خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با بیان اینکه نسل جدیدی از کارآفرینان به اقتصاد کشور وارد شده‌اند، گفت: گردش مالی ده‌ها میلیاردی این کارآفرینان موجب رهایی ما از اقتصاد نفتی می‌شود که برای تداوم آن نیازمند رفع موانع هستیم.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایسنا، سورنا ستاری در نشست هم‌اندیشی با رؤسای شرکت‌های دانش‌بنیان با اشاره به وجود بیش از ۴۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان، افزود: گردش مالی این تعداد شرکت بالغ بر ده‌ها هزار میلیارد تومان است که عدد قابل توجهی در اقتصاد ملی به شمار می‌رود و با توجه به این واقعیت اگر می‌خواهیم اقتصاد ایران از شکل سنتی خارج شود، باید موانع را از پیش روی این کارآفرینان برداریم.

وی با تاکید بر اینکه امروز نسل جدیدی از کارآفرینان در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان وارد شده‌اند، اظهار کرد: بسیاری از این کارآفرینان در کسب و کار خود موفق هستند، ولی این کارآفرینان در این سال‌ها با مشکلات زیادی در محیط کسب و کارهای سنتی روبرو بودند که از جمله آنها می‌توان به نحوه تعریف آنها در اقتصاد سنتی اشاره کرد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور ادامه داد: جهت‌گیری به سمت شرکت‌های خدماتی است و این در حالی است که ساختار اقتصادی ما تناسبی با نسل جدید ندارد و باید به این فکر باشیم که چگونه برنامه‌های خود را عملیاتی کنیم.

ستاری با تاکید بر اینکه من همیشه در دسترس شرکت‌های دانش‌بنیان هستم، گفت: همه ما باید دست به دست هم بدهیم و عدد فروش شرکت‌های دانش‌بنیان را بیشتر کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به همکاری خوب این معاونت با مجموعه‌های تحت نظر وزارت اقتصاد مانند سازمان امور مالیاتی و گمرکی، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان شرکت‌هایی هستند که با ایجاد و رشد خود در حال کم کردن سهم نفت از اقتصاد کشور هستند و کشور در مسیر تغییر به سمت اقتصاد دانش بنیان باید توجه داشته باشد که شرکت‌های ایجاد شده در این حوزه، نیازهای فیزیکی کمتری دارند.

ستاری تاکید کرد: بر این اساس هر قدر کارآفرینان جوان به بدنه اقتصاد تزریق شوند و این تزریق ادامه یابد، به این معنی است که تعداد زیادی استارتاپ به سطح شهر تزریق می‌شود، در عین حال این شرکت‌ها مشکلات خاصی دارند از جمله اینکه ساختارهای کنونی اقتصاد ما با این نسل از کارآفرینان تناسبی ندارد.

ستاری با بیان اینکه از این رو باید فکر کنیم که چگونه می‌توانیم مشکلات این شرکت‌ها را حل کنیم، ادامه داد: در سه تا چهار سال گذشته با همکاری همه دست اندرکاران، تلاش‌های زیادی برای رفع این چالش‌ها صورت گرفته است تا این مشکلات به حداقل برسد.

در این نشست همچنین شاپور محمدی رییس سازمان بورس از برنامه‌های این سازمان برای پذیرش شرکت‌های زیان‌ده در فرابورس خبر داد و گفت: خریداران سهام در نهایت مردم هستند و باید رضایت آنها جلب شود.




نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید