خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

نخستین نمایشگاه کارآفرینی و جشنواره فرهنگی، ورزشی روستای «کنجینه» با هدف معرفی کسب و کارهای روستا، مشاغل خانگی و فروش محصولات آن برگزار شد.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری فارس، نخستین نمایشگاه کارآفرینان و جشنواره فرهنگی و ورزشی روستای کنجینه با حضور امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس، ابوالقاسم الماسی سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری همدان، حسین افشاری سرپرست فرمانداری شهرستان همدان، ظاهر پورمجاهد مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان و حضور پرشور مردم روستای کنجینه برگزار شد.

در این نمایشگاه مردان و زنان اهل روستا هنر خود را به میدان آوردند و انواع محصولات تولیدی از انواع غذاها گرفته تا صنایع دستی روستا را به نمایش گذاشتند.

امیر خجسته، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی آثار عرضه شده در نمایشگاه را هنرنمایی درخشان اهالی روستا دانست و گفت:‌ این مهارت‌ها اشتغالزایی خوبی به دنبال داشته و می‌تواند داشته باشد لذا اهالی روستا برای اخذ تسهیلات خوداشتغالی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ این اقدام می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر مناطق نیز در نظر گرفته شود و تشویقی برای دیگران باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت با بیان اینکه آب شرب کنجینه، سرخ‌آباد و سنگستان که سال‌ها بود پیگیری می‌شد به نتیجه رسید افزود:‌ خوشبختانه آب شیرینی در این مناطق به صورت مناسب تأمین شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان در حاشیه این نمایشگاه به خبرگزاری فارس گفت: این جشنواره‌ها می‌تواند دباعث تحرک اقتصادی، اجتماعی و بازنگری در آیین و سنن ما شود.

ظاهر پورمجاهد با بیان اینکه به دنبال تسری این نمایشگاه‌ها به سراسر استان هستیم اظهار کرد:‌ دهیاران می‌توانند این مسأله مورد توجه قرار دهند و موتور متحرک این اتفاق شود.

وی با اشاره به اینکه فرمانداری و بخشداری همدان به همراه دهیار و شورای روستای کنجینه این جشنواره را رقم زدند افزود:‌ سیاست استان برگزاری چنین نمایشگاه‌ها و جشنواره‌هایی در سطح روستاها است اما به همت و پیگیری دهیاران نیز بستگی دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان با بیان اینکه در 21 روستای هدف گردشگری توصیه شده است که دهیاری‌ها این نوع اقدامات را در دستور کار خود قرار دهند تصریح کرد: بدون تردید برگزاری این نمایشگاه‌ها در حوزه گردشگری روستایی و استان تأثیرگذار است و می‌تواند در ابعاد مختلف تحول‌آفرین باشد.

وی با بیان اینکه توسعه واحدهای تولیدی، تقویت خانه‌های بوم‌گردی و اشتغال خانگی از دستاوردهای این جشنواره‌ها است ادامه داد:‌ با همکاری و همدلی همه عوامل تأثیرگذار در روستا رونق اقتصادی حاصل خواهد شد.

در ادامه افتتاح پروژه‌های دهه فجر در همدان، پایگاه سلامت شهری امید اکباتان نیز به بهره‌برداری رسید.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان همدان در این آیین اظهار کرد:‌ مساحت این پایگاه 120 متر مربع است و ساختمان در 255 متر مربع و 2.5 طبقه احداث شده است.

محمد خیراندیش با بیان اینکه این پایگاه 9 هزار و 128 نفر را زیر پوشش قرار می‌دهد افزود:‌ این پایگاه با اعتبار 450 میلیون تومان و خرید 40 میلیون تومان تجهیزات از محل طرح  تحول سلامت احداث شده است.

وی گفت: این پروژه از سال 1395 آغاز شد و در سال جاری به بهره‌برداری رسید و پنج نفر در آن شاغل هستند.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان همدان  اظهار کرد: در شهرستان همدان 64 مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه به فعالیت مشغول هستند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید