خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در دو سال گذشته نزدیک به پنج هزار طرح موفق به دریافت تسهیلات برای کارآفرینی و تولید شده‌اند.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری تسنیم، محسن مصطفایی در جلسه بررسی طرح‌های بخش کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: در دو سال گذشته 13 هزار و 176 طرح در ارتباط با مشاغل خانگی و اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری و نیز رونق تولید بنگاههای کوچک و متوسط به بانک‌های عامل معرفی شده بودند.

وی افزود: از این تعداد چهار هزار و 994 طرح موفق به دریافت تسهیلات برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی و اشتغالزایی خود شدند به گونه‌ای که این واحدها در حال حاضر توانسته‌اند برای تعداد بیش از یک هزار و 24 نفر به صورت غیرمستقیم و برای تعداد 512 نفر به صورت مستقیم کارآفرینی ثابت ایجاد کنند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: برای راه‌اندازی این تعداد  از  واحدها در مجموع سه هزار و 296 میلیارد ریال تسیهلات پرداخت شده است.

مصطفایی در مورد پرداخت تسهیلات برای توسعه اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری افزود: در مجموع تعداد 970 طرح در رسته‌های دام و طیور، صنایع غذایی و تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، تولیدات گیاهی، شیلات و آبزی‌پروری و مکانیزاسیون کشاورزی به بانک‌های عامل معرفی شده بود.

وی تصریح کرد: از این میزان نیز تعداد 390 طرح موفق شدند با راه‌اندازی واحدهای خود برای تعداد یک هزار و 23 نفر اشتغال پایدار ایجاد کنند که برای راه‌اندازی این تعداد از طرح‌ها در مجموع بیش از 860 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بانک‌های کشاورزی، صندوق کارآفرینی امید، توسعه تعاون و پست بانک با اعطای 860 میلیارد ریال تسهیلات بانکی در مجموع 390 طرح را با اشتغالزایی دو هزار و 23 نفر حمایت و پشتیبانی کردند  که در این بین بانک کشاورزی با پشتیبانی 262 طرح بیشترین میزان حمایت از این طرح‌ها را در بین دیگر بانک‌ها داشته است.


آغاز زودهنگام عملیات مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم
مدیریت حفظ نباتات سازمان جهادی کشاورزی استان اردبیل نیز از آغاز زودهنگام عملیات مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم خبر داد و افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی سال زراعی جاری، کاهش نزولات جوی همراه با بالا بودن چند درجه‌ای دما نسبت به درازمدت، عملیات مبارزه شیمیایی علف‌های هرز مزارع گندم و جو از آذرماه امسال آغاز و تا پایان دی‌ماه در سطحی بالغ بر سه هزار و 950 هکتار از مزارع گندم بخش خصوصی و دولتی در مناطق گرمسیر شمال استان این عملیات انجام شده است.   

یحیی آذرمی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی سال­ زراعی جاری، رشد رویشی زراعت‌های پائیزه و علف‌های هرز مزارع نسبت به سال‌های گذشته بیشتر بوده و به تبع آن مبارزه شیمیائی نیز زودتر آغاز شده است.

وی از ادامه عملیات مبارزه شیمیایی علف‌های هرز مناطق گرمسیر استان تا پایان فروردین‌ماه و در مناطق معتدل و سردسیر استان تا اواخر اردیبهشت‌ماه سال آینده خبر داد و افزود: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز در بیش از 80 درصد از مزارع گندم استان انجام و سطح مبارزه از 250 هزار هکتار فراتر رود.

مدیر حفظ نباتات استان از کشاورزان خواست به محض مساعد شدن شرایط جوی برای انجام عملیات مبارزه شیمیائی، با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و مشاوره با کارشناسان شبکه مراقبت مستقر در مراکز جهاد کشاورزی تابعه، نسبت به تهیه سموم علفکش مناسبت و سمپاشی به موقع مزارع اقدام کنند.

آذرمی تصریح کرد: سموم علفکش و قارچکش مورد نیاز استان تامین و به مقدار کافی در فروشگاه‌های عرضه‌کننده موجود است بنابراین به منظور جلوگیری از استفاده بی‌رویه از سموم شیمیایی در مزارع  و کاهش هزینه‌های تولید و تبعات منفی احتمالی، کشاورزان سموم لازم را براساس توصیه کارشناسان و از فروشندگان مجاز و معتبر تهیه کنند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: در مزارعی که سابقه وجود علف‌های هرز مقاوم به سموم علفکش متعارف وجود دارد با مشورت کارشناسان از سموم جدید معرفی شده استفاده کنند.


تولید سالانه بیش از 300 هزار اصله نشاء گیاهان دارویی
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین نیز اظهار کرد: شهرستان نمین با قابلیت پنج واحد خشک‌کن صنعتی گیاهان دارویی و نیز با دو هزار متر مربع سطح گلخانه تولید گیاهان دارویی در روستای خانکندی، سالانه بیش از 300 هزار اصله نشاء گیاهان دارویی مناسب با اقلیم استان را تولید می‌کند.

محمد حسنی گفت: نشاء گیاه کوچکی است که قسمتی از دوره رشد خود را در محیطی با نور و دمای کنترل شده می‌گذراند و پس از مساعد شدن آب و هوا به زمین اصلی منتقل می‌شود و نشاکاری به عمل انتقال و کاشت نشاء در زمین اصلی گفته می‌شود.

وی افزود: توسعه روش‌های کاشت گیاهان دارویی در این شهرستان، یکی از راه‌های جبران کم آبی و افزایش درآمد کشاورزان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین بیان کرد: نشاء نسبت به بذر، آب کمتری نیاز دارد و در مقابل کمبود آب نیز مقاومت بیشتری دارند، نشاها نسبت به بذر تنفس شدیدتری دارند، از این رو باید تا قبل از کاشت در جای پر نور، خنک و مرطوب نگهداری شوند و نیز نشاها را می‌توان بسته به موقعیت آب و هوایی در شاسی، گلخانه، تونل‌های پلاستیکی و یا در خزانه هوای آزاد پرورش داد.

وی مزایای استفاده از نشاکاری را تقویت سیستم ریشه‌ای گیاهان پیش از کاشت در مزرعه، امکان ایجاد شرایط محیطی مناسب در اوایل رشد، کوتاه کردن طول دوره رشد، پیش‌رس کردن محصول، رعایت دقیق فاصله بوته‌ها در زمان کاشت و عدم نیاز به تنک کردن سبزی‌های نشایی عنوان کرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید