خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون علمی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه رشد اقتصادی از جیب کارآفرینی درمی آید نه دولتی که پول نفت را در کسب‌وکارها سرمایه‌گذاری می‌کند، گفت: روی جوانان سرمایه‌گذاری کنیم.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری مهر، سورنا ستاری در ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان با اشاره به اینکه در اقتصاد نفتی همه چیز منوط به پول است، اگر پول باشد آموزش و پژوهش، علم، صنعت و… داریم و اگر نباشد نداریم، این بزرگترین نگاه غلط فرهنگی در اقتصاد نفتی است، اظهار داشت: آیا این توسعه‌ها در اقتصاد نفتی درست انجام می‌شود و اتفاق می‌افتد؟


خودمان باید بسازیم و توسعه دهیم
وی با بیان اینکه اکوسیستم و محیط است که باعث توسعه می‌شود، در حوزه آموزش هیچگاه به اندازه امروز هزینه نکرده‌ایم، ولی چرا دیگر ابوعلی سینا، فارابی و رازی نداریم، تصریح کرد: آن چیزی که این افراد را می‌سازد محیط است، اگر فکر می‌کنید توسعه این است که دولت مرکزی در لرستان پول خرج کند و کارخانه بسازد، اشتباه می‌کنید.

قوانین متناقض زاییده اقتصادی است که پایه آن منابع نفت است
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه فکر کنیم دولت پولی بگذارد و خط تولیدی اینجا راه بیندازد و چندنفر سر کار بروند، می‌شود همین اتفاقی که در خیلی استان‌ها اتفاق افتاده است؛ در اصفهان هر هنری داشته‌ایم پیاده کرده‌ایم اما سومین استان از نظر درصد بیکاری است، افزود: آنچه که ما به عنوان توسعه می‌شناسیم، توسعه درون زا است.

ستاری با اشاره به اینکه تمام اجزای استان لرستان باید در راستای توسعه به حرکت دربیاید، ادامه داد: بروکراسی اداری زاییده دولت‌هایی است که منابع زیرزمینی دارند، قوانین متناقض زاییده اقتصادی است که پایه آن منابع نفت است؛ آنچه باید دنبال کنیم توسعه درون زا است که همه در آن مشارکت کنند.


۴ کارخانه نوآوری در کشور ایجاد خواهد شد
وی با بیان اینکه در این نوع توسعه، منابع مالی در اولویت‌های سوم و چهارم است، آن هم منابع مالی بخش خصوصی تصریح کرد: باید خودمان بتوانیم خط تولید را طراحی کنیم، خودمان باید بسازیم و توسعه دهیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به اینکه تنها راه این است که در استارتاپ ها و روی جوان‌ها سرمایه گذاری کنیم، روی یک جوان ۲۰ ساله سرمایه گذاری کنیم که قرار است چند سال دیگر یک شرکت دانش بنیان قوی باشد، یادآور شد: بخش خصوصی هم باید سرمایه گذاری کند، امیدوارم این محیط در استان شکل بگیرد.

روی یک جوان ۲۰ ساله سرمایه گذاری کنیم که قرار است چند سال دیگر یک شرکت دانش بنیان قوی باشد



ستاری با تاکید بر اینکه پارک‌های علم و فناوری سعی می‌کنند این اکوسیستم‌ها را شکل دهند، افزود: اولین کارخانه نوآوری را اردیبهشت ماه در تهران ایجاد می‌کنیم و برای کل سال آینده ۴ کارخانه نوآوری در کشور ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جوان خلاق و دارای ایده باید حمایت شود، آن هم نه توسط دولت بلکه از سوی بخش خصوصی باید حمایت شود، اظهار داشت: جوان‌ها را در استان‌ها جذب کنید تا بمانند و کار کنند.


رشد اقتصادی از جیب کارآفرینی درمی آید
معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه رهبری چنین اختیارات بی نظیری می‌دهد بعد چهار نفر در سیستم دولتی کرکره بچه‌ها را پایین می کشند، با چه اجازه‌ای؟ این قوانین من درآوردی چیست؟ اظهار داشت: اگر تعطیلی یک کسب و کار خیانت فرض شود هیچ کسی جرات نکند به جوان کارآفرین متعرض شود آن وقت اکوسیستم توسعه محقق می‌شود.

رهبری چنین اختیارات بی نظیری می‌دهد بعد چهار نفر در سیستم دولتی کرکره بچه‌ها را پایین می کشند



ستاری با بیان اینکه ارزش کارآفرینی باید مشخص شود، تصریح کرد: محیط فوق العاده ای دارد لرستان، از نظر مزایای فرهنگی و دانشگاهی، بیش از هزار هیئت علمی دارد و صندوق پژوهش استان خیلی سریع باید راه اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی از جیب کارآفرینی درمی آید، نه دولتی که پول نفت را در کسب و کارها سرمایه گذاری می‌کند، گفت: دولت باید پولش را در زیرساخت‌ها خرج کند، باید محیط کسب و کار را درست کند، در زیرساخت‌ها آمادگی داریم این هزینه را انجام دهیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید