خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون امور جوانان در آیین رونمایی از طرح های اشتغال زایی وزارت ورزش و جوانان گفت: ایجاد اشتغال مستقیم وظیفه وزارت ورزش و جوانان نیست اما از سال گذشته با کمک های فنی اعتباری وزارت ورزش و جوانان و از طریق دو عامل صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت توانستیم برای ۲۰۰۰ جوان اشتغال مستقیم ایجاد کنیم.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایلنا،  محمد مهدی تندگویان معاون امور جوانان در آیین رونمایی از طرح‌های اشتغال‌زایی وزارت ورزش و جوانان که با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان و تنی چند از نمایندگان مجلس برگزار شد، گفت: امروز اتفاق بزرگی برای اولین بار در وزارت ورزش و جوانان می‌افتد و طرح‌های بزرگ اشتغال زایی که برای ۲۰۰۰ جوان کشور اشتغال مستقیم ایجاد کرده است افتتاح می‌شود.

وی افزود: همه می‌دانند که ایجاد اشتغال مستقیم وظیفه وزارت ورزش و جوانان نیست اما از سال گذشته با کمک‌های فنی اعتباری وزارت ورزش و جوانان و از طریق دو عامل صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت توانستیم برای جوانان زیادی اشتغال مستقیم ایجاد کنیم.

تندگویان با تشکر از نگاه ویژه معاونت توسعه مدیریت و منابع به حوزه جوانان گفت: از زمان حضور بنده در وزارت حدود سه برابر اعتبارات ما افزایش داده شد که اگر این نگاه نبود نمی‌توانستیم این کارها را انجام دهیم هر چند که هنوز هم اعتبارات حوزه جوان کافی نیست.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: عدد کمک فنی اعتباری وزارت ورزش و جوانان در سال گذشته در مجموع دو عامل صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت ۱۳۰ میلیارد تومان بود که صندوق با نرخ ۴ درصد و بانک رسالت با نرخ ۲ درصد که پایین ترین رقم سود در کشور است وام های اشتغال زایی را به جوانان پرداخت کردند.

او اظهار داشت: سقف وام ها ۱۰۰ میلیون تومان و برای طرح‌های ویژه ۳۰۰ میلیون تومان بود که امروز تعدادی از این طرح‌های ویژه را در ۸ استان توسط وزیر ورزش و جوانان از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح خواهیم کرد.

تندگویان تاکید کرد: اگر ارگان‌های دیگر که اعتبارات چند صد برابری دارند از مدل طرح های اشتغالزایی ما الگو برداری کنند بخش بزرگی از اشتغال جوانان کشور حل خواهد شد.

وی با بیان این که امسال برنامه‌های هفته جوان با دستور وزیر ورزش و جوانان با رویکرد کمک به سیل زدگان کشور برگزار خواهد شد, افزود: حدود ۹ هزار برنامه‌های مختلف در هفته جوان در کل کشور برگزار می‌شود که در همه آنها رویکرد اصلی کمک به سیل زدگان خواهد بود.

تندگویان ادامه داد: در هفته گذشته با حضور مدیران کل این حوزه در استان‌های سیل زده اسعلام نیازهای این استان‌ها انجام شد و از آغاز هفته جوان هم اقلام کمک‌های جمع آوری شده ارسال می‌شود و هم نیروهای جوان متخصص سمنها طبق نیاز استان‌های سیل زده به مناطق اعزام می‌شوند.

وی افزود: از روز اول واقعه سیل جوانان سمنها وارد عمل شدند و کمک های بزرگی به مردم آسیب دیده کردند. دیروز نیز در استان گلستان به همت جوانان جشن گلریزان ۳ هزار نفره برگزار شد.

معاون امور جوانان اظهار داشت: دفاتر مشاوره ما در استانهای سیل زده برای مسائل روانی پیش آمده در بین سیل زدگان فعال هستند و به صورت رایگان خدمات ارائه می کنند.

تندگویان با بیان اینکه جوانان بزرگترین سرمایه کشور در مواقع بحران هستند، افزود: امیدوارم در آینده با افزایش اعتبارات بتوانیم گام بلندی در جهت اشتغال زایی جوانان برداریم.

وی در پایان با اشاره به رای مثبت روز گذشته کمیسیون اصلی بررسی طرح انتزاع حوزه جوانان از وزارت ورزش گفت: امیدواریم صحن علنی مجلس نیز با همین رویکرد کمیسیون اجتماعی به این طرح رای مثبت دهد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید