1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رویداد استارتاپی تخصصی کارآفرینی اجتماعی کشور با هدف آموزش اصول اولیه کار آفرینی برای حل آسیب‌ های اجتماعی و حضور دانشگاه‌ های مختلف در اهواز برگزار می‌ شود.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری تسنیم، عبدالرحیم هوشمند در نشست خبری رویداد استارتاپی تخصصی کارآفرینی اجتماعی کشور که در سالن جلسات معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد با اشاره به مسئولیت دانشگاه درباره مسائل اجتماعی، اظهار داشت: عدم توجه به مسائل اجتماعی سبب ایجاد مشکلاتی در جامعه و رشد آن‌ها می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت آشنایی با مسائل فرهنگی و اجتماعی و آماده‌سازی دانشجویان برای برعهده گرفتن مسئولیت، بیان کرد: برای این آماده‌سازی باید توانمندی لازم را در آنها ایجاد کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری رویداد استارتاپی تخصصی کارآفرینی اجتماعی کشور گفت: باتوجه به مشکلات اجتماعی در کشور، شورای اجتماعی کشور از وزارت علوم درخواست کرده تا متصدی برگزاری رویداد استارتاپی تخصصی کارآفرینی اجتماعی کشور در دانشگاه‌ها باشد و این کار نیز در سه دانشگاه استان‌های اصفهان، مشهد و شهید چمران اهواز انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این رویداد با هدف راه‌اندازی کسب و کارهای نوآورانه از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز و با مشارکت معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان، معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و شورای اجتماعی کشور و با حضور دانشگاه‌های هشت استان‌ خوزستان، هرمزگان، بوشهر، ایلام، کرمان، فارس، کردستان، کرمانشاه برگزار می‌شود.

هوشمند با اشاره به این‌که رویداد استارتاپی تخصصی کارآفرینی اجتماعی کشور به نوعی کارگاه آموزشی اصول اولیه کارآفرینی برای حل آسیب‌های اجتماعی است، خاطرنشان کرد: افزایش مسئولیت‌های اجتماعی، توانمندسازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهبود عملکرد آموزش به کودکان کار و ارتقا فرهنگ مطالعه در خانواده‌های کم درآمد از محورهای این این کارگاه عملی است.

همچنین سید رضا علوی اظهار داشت: شرکت کنندگان در رویداد استارتاپی تخصصی کارآفرینی اجتماعی کشور در چهار دسته شامل کسب و کار(کشف مشتری)، رسانه، برنامه‌نویسی(IT) و طراح گرافیک تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که هر یک از شرکت کنندگان می‌توانند هر نقشی که تمایل داشته باشند را در این رویداد ایفا کنند، ادامه داد: هر فرد فارغ از نقشی که ثبت نام می‌کند می‌تواند ایده خود را در تیم مطرح کند.

دبیر رویداد استارتاپی تخصصی کارآفرینی اجتماعی کشور گفت: ظرفیت در نظر گرفته شده برای ثبت‌نام در این رویداد 100 نفر است که این ظرفیت  به تناسب حجم  تعداد شرکت کنندگان  تقسیم شده است.

علوی با اشاره به برگزاری پیش رویدادهای این برنامه، عنوان کرد: پیش رویداد نخست در 30 بهمن ماه سال جاری با موضوع کارگاه خلق ایده، کارگاه دوم در 12 اسفندماه با موضوع بوم مدل کسب و کار و پیش رویداد پایانی نیز در تاریخ 28 فروردین ماه 98 با موضوع پردازش ایده‌های ارسالی و بررسی آنها توسط داوران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اعطای گواهی حضور در رویداد استارتاپی تخصصی کارآفرینی اجتماعی کشور از سوی دانشگاه شهید چمران اهواز، ادامه داد: به سه تیم برتر این رویداد جایزه نقدی به ارزش 150 میلیون ریال اهدا می‌شود.

دبیر رویداد استارتاپی تخصصی کارآفرینی اجتماعی کشور با اشاره به این‌که مهلت ارسال ایده رویداد استارتاپی تخصصی کارآفرینی اجتماعی کشور تا تاریخ 22 فروردین ماه 98 و از طرق سایت  http://sostartup.ir است، اظهار داشت: زمان برگزاری این رویداد به مدت سه روز و از تاریخ 28 فروردین تا 30 فروردین ماه سال آینده و در محل دانشگاه شهید چمران اهواز است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

گالری تصاویر