خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان گفت: ۲۲۶ طرح و پروژه توسط صندوق کارآفرینی امید گلستان در دهه فجر افتتاح می شود.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری مهر، حسین پهلوری در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: در مجموعه ای کار می کنیم که رفع معضل اشتغال جوانان از اولویت های آن است و رسانه ها در ایجاد اشتغال، ایجاد امید در جامعه و پوشش اخبار سهم قابل ملاحظه ای دارند.

وی افزود: از مهم ترین برنامه های ما در دهه فجر، افتتاح متمرکز طرح های صندوق آفرینی امید روز سه شنبه در علی آبادکتول است که در آن ۲۲۶ طرح و پروژه را از محل منابع داخلی و اشتغال روستاییان و عشایر افتتاح می کنیم.

پهلوری ادامه داد: سرمایه گذاری صورت گرفته برای این پروژه ها ۳۵ میلیارد تومان بوده که ۳۰ میلیارد تومان آن را توسط صندوق پرداخت شده و برای ۴۱۵ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: برنامه شاخص دیگر حمایت صندوق از طرح های آبزی پروری و شیلاتی است که از پتانسیل خوب استان بوده و با همکاری شیلات از سال گذشته ۵۱ طرح را مورد حمایت قرار دادیم.

پهلوری گفت: سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای این طرح ها هزینه شده که سه هزار و ۱۰۰ میلیون تومان آن را توسط صندوق کارآفرینی پرداخت و برای ۷۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است.


۵۵۲ فقره تسهیلات را در حوزه پوشاک و البسه سنتی پرداخت کردیم
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان اظهار کرد: نمایشگاه و جشنواره پوشاک سنتی استان را چهارشنبه در مینودشت خواهیم داشت که با حضور مدیرعامل یا یکی از معاونت های وی برگزار می شود و نمایشگاه سه روزه خواهد بود.

پهلوری ادامه داد: در طول سه سال گذشته ۵۵۲ فقره تسهیلات را در حوزه پوشاک و البسه سنتی پرداخت کردیم که هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده و ۶۵۷ نفر اشتغالزایی داشته است.

وی با اشاره به کارگاه های تولید روسری سنتی در گنبدکاووس گفت: محصول این کارگاه به خارج از کشور و سایر استان ها صادر می شود.

پهلوری گفت: در فاز اول پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری ۲۷ میلیارد تومان ابلاغ شد که تاکنون ۳۸ میلیارد تومان در قالب ۷۰۸ پرونده پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: عملکرد بالای ۱۲۰ درصد داشتیم و ۱۰ میلیارد تومان هم به منابع استان اضافه شد و در حال حاضر ۴۷ میلیارد تومان منابع است که پرداخت تسهیلات انجام می دهیم.

پهلوری با بیان این که ۹۶۲ نفر در مرحله اول ایجاد اشتغال کردیم، گفت: در حال حاضر سرجمع پرداخت های چه از منابع داخلی و چه روستایی ۵۰ میلیارد تومان است که در قالب هزار و ۵۸۹ پرونده پرداخت شده است.


تفاهم نامه ها
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان اظهار کرد: تفاهم نامه هایی را با برخی از دستگاه منعقد کردیم، یکی از این دستگاه ها کمیته امداد استان است که تفاهمنامه ۱۴ میلیارد ریالی منعقد شده تا برای مددجویان ایجاد اشتغال کند.

وی افزود: تفاهمنامه پنج میلیارد ریالی با میراث فرهنگی استان داریم که در قالب بومگردی، گردشگری در بافت های تاریخی گرگان و گمیشان تسهیلات پرداخت می کنیم.

پهلوری ادامه داد: تفاهمنامه ۲۲ میلیاردی را با اداره کل  ورزش و جوانان منعقد کردیم تا در برای کمک و حمایت در جهت راه اندازی و توانمندسازی سمن های ورزشی و حمایت از قهرمانان و ورزشکاران برای تأسیس باشگاه هزینه شود و تاکنون ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی گفت: تفاهم نامه هایی را هم با راهداری و بنیاد شهید داریم و در این خصوص تسهیلات پرداخت می کنیم که سقف پرداخت در حمل و نقل ۵۰ میلیون تومان است و تسهیلات بنیاد شهید تا سقف پنج میلیون تومان و در قالب تسهیلات ضروری است.


۳۳۸ میلیارد تومان از زمان تأسیس صندوق در استان تسهیلات پرداخت شده است
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید از سال ۸۵ فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و در دولت جدید صندوق کارآفرینی امید نام گرفت. در ۱۲ شهرستان شعبه داشته و کل پرسنل ما ۳۶ کارمند است.

وی افزود: در طول این مدت ۱۱۱ هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۳۳۸ میلیارد تومان پرداخت کردیم که ۳۲ میلیارد وام ازدواج و ۳۶ هزار میلیارد تومان هم وام اشتغالزایی بوده است.

پهلوری با بیان این که در طول این سال ها ۳۴ هزار شغل توسط صندوق ایجاد شده است، گفت: جزو ۱۰ استان اول کشور در زمینه پرداخت تسهیلات هستیم و بالای ۱۰۰ درصد پرداخت کرده و بازگشت منابع هم ۱۰۰ درصد است.

وی تصریح کرد: در سامانه رصد ۳۴۸ شغل برای صندوق کارآفرینی امید ثبت شده است.


۷۵ درصد کسانی که از صندوق وام گرفتند در زمینه ضمانت بانکی راضی هستند
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان اظهار کرد: ۷۵ درصد کسانی که از صندوق وام رفتند از شیوه ضمانت راضی هستند، محل اجرای طرح، ماشین آلات و تأسیسات، جواز کسب و سفته و چک می تواند به عنوان ضمانت در نظر گرفته شود.

وی تأکید کرد: نگاه ما نگاه حمایتی است و نگاه تجاری در این زمینه نداریم و تنها بانکی هستیم که می توان از روی سیستم محل طرح را با استفاده از سامانه سهام مشاهده کرد. یعنی علاوه بر نظارت استانداری خود بانک هم بر طرح ها نظارت می کند و تاکنون دو مورد انحراف از طرح روی داده است.

پهلوری گفت: در دو ماه گذشته جشنواره سوزن دوزی را در گنبدکاووس برگزار کردیم که کار مشترکی بین صندوق و میراث بود.

وی تصریح کرد: سالانه باید ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات بدهیم که این امسال تاکنون ۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

پهلوری ادامه داد: ظرفیت های خوبی در زمینه شتر در شمال استان وجود دارد و ۴۰ فقره تسهیلات به اهالی بومی پرداخت کرده و کارگاه جمع آوری شیر شتر هم تأسیس و زنجیره کامل شد.

وی اضافه کرد: در زمینه پرورش اسب، پرورش گیاهان دارویی مانند آویشن، گل محمدی و غیره، صنایع چوبی، ابریشم بافی، ساخت مبل در استان ظرفیت های خوبی وجود دارد که مورد حمایت قرار می گیرند.


۱۴ روستای بدون بیکار
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان اظهار کرد: ۵۰ میلیارد تومان برای سال ۹۷ و ۹۸ اعتبار گذاشتیم تا طرح ۱۴ روستای بدون بیکار را اجرا کنیم و این امر نیازمند همکاری همه دستگاه ها است.

وی با بیان این که حمایت از ۴۰ صندوق خرد محلی را با همکاری جهاد در دستورکار داریم، خاطرنشان کرد: پروژه شیرینی جان ترکمن در گنبدکاووس (دو میلیارد تومان)، هتل یک ستاره در نصرآباد، چند کلبه بومگردی در شهرهای مختلف، پروزه یخ بهداشتی در گرگان (۵۰۰ میلیون تومان)، دامداری و غیره از جمله پروژه های ما است که در دهه فجر کلنگ زنی می شود.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر