خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرکل فنی و حرفه‌ ای استان زنجان با اشاره به اینکه ۳۰ تا ۳۵ درصد کارآموزان فنی‌ و حرفه‌ ای وارد حوزه کارآفرینی و اشتغال می‌ شوند، گفت: کار آموز بعد از آموزش به عنوان ماده خام وارد بازار می‌ شود و راه رسیدن به اشتغال دست خود فرد و دستگاههای مرتبط است.

به گزارش کارآفرین  ناب به نقل از خبرگزاری تسنیم ، محمدرضا انصاری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مشکل اساسی کشور ما در خصوص مدرک گرایی و بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که به عنوان  معضل و مشکل اساسی همیشه  وجود داشته است، اظهار داشت: ما از دوران دبستان به کودکان چیزی به نام مسیر حرفه‌ای شغل را آموزش نداده‌ایم تا واقع بینانه و از همان دوران با انواع مشاغل و مهارت‌ها آشنا شوند، فقط ملاک و معیار آموزش‌های ما مختص چند رشته خاص شده است.

وی در مورد آموزش کودکان گفت: در کارگاه‌های ما همیشه برای بازدید به ویژه کودکان که گروه هدف ما هستند باز است تا آنها از نزدیک حرفه‌ها را ببینند و با آنها آشنا شوند تا بتوانند راه خود را در آینده پیدا کنند و اگر در این زمینه فرهنگ سازی کنیم که صرفا به مشاغل خاصی مثل دکتر و مهندس فکر نکنند مطمئناً دغدغه پیدا کردن شغل در آینده را نخواهند داشت.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان در مورد مدرک و مهارت داشتن در رشته‌های دانشگاهی بیان کرد: امروزه بیشتر مشاغل با تحصیلات و مدرک مرتبط نیست و بسیاری ازافراد هم در زمینه شغلی خود آموزش و مهارت خاصی ندارند امروزه چیزی به نام تکنسین در جامعه که باید آچار به دست و در حد نیروی ماهر باشد وجود ندارد و یا خیلی کم است و فقط مدرکی به عنوان تکنسین داده می‌شود بدون هیچ گونه  آموزش و مهارت خاصی همچنین  کارشناس و کارشناس ارشد یعنی رد کردن مرز دانش، نظریه دادن در مورد مسائل مختلف که متاسفانه چنین مواردی در حوزه دانشگاهی ما یا وجود ندارد یا بسیار کم است و ما از نظر علمی و عملی راه بسیار در پیش داریم.

وی به نام گذاری  سال 98 که به نام سال رونق تولید است اشاره کرد و گفت: رونق تولید یعنی رسیدن به سطحی از تکنولوژی که با کمترین سرمایه گذاری و بیشترین بهره وری و ارائه خدمات با کیفیت مناسب باشد.

انصاری با بیان اینکه ما دو نوع آموزش داریم، گفت: آموزش رسمی و آکادمی که در مقاطع تحصیلی انجام می‌گیرد و محدود است و ما نیاز داریم که در بین مقاطع تحصیلی آموزش‌های تکمیلی داشته باشیم و دیگری آموزش‌های مادام العمر است، چون انسان هر لحظه به آموزش نیاز دارد و فنی حرفه‌ای می‌تواند در این راستا عمل کند.

وی به آموزش نیروها اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه آموزش‌های که در فنی و حرفه‌ای داده می‌شود ماهرانه و حرفه‌ای است بسیاری از شرکت‌های خواهان نیرو مخصوصا نیروی ماهر و فعال هستند.

 مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان به هزینه‌های  آموزشی اشاره کرد و گفت: با توجه به تنوع و وجود رشته‌های زیاد، هزینه و ارائه خدمات آموزشی رایگان است، همچنین مراکز دولتی زیر نظر فنی حرفه‌ای  14 مرکز  و 135 آموزشگاه آزاد فعال که در سطح شهر فعالیت دارند.

وی در مورد اشتغال کارآموزان آموزش دیده  گفت:  ما کار آمور را آموزش داده و به عنوان ماده خام به بازار می‌فرستیم  و راه رسیدن به اشتغال دست خود فرد آموزش دیده  و دستگاه‌های مرتبط است که باید از این فرد حمایت کنند و از این افراد آموزش دیده حدود 30 الی 35 درصد وارد حوزه کارآفرینی و اشتغال شده‌اند.

انصاری از طرح بازدید دانش آموزی و دانشجویی از مراکز سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور خبر داد و گفت: این طرح از 2  تا 11 اردیبهشت برگزار می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید