خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

وزیرکار از اضافه شدن حدود ۱۲هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به حجم تسهیلات اشتغالی خبر داد و گفت:این رقم معادل ۷۵۰ میلیون دلار اختصاص یافته از صندوق توسعه ملی است که به ارز نیمایی تبدیل شده و با همکاری بانک های عامل پرداخت می شود.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری تسنیم، هفته اول بهمن ماه بود که علاءالدین ازوجی،سرپرست دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تسهیلات اشتغالی گفت: منابع اشتغال پایدار روستایی و عشایری قبلاً 12 هزار میلیارد تومان بود که با توجه به تحولات ارزی به 18 هزار و 300 میلیارد تومان تبدیل شد و در اختیار استان ها قرار خواهد گرفت.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: منابع جدیدی در فعالیت های سطح استان افزوده خواهد شد یعنی علاوه بر 12 هزار میلیارد و تومان، سه هزار و 750 میلیارد تومان برای نهادهای حمایتی در نظر گرفته شده و به استان ها ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: براساس بررسی که در سطح 31 استان کشور انجام داده ایم، برخی استان ها از بعد بررسی و کیفی طرح های اشتغال پایدار روستایی و عشایری نسبت به سایر استان ها بهتر عمل کرده اند.

ازوجی ادامه داد: در برخی استان ها از مجموع طرح هایی که در سامانه کارا ثبت شد، 50 درصد رد و در برخی استان ها 90 درصد پذیرش شده است که نشان می دهد استان دوم برای انتخاب طرح های باکیفیت تر نداشته است.

سرپرست دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: قواعد اشتغال پایدار روستایی و عشایری به گونه ای تنظیم شده که حداقل در سال های آینده اشتغالی که ایجاد خواهد شد پایدار خواهد بود و برای کشور به ویژه استان های محروم مثمره ثمر خواهد بود.

وی یادآور شد: بخشی از این منابع به طرح هایی که بررسی، منعقد و سایر پرداخت خواهد شد و بخشی به طرح های نهادهای حمایتی به مبلغ سه هزار و 750 میلیارد تومان اختصاص خواهد یافت. مابقی آن بخشی برای طرح های جدید و بخشی برای طرح هایی که 30 درصد اجازه افزایش قیمت را دارند پرداخت خواهد شد.

12هزار و 800 میلیارد تومان به حجم این تسهیلات اضافه شد
  محمدشریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخیراً درباره  میزان اشتغال روستایی با اشاره به اجرای مرحله دوم اعطای تسهیلات در قالب طرح اشتغال پایدار روستایی، گفت: 12 هزار و 800 میلیارد تومان نیز به حجم این تسهیلات اضافه شد.

شریعتمداری افزود: این رقم معادل 750 میلیون دلار اختصاص یافته از صندوق توسعه ملی است که به ارز نیمایی تبدیل شده و با همکاری بانک های عامل پرداخت می شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه طی سال جاری با اجرای طرح های اشتغال 609 هزار اشتغال خالص در کشور ایجاد شده است، ابراز امیدواری کرد که این رقم بیش از پیش افزایش یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استفاده از ظرفیت تعاونی های مرز نشین در واردات کالا به کشور استفاده کرد و گفت:برای تسهیل این روند، تصمیم های خوبی در دولت اخذ شده است.

وی اضافه کرد: میزان معافیت های واردات کالا از طریق مرزنشینان و تعاونی های مرزنشینی افزایش یافت و با توجه به شرایط اقتصادی موجود، از ظرفیت این تعاونی ها بیش از پیش در راستای بهبود وضع اقتصادی کشور استفاده خواهد شد.



نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید