خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون سیاستگذاری و ارزشیابی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به احداث کارخانه‌ ی شتاب دهنده ‌ای در تهران که در آن بیش از یک هزار نفر مشغول به کار هستند ،گفت: بنگاه‌‌های بزرگ اقتصادی باید با شرکت‌های شتاب دهنده همکاری کنند و امروز تقریبا بیش از ۵۰ شرکت شتاب دهنده در سطح کشور پراکنده هستند.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری فارس، مجید الیاسی در جمع خبرنگاران در خصوص فعالیت شتاب‌دهنده‌ها در کشور، اظهار داشت: شتاب‌دهنده‌ها تکمیل کننده شرکت‌های دانش بنیان هستند و ما با کمک شتاب‌دهنده‌ها تلاش می‌کنیم تعداد ورودی متقاضیان شرکت‌های دانش بنیان را افزایش دهیم تا جوانان بیشتری در این شرکت‌ها فعال شوند.

معاون سیاستگذاری و ارزشیابی معاون رئیس جمهور گفت: به همین دلیل از سه سال گذشته مهارت علمی را علاوه بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای حمایت‌های گسترده و مختلف از شرکت‌های شتاب‌دهنده در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی افزود: به همین طریق مفهوم شتاب‌دهنده در کشور شناخته شده و خوشبختانه در این نشست نیز تعداد قابل توجهی شرکت شتاب‌دهنده حضور داشتند و پوشش خوبی از نظر موضوع و سطح فعالیت شتاب‌دهنده‌های کشور وجود داشت.

الیاسی ادامه داد: حمایت‌هایی برای راه اندازی شتاب‌دهنده‌ها با تشکیل کارخانه‌های نوآورانه انجام شده و کمک به تامین فضاهای استارتاپی را با کمک نهادهای مختلف در دستور کار قرار داده‌ایم.

معاون سیاستگذاری و ارزشیابی معاون رئیس جمهور اضافه کرد: اخیراً با کمک صندوق نوآوری و شکوفایی کاری کردیم تا کسب و کار شتاب‌دهنده‌ها اقتصادی شود و افراد سرمایه گذار و صاحبان کسب و کار به این سمت سوق داده شوند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این اقدامات در مراحل مختلف تامین سرمایه، به این شرکت‌ها کمک می‌کنیم و یکی از موضوعات مهم این است که بنگاه‌های بزرگ اقتصادی در این اکوسیستم مشارکت کنند.

الیاسی اظهار کرد: بنگاه‌‌های بزرگ اقتصادی باید با شرکت‌های شتاب دهنده همکاری کنند و امروز تقریبا بیش از ۵۰ شرکت شتاب دهنده در سطح کشور پراکنده هستند.

معاون سیاستگذاری و ارزشیابی معاون رئیس جمهور بیان داشت: شتاب‌دهنده‌های تخصصی در حوزه‌های سلامت، دارو، خدمات، گردشگری، آی تی، فناوری‌های پیشرفته و... ورود کردند.

وی افزود: امروز ما از تبریز، مشهد، سیستان و بلوچستان تا مناطق مختلف کشور فضا را آماده کرده‌ایم و زمانی که شتاب دهنده‌ها آماده شوند جوانان ما می‌توانند به سرمایه گذار مراجعه کرده و وارد فضای کار و مشاوره شوند.

الیاسی ادامه داد: جوانان می‌توانند از مربی که برای توسعه کسب و کار وجود دارد بهره برده و این باعث شده بتوانیم شاهد بزرگ شدن شرکت‌های دانش بنیان باشیم.

معاون سیاستگذاری و ارزشیابی معاون رئیس جمهور اضافه کرد: افزایش کمی مد نظر ما نیست، اینکه تجربه جدیدی در کشور ایجاد شده است و امروز باید بتوانیم کمک کنیم تا شتاب‌دهنده‌های حاضر و موجود پیشرفت کرده و بزرگتر شوند.

وی تصریح کرد: دو سیاست دیگر داریم که ابتدا متنوع سازی و یا شکل‌گیری شتاب‌دهنده در حوزه‌های تخصصی‌تر و تکنولوژی پیشرفته‌تر است و از سوی دیگر در اکثر استان‌هایی که ظرفیت دانشجویی دارند که خوشبختانه در بیشتر مناطق کشور این ظرفیت وجود دارد، امکاناتی را در اختیار جوانان کارآفرین قرار بدهیم.

الیاسی اظهار کرد: توسعه کمی ما امروز ما مبتنی بر تخصصی شدن و پوشش این حوزه است، اما هدف اصلی ما بزرگ شدن شتاب‌دهنده‌ها و افزایش ظرفیت برای تیم‌های بزرگ‌تر است.

معاون سیاستگذاری و ارزشیابی معاون رئیس جمهور افزود: امروز اقدام مهم و بزرگی که انجام می دهیم این است که فضاهای استقرار در قالب کارخانه‌های نوآوری را که چند شتاب‌دهنده در خود جای دادند و دارای سازه‌های بزرگی هستند را تشکیل بدهیم.

وی ادامه داد: امروز کارخانه ای در تهران فعال شده و قصد داریم چند کارخانه نوآوری دیگر نیز در شهرهای مشهد، اصفهان، یزد و شهرهای بزرگ دیگر کشور برپا کنیم تا فضای کار برای تعداد زیادی از جوانان ایجاد شود.

الیاسی اضافه کرد: در تهران کارخانه‌ی شتاب دهنده‌ای احداث شده که در آن بیش از یک هزار نفر مشغول به کار هستند که با ایجاد پهنه‌های شهری قصد داریم بتوانیم تعداد زیادی شتاب‌دهنده به صورت مکمل و هم افزا را در کنار هم تشکیل دهیم و یک محدوده نوآوری را در شهرها ایجاد کنیم که جز اهداف اصلی ما است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید