خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

جمعی از کارآفرینان جوان در قالب نشستی تجربه‌ ها و مشکلات خود را با «مظفر پرنا» جانشین مدیرکل تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی استان ایلام در میان گذاشتند.

‌به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایسنا، «صادق صفربیگی» رئیس کانون کارآفرینان استان در این نشست اظهار کرد: متاسفانه قانون کار علیه کارآفرین و کارفرما تصویب شده است تا جایی که سود کارفرما در این است که عطای کارآفرینی را به لقایش ببخشد، چون حمایت ازکارفرما پیش‌بینی نشده است و بعضا کارگران مشکلاتی را برای آنان ایجاد می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه بوروکراسی پیش پای ایجاد اشتغال نیازمند بازنگری هستند، تصریح کرد: قوانین تامین اجتماعی و مالیات از جمله این مشکلات هستند، ‌کارآفرین هیچگاه قصد فرار از مالیات را ندارد اما متاسفانه جرائم مالیاتی چند برابر مالیات بر کارآفرینان تحمیل می شود.

صفربیگی با اشاره به حوزه کاری خود در زمینه فناوری اطلاعات گفت: امروزه تمام نگاه‌ها در دنیا متوجه این صنعت است و فرصت سرمایه‌گذاری در این حوزه مهیاست اما متاسفانه این عرصه آن گونه که باید در ایران و خصوصا ایلام مورد توجه واقع نشده است‌.

وی برگزاری استارتاپ و تبلیغات درست و مبتکرانه را نیاز کارآفرینان عنوان کرد و گفت: می‌توان با این روش‌ها کم کم ایده‌ها را تبدیل به ثروت کرد.

رئیس کانون کارآفرینان استان تاکید کرد: برندسازی، ورود با علم بازاریابی و قانع شدن به سود کم در ابتدای کار را لازمه آغاز کارآفرینی موفق دانست‌.

«محمدسجاد صفرپور» کارآفرین دیگر حاضر در این دورهمی، اظهار کرد: متاسفانه مشکلی که کارآفرینان دارند این است که در آغاز راه دنبال درآمدهای آن چنانی هستند، در حالی که کارآفرین در آغاز راه لزوما نمی‌تواند پول‌آفرین باشد، بلکه باید ایده خود را جا بیندازد.

«سجاد شوکتیان» دیگر کارآفرین ‌اظهار کرد: تاکنون در 10 استارتاپ شرکت کردم و مشکلی که وجود دارد این است که برخی می‌خواهند به خاطر استارتاپ‌ وام بگیرند؛ در حالی که گرفتن وام برای کاری که احتمال شکست خوردن در آن وجود دارد، اشتباه است‌.

وی گفت: لازم است در مدارس موضوع کارآفرینی نیز به دانش آموزان آموزش داده شود تا خلاقیت آنان در این زمینه شکوفا شود.

«عبداله خورانی»‌، کارآفرین در حوزه صنایع دستی هم اظهار کرد: این دورهمی‌ها فرصت خوبی برای ارائه ایده‌ها است اما باید زمینه حضور کارآفرینان دیگر را نیز فراهم کرد تا نتایج بهتری از بحث‌ها گرفته شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه بازار صنایع دستی استان، مخصوصا فرش در اختیار نمایشگاه‌دارانی از استان‌های دیگر است، گفت: محصولات استان به برندسازی نیاز دارند.

«رضا اسماعیل‌بیگی» سرپرست مرکز رشد پارک علم و فناوری استان نیز با ارائه‌ی چند شاخص ، گفت: در کشور ما در زمینه ارائه تسهیلات آمار خوبی داریم اما سوال اینجاست که این آمار تا چه حد منتج به اشتغال شده‌اند و چقدر از آمار بیکاران را کم کرده و در تولید خالص ملی نقش داشته‌اند.

وی با بیان اینکه بسیاری از قوانین کارآفرینی نیاز به بازنگری دارند، گفت: در استان ایلام در مباحث اولیه کارآفرینی مانده‌ایم در حالی که در مدارس استان‌های برخوردارتر برای دانش‌آموزان کلاس‌های فنون مذاکره برگزار می‌شود.

دکتر ‌«معصومه دارایی» نیز اظهار کرد: متاسفانه دانشگاه‌های ما در تبیین مفهوم کارآفرینی و تربیت دانشجویان کارآفرین مانده‌اند و عموم پایان‌نامه‌ها در این زمینه خاک می‌خورند.

در پایان این نشست «مظفر پرنا» جانشین مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، اظهار کرد:   یکی از اهداف مهم این دورهمی‌ها تولید ایده برای حل مشکلات کارآفرینی است و از چالش‌هایی که کارآفرینان بیان می‌کنند، استقبال می‌کنیم‌.

وی جلوگیری از انحراف در استفاده از تسهیلات اشتغال را دغدغه‌ای جدی مسئولان دانست و تصریح کرد: تمام پیشنهادات ارائه شده و دغدغه‌های کارآفرینان در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جانشین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام،  با بیان اینکه بخش تعاون نسبت به دو بخش اقتصادی دیگر یعنی دولتی و خصوصی از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است، ادامه داد: جمع‌آوری سرمایه‌های اندک ، بهره‌گیری از سرمایه‌های معنوی و برخورداری از برخی معافیت‌ها و ارائه‌ی خدمات رایگان، از مزیت‌های بخش تعاون است. اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمادگی خود را جهت تسریع در تشکیل تعاونی های دانشجویی و تعاونی های استارتاپی اعلام می دارد.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید