خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دبیر علمی همایش زنان کارآفرین گفت: ما باور داریم کارآفرینی کسب‌وکار نیست بلکه یک سبک زندگی است.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایسنا، زهرا رهایی در چهاردهمین همایش زنان کارآفرین که روز گذشته در تالار دهخدا دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، تصریح کرد: ایده اصلی برگزاری این همایش از سال ۹۲ با توجه به این مسئله که چگونه زنان کارآفرین می‌توانند خانواده را مدیریت کنند و درعین‌حال در کسب‌وکار هم موفق باشند، مطرح شد.

وی افزود: پس از بررسی موارد مختلف به این نتیجه رسیدیم که خانواده، جامعه، زنان و کسب‌وکار در یک تعامل چندگانه می‌توانند به یک مدلی به نام «مدیریت خانواده» برسند، مطابق نظریه‌های اقتصاد رفتاری و طی بررسی تأثیر تحریم در بخش اقتصاد متوجه می‌شویم که اولین چیزی که مدنظر قرار می‌گیرد روابط بین فردی آدم‌ها است.

دبیر علمی همایش زنان کارآفرین اظهار کرد: زنان کارآفرین به دلیل انتظاراتی که از آن‌ها وجود دارد و به دلیل پنداره‌هایی که خودشان دارند در شرایط تحریم باید به موارد دیگر نیز توجه کنند و از خانواده غافل نشوند؛ از طرفی نگاه تک ساحتی به زنان کارآفرین یکی از مشکلات زنان کارآفرین است.

وی عنوان کرد: ما باور داریم کارآفرینی کسب‌وکار نیست بلکه یک سبک زندگی است، زنان کارآفرین در مدیریت هماهنگ خانواده و سایر ابعاد زندگی در کنار کسب‌وکار موفق هستند، ادعای امروز ما این است که زنان کارآفرین در زمینه اداره خانواده بسیار تأثیرگذار هستند و صرفاً مسئله مشارکت اقتصادی نیست.

رهایی یادآور شد: لزوم ارائه رویکرد نوین به زندگی زنان کارآفرین زمینه‌ساز برگزاری این همایش شده است، یکی از مشکلات ما در حوزه سیاست‌گذاری این است که تعریف دقیقی از زن کارآفرین وجود ندارد، زن کارآفرین به معنای زن شاغل نیست بلکه سبک زندگی خودش را داشته و قدرت تصمیم‌گیری بالایی دارد.

وی عنوان کرد: یکی از نقاط قوت این همایش مطالعات بین‌رشته‌ای است، قطعاً نمی‌توانیم به موضوعات خانواده و روابط بین فردی بپردازیم مگر اینکه جامعه‌شناس‌ها و اقتصاددان‌ها و مدیریت خوانده‌ها و از همه مهم‌تر زنان کارآفرین که تجربه دارند کنار ما باشند.

دبیر علمی همایش زنان کارآفرین خاطرنشان کرد: استانداری قزوین، شورای شهر و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برای برگزاری این همایش در قزوین همکاری کردند، مسائل توسعه این کشور به‌تنهایی و با حضور نهادهای مدنی برطرف نمی‌شود و باید گفتمانی ایجاد شود و امیدواریم این همایش نهاد مدنی، دانشگاه و نهاد مدنی را به یکدیگر پیوند بزند.

رهایی با اشاره به اینکه دیدگاه تعادلی یک دیدگاه ثابت است، یادآور شد: در این همایش آنچه برای ما مهم است تعادل و هارمونی در زندگی و کار مشخص شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید