خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

یک کارآفرین جوان گفت: بازیگران و سلبریتی‌های ما تبلیغ محصولات خارجی را انجام می ‌دهند. تا به حال ندیده ‌ام که یک بازیگر معروف بیاید و یک لباس یا محصول ایرانی را مصرف کند. ترجیح می ‌دهند کلاس خود را با مصرف کالاهای خارجی بالا ببرند.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری فارس، نشست هم اندیشی و تجلیل از تولیدکنندگان کالاهای ایرانی شب گذشته -۲۷ اسفندماه- در مرکز همایش‌های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد.

بنابراین گزارش، در این مراسم که علی عسکری رئیس رسانه ملی، رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت، اردشیر زابلی زاده مدیر شبکه ایران کالا، حمید شاه آبادی معاون صدا، پیمان جبلی معاون برون مرزی سازمان صداوسیما و جمع کثیری از تولید کنندگان کالاهای ایرانی حضور داشتند، صاحبان صنایع مختلف به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

از جمله حاضران بسیاری که در این مراسم حضور داشتند، «حمیدرضا شفیعی نیک آبادی» تولید کننده شیرآلات و کارآفرین جوان بود که در سخنانی ضمن تشکر از رئیس سازمان صداوسیما برای برگزاری این همایش گفت: یکسری مشکلات ما در تولید داریم. قاچاق کالا عملا کشور را فلج کرده است. ما باید واقع بین باشیم. رانت‌های زیادی در زمینه قاچاق کالا فعالیت می‌کنند و انگیزه بالایی برای رقابت با آنها وجود ندارد. در این زمینه صداوسیما مستنداتی پخش کند، خیلی به تولید کمک می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ریشه تمام مشکلات را در بیکاری دانست و عنوان داشت: اگر جوانان ما شغل داشته باشند تمام معضلات اجتماعی برطرف می‌شود و همه اینها از بی‌کاری است. تمام مشکلات کشور با مدیریت جهادی حل می‌شود و معانی بسیاری در خود دارد. مدیران دولتی کمی کم لطف هستند و مدیریت جهادی ندارند و به فکر منافع خود هستند.

این کارافرین جوان در ادامه سخنانش ضمن گلایه از سلبریتی‌ها به رئیس سازمان صداوسیما پیشنهاد داد که تبلیغ محصولات خارجی در برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیون ممنوع شود. او  اظهارداشت: تمام بازیگران و سلبریتی‌هایمان تبلیغ محصولات خارجی را انجام می‌دهند. تا به حال ندیده‌ام که یک بازیگر معروف بیاید و یک لباس یا محصول ایرانی را مصرف کند. ترجیح می‌دهند کلاس خود را با مصرف کالاهای خارجی بالا ببرند. یک بخشنامه بشود که در فیلم‌ها و سریال‌ها از محصولات ایرانی استفاده بشود.

وی ادامه داد: سال‌های پیش مستند شوک پخش می‌شد که به معضلات اجتماعی می‌پرداخت و طرف از طریق یک دوربین مشکلات و معضلات اجتماعی را می‌دید. حالا این بار طرف با دوربین مخفی برود به وزارت صنایع و بگوید من میخواهم فلان کار و یا تولید را انجام بدهم. ببینیم چه برخوردی با او می‌شود؟ غیر از صداوسیما هیچ ارگان اجرایی به تولید کمک نمی‌کند.

 

رسانه ملی حامی تولید ملی است
در ادامه، رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با  قدردانی از رسانه ملی به عنوان یکی از حامیان تولید ملی گفت: من شبکه ایران کالا را متعلق به خودمان می دانم و قبل از تاسیس آن نیز با هم همفکری داشتیم و استقبال کردیم.

وی افزود: انتظار داریم این جهت‌گیری را همه شبکه‌ها و همه برنامه‌های صدا و سیما داشته باشند که من می دانم آقای علی عسگری هم برنامه اصلی شان همین است.

رحمانی با بیان اینکه ما به دنبال حل مشکلات هستیم، اظهارداشت: ما در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم. دشمن از اردیبهشت ماه اولین تحریمها را آغاز کرد که متعلق به حوزه صنعت بود و عمدتاً صنایع پتروشیمی، خودرو، فلزات اساسی، آلومینیوم، مس، قطعات و الی ماشاالله در آن وجود دارد. این تهاجم با جنگ روانی و رسانه ای هم همراه است.

وی تصریح کرد: اما با همه این سختی‌ها خوشبختانه امروز دشمن شکست خورد و کارخانجات ما تعطیل نیست. بنده آمار دارم و همه را می توانم رشته به رشته بگویم. می توانم اعلام کنم در کدام حوزه‌ها افت تولید داشته‌ایم و کجا شاهد افزایش بوده ایم ولی اینکه امروز ما هستیم و اکثر دوستان با روحیه و انگیزه صحبت می‌کنند همه ناشی از رشد است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ما امسال ۵۴۶۲ واحد پروانه بهره برداری صادر کرده ایم یعنی اینها واحدهای جدیدی هستند که وارد عرصه تولید شدند. آن هم فقط در حوزه وزارت صنعت چون وزارت جهاد هم بخشی از آن را در بر می‌گیرد و  ۵.۷ درصد رشد داشته ایم. همچنین ۹۳ هزار و ۹۵۳ نفر اشتغال ایجاد شده است. در این هفته ۳۷ درصد رشد داشته ایم در همین سال تهاجم اقتصادی ۱۵.۷ درصد جواز ثبت های ما رشد داشته است این نشان می‌دهد که مردم برای فعالیت‌های اقتصادی انگیزه داشته اند. در کشف معدن ۴.۵ درصد رشد داشته ایم. همچنین در حوزه مصرف برق صنعتی ۷.۱ رشد داشته ایم. این‌ها نشان می دهد که ما هستیم و تولیدکنندگان ما هستند و باید دستشان را بوسید.

رحمانی تصریح کرد: منتهای مراتب شاه‌بیت برنامه ما امروز حفظ تولید موجود است. بنا به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند حفظ وضع موجود و تولید کارخانجات و اشتغال جهاد است، این موضوع محور برنامه‌های ما شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بخشی از مشکلات اجتناب ناپذیر است و برخی درگیر حوزه‌های دیگر است. یکی از راهکارها عبور از شرایط فعلی و تحریم است و دیگری تسهیل امور است و دیگری توان خود بخش خصوصی است که به صورت تشکل پای کار بیاید. در جنگ هم ما همینطور بودیم تا بسیج نیامده بود چهره جنگ عوض نشده بود وقتی مردم آمدند چهره جنگ عوض شد و ما پیروز شدیم وزارت صنعت خدمتگزار شماست و ما ۳ میلیون واحد صنفی داریم که باید برای همه برنامه بگذاریم.


ایران کالای شبکه اختصاصی کالای ایرانی
زابلی زاده مدیر شبکه ایران کالا نیز در این نشست با بیان اینکه یک سال از شعار حمایت از کالای ملی می‌گذرد گفت: هدف از راه‌اندازی شبکه ایران کالا حمایت از کالای ایرانی و تولید کنندگان ایرانی بود. وی افزود: دیگر شبکه‌های رسانه ملی نیز در این زمینه فعالیت‌های زیادی کرده اند و بیش از 2هزارو 249 ساعت برنامه ساخته‌اند.

نشست هم اندیشی و تجلیل از تولیدکنندگان کالاهای ایرانی در مرکز همایش‌های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد.

بنابراین گزارش، در این مراسم که دکترعلی‌عسکری رئیس رسانه ملی، رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت، اردشیر زابلی زاده مدیر شبکه ایران کالا، حمید شاه آبادی معاون صدا و جمع کثیری از تولید کنندگان کالاهای ایرانی حضور داشتند، صاحبان صنایع مختلف به بیان دیدگاه‌هایشان پرداختند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید