خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد: برای کاهش دغدغه خانواده های شهدا و ایثارگر و اشتغال آنان چندین برنامه داریم. یکی از این برنامه ها تشویق افراد جویای کار در میان خانواده های ایثارگران ایجاد طرح های خوداشتغالی و کارآفرینی است.

به گزارش کارآفرین ناب، سردار حسن زاده در گفت و گو با ایرنا افزود: به همین منظور برای ایجاد طرح های خوداشتغالی ویژه خانواده های شهدا و ایثارگر تسهیلاتی در نظر گرفته شده است که نمونه آن را می توان استفاده از مجوزهای شغلی در ماده 79 نظام صنفی که پروانه کسب را با شرایط راحت تری به ایثارگران ارائه دهد.
وی انجام مشاوره های فردی و گروهی برای ایجاد اشتغال را از دیگر برنامه های بنیادشهید بیان کرد و افزود: این طرح ها در حال بازبینی است تا از بهترین مشاوران برای این موضوع استفاده کنیم. چون بیکاری در خانواده های شهدا و ایثارگر به عنوان دغدغه جدی است حتی در برخی از استان ها شرایط بیکاری جوانان بحرانی تر است.
حسن زاده خاطرنشان کرد: اکنون شرایط استخدامی در مناطق محروم بدتر است، استخدام های دستگاه های دولتی محدود و منابع اعتباری محدود است با توجه به این مشکلات نمی توان همه بیکاران را به این سمت هدایت کرد.
وی اضافه کرد: بنیادشهید در بحث تسهیلات خیلی به مشکل برنخورده است و مدیریت می کند و اگر کسی بخواهد در بحث خوداشتغالی و کارآفرینی کار کند، ما هیچ مشکلی برای اعطای تسهیلات آنها نداریم. البته چون منابع بانکی است تا حدودی شرایط سخت است، بانک ها تابع سیاست های پولی و اعتباری بانک مرکزی هستند.
وی در پاسخ به این سوال که چه آینده ای برای بهبود وضعیت اشتغال ایثارگران پیش بینی می کنید، اظهار داشت: وضع اشتغال در کشور مناسب نیست که دلیل اصلی آن مناسب نبودن بسترهای اشتغال و فضای کسب و کار است. اگر این فضا به سمت مطلوب بودن پیش برود وضعیت ایثارگران هم بهتر خواهد شد.
حسن زاده اضافه کرد: اگر در همه بخش ها این اتفاق بیفتد شامل حال ایثارگران هم می شود، اکنون شرایط کشور از نظر اقتصادی و اشتغال خیلی عادی نیست و نمی شود برای آینده تصمیم خوبی گرفت. حتی نمی شود گفت که برای سال آینده همه ایثارگران را ساماندهی کنیم و برای همه اشتغال ایجاد خواهیم کرد.
مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیادشهید ادامه داد: به هر حال ما تلاش می کنیم در حد توان و بضاعت برای ایثارگران اشتغال ایجاد کنیم چون بنیادشهید دستگاه حمایتی است و در حوزه اشتغال نیز به صورت تخصصی نمی تواند فعالیت داشته باشد.
وی ابراز امیدواری کرد: با استفاده از بسترهای تمام دستگاه های اجرایی بتوانیم بخشی از مشکلات اشتغال ایثارگران را حل کنیم، تلاش می شود شرایط بهتری برای ایثارگران فراهم کنیم.
وی با اشاره به وجود حدود 83 هزار بیکار در جامعه هدف بنیاد شهید گفت: با توجه به تعداد دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها در سه تا چهار سال آینده شرایط سختی برای ایجاد اشتغال این افراد خواهیم داشت. که ممکن است بعد از این زمان شیب سختی کار به سمت پایین بیاید و تا حدودی به یک آمار خوب و شرایط نرمال و وضعیت عادی برسیم.
مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز پیشتر گفته بود که در حال حاضر 83 هزار نفر از فرزندان و همسران شهدا و ایثارگران و جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان بیکار هستند که تلاش بنیاد شهید ایجاد فرصت های شغلی برای این افراد است.
به گفته وی، این افراد در سامانه جمع آوری و ثبت اطلاعات ایثارگران (سجایا) ثبت نام کرده اند که به صورت مرتب این سامانه بازنگری می شود، البته برای اینکه تناقضی در این زمینه ایجاد نشود، هر سال آمار جدید تعداد افراد بیکار این قشر از جامعه را اعلام می کنیم.
تعداد کل جانبازان در کشور 574 هزار و 101 نفر است که 336 هزار و 282 نفر معادل 59 درصد جانبازان زیر 25 درصد و 237 هزار و 819 نفر معادل 41 درصد نیز جانبازان 25 درصد و بالاتر هستند. البته حدود هفت هزار جانبازان با تشخیص اعصاب و روان شدید در کشور هستند.
همچنین 42 هزار آزاده در کشور هستند و مردم ایران بیش از 230 هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده اند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید