خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

فرماندار گنبدکاووس با اشاره به اینکه این شهرستان بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها را در استان در سال جاری داشته است، گفت: در سال جاری بالغ بر 4 هزار شغل پایدار در گنبدکاووس در سال جاری ایجاد شده است.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری فارس، در روزها و ماه‌های اخیر به دلیل التهابات اقتصادی موجود در کشور که نشان از تحریم‌ها و برخی بی‌تدبیری‌هاست یکی از مهم‌ترین عرصه‌های کاری در میان رسالت‌های مدیران و مسوولان موضوع اشتغالزایی و کارآفرینی است که البته دولت در سال جاری تلاش کرده با ارائه حجم سنگینی از تسهیلات اشتغالزایی به ویژه در روستاها با هدف راه اندازی واحدهای اقتصادی خرد بخشی از رشد بیکاری را کنترل و برای کاهش آن چاره اندیشی کند.

به همین منظور ستاد اشتغال در استان‌ها و کارگروه اشتغال در شهرستان‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های اداری در این راستا وظیفه سنگینی را برعهده دارد که شهرستان گنبدکاووس با توجه به سرمایه گذاری‌های کلان ماه‌های اخیر باید در این حوزه فروغ بیشتری از خود نشان دهد. از این رو کارگروه اشتغال این شهرستان در روزهای پایانی سال برای بررسی عملکرد خود در سال جاری و برنامه‌ریزی برای سال آینده تشکیل جلسه داد.

 

تحقق 99 درصدی اشتغال در گنبدکاووس
فرماندار ویژه گنبدکاووس در این جلسه با اشاره به اینکه هیچ مشغله‌ای نباید مدیران و مسوولان شهرستان را از موضوع ایجاد اشتغال غافل کند، اظهار کرد: با توجه به آمار ثبت شده بالغ بر 99 درصد تعهد اشتغال در شهرستان گنبدکاووس محقق شده است و بسیاری از اشتغال‌های ایجاد شده نیز هنوز ثبت نشده است.

عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه در سال جاری بالغ بر 35 درصد پروژه‌های هفته دولت و 60 درصد پروژه‌های دهه فجر استان گلستان متعلق به شهرستان گنبدکاووس بوده است، افزود: با این حجم از پروژه‌های افتتاح شده حتما اشتغالزایی باید با آماری بسیار بیشتر از این میزان باشد که احتمالا در سامانه ثبت نشده است.

وی با تاکید بر اینکه براساس اطلاعی که از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت کرده‌ام هنوز بسته‌های حمایتی آموزش و پرورش، پروژه‌های بزرگ گاز شهرستان و بخش عمده‌ای از پروژه‌های خوداشتغالی تسهیلات دولتی در سامانه رصد ثبت نشده است، خاطرنشان کرد: هرچه زودتر این ادارات نسبت به ثبت اطلاعات در سامانه اقدام کنند.

فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به اینکه توجه به وضعیت مردم و معیشت آنها همواره وظیفه مدیران و مسوولان است، ادامه داد: اما با توجه به شرایط فعلی و مشکلات اقتصادی مردم لازم است تا ضمن اجتناب از التهاب آفرینی توجه به تکریم مردم و رسیدگی به مشکلات آنها در ادارات با همت بیشتری صورت بگیرد.

رتبه نخست کاریابی‌های گنبدکاووس در ایجاد اشتغال
معاون هماهنگی امور عمرانی و اقتصادی فرماندار گنبدکاووس با اشاره به اینکه در سال جاری دفاتر کاریابی این شهرستان بالغ بر 716 نفر از مجموع 2 هزار و 64 نفر اشتغال ایجاد شده در استان را از آن خود کرده‌اند، گفت: با این آمار شهرستان گنبدکاووس در این حوزه نیز رتبه نخست استان را کسب کرده است.

احمد دستمرد از حضور یک هزار و 62 نفر در طرح کارورزی اصناف و مشاغل در گنبدکاووس خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد 143 نفر موفق به عقد قرارداد با بخش‌های مختلف شده و نهایتا 67 نفر نیز به صورت کامل جذب مشاغل و اصناف مختلف شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تعهد اشتغال شهرستان گنبدکاووس در سال جاری تعداد 4 هزار و 12 شغل بوده است، اضافه کرد: تا به امروز تعداد 3 هزار و 978 نفر اشتغال در گنبدکاووس براساس سامانه رصد ثبت شده است که حدود 99 درصد تعهد اشتغال را شامل می‌شود.

 اعطای 144 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی توسط بانک کشاورزی
رئیس بانک کشاورزی گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در سال جاری بالغ بر 44 فقره تسهیلات کم بهره اشتغالزایی از سوی این بانک به روستائیان شهرستان پرداخت شده است، افزود: میزان ریالی این تسهیلات 144 میلیارد و 691 میلیون ریال بوده است.

کریمی با بیان اینکه 18 فقره تسهیلات دیگر نیز در بانک آماده پرداخت به متقاضیان است، افزود: اعتبار این تسهیلات نیز 57 میلیارد و 607 میلیون ریال است که به محض آغاز روند پرداخت در سال جدید به متقاضیان اعطا خواهد شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید