خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرعامل شرکت عمران و احیای بافت فرسوده کاشان ضمن ارائه پیشنهادی مبنی بر اختصاص محورهای پیاده‌روی در بافت‌های قدیمی کاشان گفت: احیای سالانه دو بافت قدیمی در کاشان در دستور کار است.


به گزارش کارآفرین ناب، مهدی هوشمندی نژاد در گفت و گو با خبرگزاری مهر، با بیان اینکه در کنار گردشگران، شهروندان کاشانی نیز لازم است تا با بافت تاریخی شهرستان کاشان آشنا بشوند، اظهار داشت: برای آشنایی هر چه بیشتر شهروندان با این بافت‌ها می‌توان محورهای پیاده روی را در مسیر بافت‌های تاریخی کاشان در نظر گرفت.


احیای بافت قدیم عامل بازدارنده مهاجرات کاشانی‌های اصیل
وی افزود: احیای بافت‌های قدیمی کاشان موجب می‌شود تا شاهد مهاجرت مردم اصیل این مناطق و جایگزینی افراد غیر بومی نباشیم و بر همین اساس بر طبق چشم اندازها هر ساله نسبت به احیای دو الی سه منطقه بافت قدیمی کاشان اقدام می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران و احیا بافت فرسوده کاشان ابراز داشت: ما نباید تنها به خانه‌های تاریخی توجه کنیم بلکه باید تمامی اماکن تاریخی و قدیمی در مسیر این خانه‌های تاریخی همچون گذرها، حمام‌ها، آب انبارها و غیره را احیا کنیم که این مهم موجب می‌شود سفر گردشگران به این شهر برای آنها تازگی داشته باشد و بتواند آنها را به خود جذب کند.

وی ادامه داد: در این میان جای خالی اماکن تاریخی جدید و خدمات رسان سنتی احساس می‌شود که احیای این بافت‌های قدیمی می‌تواند گام مؤثری در این راستا نیز باشد.

گفتنی است، شهرستان کاشان با توجه به قدمت چندین هزار ساله دارای بافت تاریخی منحصر به فردی است که با استفاده از ظرفیت این بافت‌های تاریخی می‌توان گردشگران متعدد داخلی و خارجی را جذب کرد و به تبع آن موجب افزایش اشتغال و کارآفرینی می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید