خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه رونق تولید نیازمند حمایت ویژه از کارآفرینان است، گفت: باید برای ایجاد رونق مطابق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پیش رفت.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری مهر، هوشنگ بازوند در نخستین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اینکه از طرف سازمان تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اعلام شد که در سال ۹۷ بیش از ۵۲ هزار شغل در استان ایجاد شده، نیازمند تجزیه و تحلیل بیشتری است.

وی افزود: این طرح مجدد باید به فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی ارسال شود تا روی این موضوع راستی آزمایی شود.

استاندار کرمانشاه گفت: ظرف مدت ۱۰ تا ۱۲ روز آینده جلسه بعدی کارگروه اشتغال برگزار شود و به طور نهایی اعلام شود که ماحصل زحمات مدیران دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و سایر فعالان اقتصادی در سال ۹۷ ایجاد چند شغل بوده است.

مدیرانی که در جلسه اشتغال شرکت نمی‌کنند درد و رنج بیکاری را متوجه نشده اند
وی یادآور شد: همچنین برآوردی انجام شود که تسهیلات پرداخت شده، سهم بانک‌ها و آورده مردم در رابطه با ایجاد این شغل‌ها روشن شود تا مشخص شود چقدر سرمایه گذاری صورت گرفته است.

بازوند گفت: کارگروه اشتغال یکی از کارگاه‌های مهم است که درصد قابل توجهی از اهداف کل استان برای توسعه در همین کار گاه رقم می‌خورد و انتظار می‌رود که مدیران در این جلسه شرکت فعال داشته باشند.

وی عنوان کرد: اشتغال برای مدیر ذیربط که بدون اجازه در جلسه شرکت نمی‌کند شاید درد و رنج بیکاری را هنوز متوجه نشده است.


آسیب سیل به ۳۷۱۱ واحد مسکونی در استان
استاندار کرمانشاه در ادامه به بارش‌های اخیر اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه این بارش‌ها ۴۷ روستا را در محاصره خود قرار داد اما به دلیل اطلاع رسانی و پا به کار بودن مدیران اجرایی و همچنین همکاری و مشارکت مردم در مقابله با این سیل و ارائه راهکارها توسط خود آنها تلفاتی را در پی نداشت و نسبت به دیگر استان‌ها وضعیت بهتری داشتیم.

وی اشاره‌ای به خسارت‌های وارده به زیرساخت‌ها در استان به دنبال بارش‌ها اشاره کرد و یادآور شد: بیش از ۱,۵۶۰ میلیارد تومان در مجموع خسارت به تأسیسات برق، آب و فاضلاب، گاز و … وارد شد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در این راستا ۳۷۱۱ خانه دچار آسیب شدند که تعدادی از آنها نیاز به احداث دارند، اظهار داشت: به دنبال این سیل همچنین ۵۷۰ رأس دام تلف شدند.

وی گفت: با توجه به اینکه ۲۵ استان در کشور درگیر این سیل بودن پیگیری این موضوع در درجه خاصی قرار دارد و هر استانی بتواند بیشتر پیگیری داشته باشد به اعتبارات بیشتری خواهد رسید لذا باید از ظرفیت نمایندگان نیز برای وصول و دریافت خسارت‌های وارده استفاده شود.

بازوند یادآور شد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر بخواهیم وضعیت کشور در حوزه اقتصاد درست شود باید به رونق تولید توجه داشته باشیم.

وی اظهار داشت: برای رسیدن به رونق تولید باید واحدهای کشاورزی، دامداری، صنایع کوچک و بزرگ و صنایع دانش بنیان را در اولویت اول مدنظر قرار دهیم.


لزوم سرعت بخشی به ارائه خدمات واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها
استاندار کرمانشاه بیان داشت: اقتصاد ما یک اقتصاد بانک محور است و در همه پروژه‌ها مشارکت دارند لذا سرعت بخشیدن به یک واحد تولید بستگی به بانک دارد هرچه آن فعال‌تر باشد شاهد رونق تولید در آن واحد هستیم.

وی تصریح کرد: اگر رونق تولید را در قالب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پیش ببریم دیگر جای نگرانی نیست چرا که نسخه شفا بخش اقتصاد است.

بازوند با بیان اینکه مشکل بیکاری بدون رونق تولید امکان پذیر نیست افزود: کاهش تورم در اجرای رونق تولید شکل می‌گیرد و همچنین می‌توانیم با این کار ایجاد توازن بودجه‌ای را به وجود آوریم.

وی خاطر نشان کرد: افزایش ارزش پول ملی نیازمند رونق تولید است اگر به دنبال حل مشکل فقر و فقر زدایی هستیم لازمه آن هم همین رونق تولید است.



مشکلات معوقه‌های بانکی با رونق تولید حل می‌شود

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اگر به دنبال حل معضل بانک‌ها و معوقه‌های بانکی هستیم چاره‌ای جز رونق تولید نداریم، گفت: باید در رونق تولید به کارآفرینان توجه ویژه شود.

وی افزود: اگر رونق تولید شکل بگیرد قدرت خرید مردم هم بالا خواهد و حل مشکل معیشتی مردم در همین امر است و این نیازمند برنامه عملیاتی است که باید مدیران به آن اهتمام ویژه داشته باشند تا به تحقق این شعار برسیم.

بازوند با تأکید بر بحث بهبود فضای کسب و کار گفت: این باید به طور یک اصل در دستور کار قرار بگیرد و در این راستا بروکراسی را باید کم کنیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید