با سازمان صنایع دستی و گردشگری پیگیری شود .
نوراله زاده نیز با سفر به میبد به همراه علی زینی وند معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری یزد در فرمانداری میبد و کارگروه اشتغال این شهرستان حضور یافت.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در سفر 2 روزه به استان یزد از چند طرح مورد حمایت صندوق در حوزه های صنایع دستی، بوم گردی و صنایع غذایی در میبد و یزد بازدید کرد .
براساس عملکرد مثبت صندوق در مرحله جدید پرداخت تسهیلات 10 درصد از سهم بانک کشاورزی کاسته شد و هفت درصد آن به صندوق کارآفرینی امید، 2درصد به بانک توسعه تعاون و یک درصد به پست بانک تعلق گرفت.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید