خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

یک کارآفرین در حوزه سفال گفت: 150 میلیون تسهیلات از استانداری برای ما مصوب و به شهرداری فامنین پرداخت شده اما شهرداری برای پرداخت مانع تراشی کرده و من در صورت عدم پرداخت، کارگاه را تعطیل می‌کنم.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از نافع، هنرمندان بسیاری در هستند که خلاقانه و نوآورانه دست به هنرآفرینی زده و حتی با هنر دست خود زمینه اشتغال را برای افراد دیگر فراهم کرده و باعث درآمدزادیی می‌شوند اما متأسفانه گاهی به جای حمایت همه جانبه از هنر و کار آنها، ناملایماتی رخ  می‌دهد که موجب رنجش خاطر شده و انگیزه کار را برای ادامه می‌گیرد.

یک از این هنرمندان کشوری است که  حدود دو سال است در حوزه سفال کار خلاقانه و نوآورانه‌ای را در شهرهای همدان، کبودراهنگ، فامنین، جورقان و قهاوند آغاز کرده‌ و با با ایجاد کارگاه در این شهرها برای 2 هزار و 300 نفر اشتغال ایجاد کرده و محصولات تولیدی کارگاه‌هایش، بازار مطلوبی دارد.

این کارآفرین در گفت‌وگو با خبرنگار نافع با بیان اینکه تاکنون حمایتی از اشتغالزایی ما نشده است، اظهار کرد: مسؤولان مربوطه در دو سال گذشته تنها به تهیه عکس و گزارش بسنده کردند و وعده اعطای تسهیلات داده و موقع پرداخت مانع تراشی کردند.

وی رشته فعالیت خود را رنگ‌آمیزی نقطه نقاشی سفال به روش جدید عنوان کرد و گفت: کارآموزان این کارگاه‌ها فقط بانوان هستند.

کشوری با اشاره به اینکه رشته‌های نقش برجسته و مجسمه‌سازی نیز برای آقایان در نظر گرفته شده، افزود: از این رشته‌ها حمایتی نشد و راکد ماند زیرا نیازمند دستگاه خاصی است.

وی در خصوص صادرات اقلام تولیدی خود نیز گفت: در دو سال گذشته چند محموله به عراق ارسال شد اما مسوولان گفتند دیگر نیازی نیست بفرستید و ما خود در داخل حمایت می‌کنیم.

این کارآفرین با بیان اینکه در داخل کشور بیشتر به تهران صادرات انجام می‌شود، بیان کرد: بیشتر تولیدات ما به عراق می‌رفت که اکنون دیگر صادرات نداریم.

وی با اشاره به اینکه این روزها با مشکل جدیدی دست و پنجه نرم می‌کنیم، ادامه داد: چندی قبل با مطرح کردن طرح خلاقانه خود به استانداری، قرار بر این شد که 150 میلیون تومان تسهیلات برای حمایت از کارگاه‌های تولیدی ما پرداخت شود اما این پول هنوز به دست ما نرسیده است.

کشوری گفت: بعد از پیگیری برای این عدم پرداخت متوجه شدم که گویا استانداری پول را به حساب شهرداری فامنین واریز کرده‌ و اکنون آنها این پول را به ما نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه برای اعتراض به این موضوع دفتر مرکزی خود را که در فامنین است  تعطیل کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: در شهرستان مسوولان اشکال تراشی می‌کنند که این پول پرداخت نشود.

این کارآفرین تصریح کرد: وقتی به استانداری مراجعه می‌کنیم به من می‌گویند این مقدار تسهیلات و پول برای شما تصویب شده ولی اکنون چیزی به دست ما نرسیده و همین انگیزه‌ای برای تجمع کارران شده زیرا این تسهیلات حق هنرمندان کارگاه‌های نقاشی سفال است.

وی با بیان اینکه بنای کار ما بر این بود که بتوانیم این کار را توسعه دهیم، افزود: شعبه‌های کار ما زیاد شده اما مانع از این شدند که بتوانیم رونق بیشتری به کار دهیم.

کشوری با بیان اینکه مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی ما را بسیار کمک کرد، گفت: ما از شهرداری فامنین خواستیم که برای حل مشکلات یک جلسه گذاشته شود ولی تاکنون تشکیل نشده و قرار بود اگر 23 بهمن جلسه تشکیل نشود، کارگاه را برخلاف میل و رضایت افراد شاغل در این مکان تعطیل کنیم.

 

* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید