خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در حال حاضر مناسب ترین راه برای توسعه روستاهای طارم کارآفرینی است تا با ایجاد شرکت های کوچک کار آفرین علاوه بر کمک به اقتصاد، توسعه و اشتغال پایدار در مناطق روستایی این شهرستان محقق شود.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایرنا، این روزها با توجه به توسعه کشاورزی در شهرستان طارم، به علت مشکلات خاص و بحران آب، این بخش به تنهایی نمی‌ تواند رشد اقتصادی را در روستاهای این شهرستان تضمین و فقر را ریشه‌ کن کند، بنابراین توجه به سایر بخش‌ها نیز در کنار کشاورزی ضروری به نظر می‌رسد. با توجه به این موضوع، تاکنون برنامه‌های متعددی با هدف توسعه روستایی در شهرستان طارم همگام با سایر نقاط کشور به اجرا در آمده است.
ولی همچنان پدیده مهاجرت از روستا به شهر و فقر و مشکلات روستائیان ادامه دارد و تعدادی از روستاهای شهرستان نیز رشد کرده و تبدیل به شهر شده‌اند؛ بدین ترتیب جمعیت روستایی شهرستان روز به روز کاهش می‌یابد و با کاهش جمعیت، از میزان تقاضا برای کالاها و خدمات نیز کاسته می‌شود که این امر رکود اقتصادی را در روستاها به دنبال دارد.
با اینکه کارآفرینی استراتژی و روش مناسبی برای توسعه اقتصادی روستاهای شهرستان طارم نیست، اما نسبت به سایر روش ها و برنامه های اقتصادی هزینه کمتری دارد و برای محیط روستاهای طارم مناسب‌تر است.
با توسعه کارآفرینی و ایجاد شرکتهای کوچک کارآفرین، روستاییان به کالاها و خدمات مورد نیاز خود دست می‌یابند و این امر تاثیر زیادی در رشد اقتصادی روستاها و کاهش پدیده مهاجرت به شهرها دارد.
روستاهای طارم نیز همچون شهرها، مملو از فرصت‌های جدید و کشف‌ نشده هستند که کشف و بهره‌برداری به‌ موقع از این فرصت‌ها و ایجاد کسب‌ و کارهای جدید و رقابت‌پذیر بر مبنای آن، می‌تواند مزایای اقتصادی چشمگیری برای این منطقه به همراه آورد، بدین منظور چند سالی است که برای توسعه کارآفرینی در روستاها تشویق و حمایت از کارآفرینان روستایی برای ایجاد کسب‌وکارهای جدید، تشویق کسب‌وکارهای موجود به توسعه فعالیت‌ها و حرکت به سمت تحقق ایده‌های جدید و کارآمد از برنامه های مهم دولت در این شهرستان است که تسهیلات بانکی فراوانی را جهت کارآفرینی روستایی اعطا کرده است.

دریافت تسهیلات در بخش کارآفرینی به سختی صورت می گیرد.
موسی احمدی کارآفرین فعال در زمینه پرورش شتر مرغ در روستای کماندشت طارم در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به حمایت و تشویق دولت جهت کارآفرینی در روستا برای احداث واحد پرورش شترمرغ و مرغ اقدام کردم، ولی متاسفانه نزدیک به یک سال است که هنوز موفق به دریافت تسهیلات در این بخش نشده ام و هرآنچه تاکنون احداث شده از محل هزینه های شخصی بوده است.
وی اظهار داشت: به رغم دریافت مجوز آب و برق به دلیل نداشتن شرایط مالی این واحد کارآفرینی بدون آب و برق فعالیت می کند که سختی های کار را دو چندان می کند.
سهولت و تسریع در پرداخت تسهیلات مهمترین خواسته این جوان کارآفرین روستایی از مسئولان شهرستان بود که می خواهد واحد پرورش شتر مرغ خود را گسترش داده و در آنجا به کسب و کار بپردازد.
سید حمزه جعفری مبتکر، مخترع و اولین تولید کننده دستگاه های تولید زیتون کنسروی و شکسته در کشور نیز از سختی های پرداخت تسهیلات گلایه کرد و گفت: نزدیک به هفت سال است که برای دریافت تسهیلات اقدام کرده ام و خوشبختانه در سال جاری موفق به ثبت نام در سامانه کارا شده ام و در صورت دریافت تسهیلات بسیاری از مشکلات واحد صنعتی در این اوضاع اقتصادی سخت حل خواهد شد.
این کارآفرین برتر کشوری در روستای گیلانکشه که موجب اشتغال هفت نفر در واحد صنعتی خود شده است، اظهار داشت: در صورت حمایت های دولتی از بخش کارآفرینی بسیاری از افرادی که به شهرها مهاجرت کرده اند مایل هستند به روستاهای خود بازگشته و موجب رونق اقتصادی روستاهای شهرستان شوند.
قاسم محمدی کارآفرین فعال در حوزه گردشگری که در حال اجرای طرح مجتمع خدمات رفاهی خود می باشد از همکاری دولتی در پرداخت تسهیلات رضایت کامل دارد.
وی افزود: برای این طرح 18 میلیارد ریال اعتبار دریافت کرده است که در صورت اتمام طرح و بهره برداری از آن 20 نفر شغل به صورت مستقیم ایجاد خواهد شد.
این جوان کارآفرین یکی از راه های توسعه طارم را توجه دولت به روستاها برشمرد و گفت: خوشبختانه با توجه به حمایت های دولت در بخش کارآفرینی به تدریج شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به روستاهای این شهرستان هستیم و در صورت ادامه این روند و ایجاد اشتغال در روستاها، شهرستان طارم در مسیر پیشرفت قرار خواهد گرفت.

برای 522 نفر در شهرستان طارم شغل ایجاد شده است
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی طارم گفت: در سال جاری برای 522 نفر از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در این شهرستان شغل ایجاد شده است.
محمدحسن حسینی کل اعتبار دولتی جهت ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری در شهرستان طارم را 230 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این تسهیلات در قالب 213 طرح در بخش های مختلف خدمات، کشاورزی و صنعت به متقاضیان پرداخت شده است که بیشتر آن در حوزه کارگاههای مربوط به بخش کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی و مشاغل خانگی می باشد و در مراحل بعدی نیز پرداخت تسهیلات در حوزه کارآفرینی ادامه خواهد داشت.
حسینی به نظارت‌ها در نحوه پرداخت تسهیلات اشاره و خاطرنشان کرد: پیش از پرداخت تسهیلات باید اهلیت افراد از طریق دستگاه‌های معرفی‌ کننده و کارگروه اشتغال شهرستان تایید شود و بازرسی از محل طرح انجام گیرد؛ پس از آن طرح در کمیته شهرستانی با حضور نمایندگان دستگاه متولی و تاییدکننده طرح، بانک ها، دستگاه های نظارتی و اداره‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بررسی می‌شود و پس از تائید متقاضی می تواند برای دریافت تسهیلات اقدام کند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی طارم اظهار داشت: طرح‌هایی که بیش از 2 میلیارد 500 میلیون ریال اعتبار لازم دارند،‌ در کمیته استانی بررسی می‌شود و در صورت تایید طرح به بانک های عامل معرفی می‌شود. بانک نیز مراحل قانونی و کارشناسی خود را مجدداً بررسی و در صورت نداشتن بدهی فرد و دارا بودن توجیه فنی و اقتصادی طرح، تسهیلات را پرداخت می‌کند.
وی ادامه داد: پس از دریافت وام، نظارت بر اجرای طرح‌ها توسط کمیته بازرسی زیر نظر فرمانداری که اعضای آن متشکل از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی هستند، صورت می‌گیرد.
این مسئول در مورد اجرا نکردن طرح ها از سوی متقاضیان گفت: اگر واحدی طرح را اجرا نکند، طرح برگشت داده شده، پول عودت گرفته و جریمه هم در نظر گرفته خواهد شد.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت و 10 درصد مساحت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده و با استانهای قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید