خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس جهاد دانشگاهی زنجان گفت: در ایران ۱۵۰ مرکز رشد وجود دارد که ۴ مرکز رشد در استان زنجان است.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری تسنیم، کامران جعفری در کارگروه بانوان استان زنجان اظهار داشت: طرحی برای شتاب دهی به کسب و کارهای فن آورانه برای بانوان و دختران جوان کارآفرین و جویای کار استان زنجان در سال 98 توسط جهاد دانشگاهی استان ارائه شده است.

وی هدف از این طرح را کمک به کوتاه کردن روندهای راه اندازی و توسعه کسب و کار نوپا عنوان کرد و افزود: کمک در جهت بالا بردن کیفیت محصولات و خدمات و ثبات مالی، دارا بودن یک سیلابس آموزشی کسب و کار محور، ارائه مربی گری و مشاوره با کار آفرینان پیشکسوت و با تجربه به کارآفرینان و آموزش و پرورش استارتاپ‌های پذیرفته شده به صورت موازی و گروهی از دیگر اهداف است.

رئیس جهاد دانشگاهی زنجان با اشاره به اینکه مراکز ایجاد انگیزه  و پرورش افراد جهت کارآفرین شدن در دنیا پنج محور است، اظهار داشت: پرورش کارآفرینان توسط مرکز نوآوری شکوفایی و خلاقیت، مراکز رشد، مراکز شتاب دهنده و پارک‌های علوم و فناوری انجام می‌شود.

وی اهداف کلان پارک‌ها، مراکز رشد و مراکز نوآوری را در مرحله اول کمک به کاربردی کردن دستاوردهای علمی و دانشگاهی عنوان کرد و گفت: ایجاد زمینه‌های لازم در راستای توسعه مفهوم کارآفرینی در حوزه‌های دانشگاهی و تقویت آن، توسعه اتاق‌های فکر در رشته‌های مختلف دانشگاهی، تقویت اقتصاد ملی و استفاده هر چه بیشتر از سرمایه انسانی کشور از جمله دیگر اهداف است.

وی از جمله دلایلی که ایجاد مراکز نوآوری را به یک نیاز تبدیل کرده است را به وجود آمدن تغییرات سریع در فناوری‌های روز دنیا و مسائل روز جامعه عنوان  و تصریح کرد: مراکز نوآوری با همان ایده جذب خلاقیت‌ها و نوآوری افراد ایجاد شده‌اند که به دنبال عرضه محصول جدید که بر پایه دانش و  پژوهش ساخته شده، به بازار هستند.

جعفری با بیان این که اولین مرکز رشد جهان در نیویورک ایجاد شده است، ابراز کرد: امروزه بیش از 3 هزار مرکز رشد در سراسر دنیا وجود دارد که بیشتر آن در کشور آمریکا و ژاپن است.

وی با اشاره به اینکه تعداد مراکز رشد «انکوباتور» در ایران بیشتر از 150 مورد است، خاطر نشان کرد: در سطح استان زنجان 4 مرکز رشد وجود دارد که شامل مرکز رشد دانشگاه زنجان، مرکز رشد دانشگاه تحصیلات تکمیلی، مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی و مرکز رشد جهاد دانشگاهی است.

رئیس جهاد دانشگاهی زنجان با بیان این که شتاب دهنده‌ها ساختارهایی حمایت محور هستند، گفت: شتاب دهنده‌ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی از شکل‌گیری استارت آپ‌ها و کسب و کارهای نوپا حمایت می‌کنند.

وی افزود: در صورت نبودن زمینه حمایتی مرتبط با موضوع استارت آپی، خروجی های موفق به مراکز نوآوری و شکوفایی در چهار حوزه علوم انسانی، کشاورزی، هنر و فناوری اطلاعات هدایت می‌شوند.

جعفری با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند که بیش تر آن ها تحصیل کرده‌اند، خاطر نشان کرد: بر اساس آمار تنها 8 درصد از استارتاپ‌ها را زنان راه اندازی کرده‌اند این آمار اهمیت بالایی دارد و نیازمند مطالعه و بررسی دلایل مشارکت کم زنان در اکوسیستم استارتاپی کشور است.

وی اظهار کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده نقاط ضعف و تهدیدات موجود پیش روی، جهت شناساندن افراد مستعد جهاد دانشگاهی استان زنجان با همکاری اداره کل امور بانوان استانداری در خصوص حل مشکلات و بانوان استان زنجان در نظر دارد برنامه شتاب دهی کسب و کارهای فناورانه بانوان استان را عملیاتی کند.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید