خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه کارآفرین ‌های واقعی فرمان اداره اقتصادی جامعه را به دست بگیرند، گفت: اهلیت اقتصادی باید در مسئله اعطای تسهیلات در استان در نظر گرفته شود.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا رزم حسینی در جلسه کارگروه اشتغال که در محل استانداری خراسان رضوی تشکیل شد اظهار کرد: اهلیت اقتصادی باید در مسئله اعطای تسهیلات در نظر گرفته شود، هر کارآفرین می‌تواند اصطلاحاً زایشی باشد و مانند خود چند کارآفرین دیگر را تربیت کند هم اکنون دنیا را کارآفرین‌ها اداره می‌کنند، برای همین است که شاید صد کمپانی جهانی وجود دارد که درآمدشان از دولت‌ها بالاتر است.

وی افزود: تسهیلاتی که در قالب وام‌های خود اشتغالی و زودبازده بوده، نشان می‌دهد دولت می‌خواهد شغل ایجاد می‌کند اما هادی شغل کیست؟ چه کسی باید این شغل را به ثمر برساند؟ ما باید وام را به کار بدهیم نه وام گیرنده؟

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: از سال آینده هر گونه تسهیلاتی را که بخواهیم ارائه کنیم در چارچوب مدل اقتصاد مقاومتی خواهد بود، به این صورت که دولت، معین‌های اقتصاد مقاومتی و افراد جویای کار هر کدام سهم خود را می‌پردازند. بنابراین اگر بخواهیم کار جدیدی در استان انجام دهیم باید همه از مدل اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم تا بتوانیم تحولی را در استان به وجود بیاوریم.

وی گفت: مدیریت منابع در استان به درستی انجام نشده است، باید منابع جدید خلق کنیم و بعد از اینکه آن را تجهیز کردیم در اختیار اهلش قرار دهیم چون آمار شغلی که باید در استان ایجاد شود تلاش زیادی می‌خواهد اما در کنار این باید مراقب باشیم واحدهای صنعتی نیز تعطیل نشوند.

رزم حسینی تصریح کرد: واحدهای صنعتی باید آسیب شناسی شوند، واقعاً چه زلزله‌ای مهم‌تر از اینکه یک واحد صنعتی تعطیل شود؟ این یعنی آمار طلاق و سارقین افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: درست است که حرف از اشتغالزایی و کارآفرینی مطرح است اما ما نباید فراموش کنیم که در چه شرایطی به سر می بریم. در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم، پس بدیهی است که به اهداف خودمان به صورت کامل نرسیم و چه بسا که برخی از واحدهای ما به تعطیلی کشیده شده باشند.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: در علت ایجاد این شرایط خاص که ما حتی در تأمین اقلام ضروری مردم با کاستی‌هایی روبرو هستیم نمی‌توان تحریم‌ها و سو مدیریت‌ها را نادیده گرفت اما تلاش می‌شود از این شرایط خارج شویم و برای این کار لازم است که اول از خودمان شروع کنیم و در همین شهرستان‌ها شرایطی فراهم بشود که کارآفرین‌های واقعی فرمان اداره اقتصادی جامعه را به دست بگیرند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید