خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

بی‌مهری و خلف وعده مسؤولان در حق نخستین کارگاه قالی بافی متمرکز استان کرمانشاه موجب نمایان شدن گره‌ مشکلات بر تار و پود قالی دستباف زنان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی این دیار شده است.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری فارس، کارآفرینی به ظاهر شاید ساده به نظر بیاید، اما در واقع مشکلات خودش را دارد، یک کارآفرین در حالی که باید ایده داشته باشد، نباید به سادگی مایوس شود، بلکه هر چه مورد کم لطفی قرار می‎گیرد ناامید نمی‎شود و همین کارشکنی‎ها سبب می‎شود تا انگیزه اش بیشتر شود.

زینب حسینی یکی از این دست کارآفرینان است، وی نخستین زنی نیست که در زمینه قالی‌بافی کار می‌کند، اما به جرأت می‌توان گفت که نخستین زنی است که برای زنان با استعداد اسلام‌آبادی، دار قالی برپا کرده است.

این زن کارآفرین سبب شده تا بسیاری از این زنان سرپرست خانواده بتوانند زندگی خود و فرزندانشان را بچرخانند.

اما گره‌های این قالی زمانی نامرتب و خراب می‌شود که مسؤولان با تعریف و تمجید‌های پوچ  در حالی که حرف و عملشان یکی نیست، وی را در شرایطی از سردرگمی و بی‌تفاوتی رها می‌کنند و با مراجعه به اداره‌ها مختلف،  مورد کم لطفی قرار می‌دهند.

کارگاه این خانم کارآفرین در چهارمین روز از دهه فجر ۹۷ توسط اداره صنعت و معدن اسلام آبادغرب به عنوان نخستین کارگاه قالی‌بافی متمرکز در استان کرمانشاه با اعتبار بالغ بر ۳ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم ۲۷ نفر، اشتغالزایی غیرمستقیم چهار گروه ۴۰ نفره در روستاهای اطراف شهرستان به بهره‌برداری رسید.

آنچه در ادامه آمده، گفت‌و‌گویی است که با این کارآفرین و مسؤول نخستین کارگاه متمرکز استان کرمانشاه انجام داده‌ایم.

زینب حسینی در ابتدا با اشاره به آغاز روند کاری خود، گفت: کار را از کارگاه کوچک ۱۲متری شروع کردم، طی مدت چند سال توانستم این کارگاه با توان اندک سرپا کنم این کارگاه هم‌اکنون با ۲۰ بافنده و هشت نفر مربی مشغول به فعالیت است.

مسؤول نخستین کارگاه متمرکز قالی‌بافی استان کرمانشاه، ادامه داد: اعضای کارگاه از درآمد خود راضی و با دستمزدهای متغییر از ۳۰۰ هزار شروع و در بخش مربیان تا بیش از یک‌میلیون نیز رسیده است.

این بانوی کارآفرین با آهی سرد از خلف وعده مسؤولان، ادامه داد: برای توسعه کارگاه و ایجاد اشتغال بیشتر درخواست وام دادیم که تا به این لحظه از هیچ نهادی تسهیلاتی دریافت نکرده‌ایم و با حرف‌های تکراری«بودجه نداشتن بانک‌ها» برای یک کارگاه نمونه استانی مواجه شده‌ایم.

وی با بیان اینکه تاکنون از جایی حمایت نشده‌ است، افزود: کارگاه واقعا نیازمند حمایت است و دادن وعده و به‌به کردن ارزشی ندارد و مشکل عمده به وعده‌ها عمل نکردن است.

حسینی در این خصوص گله‌های بسیاری را بیان کرد و افزود: اکنون به چند شکل از جمله آموزش روستایی و شهری در حال ارائه خدمات هستیم و افراد ورود جدید و خواهان آموزش قبل از پایان دوره هم دستمزد‌هایی دریافت می‌کنند.

مسؤول نخستین کارگاه متمرکز قالی‌بافی استان کرمانشاه با اشاره به نداشتن مشکل در فروش قالی‌ها، متذکر شد: برای فروش فرش‌ها قبل از اتمام کار اول بازاریابی آن انجام و بعد فرش به اتمام می‌رسد و مشتری‌های طرف قرارداد وجود دارند.

وی در پایان، تاکید کرد: توسعه همین کارگاه به قشر ضعیف جامعه کمک بسیاری دارد و این کارگاه طرف قرار داد زنان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید