خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

وزیر کار از پرداخت وام جدید اشتغال با یک سال امهال در بازپرداخت برای بنگاه های آسیب دیده در سیل خبر داد. ‎

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری تسنیم، 23 فروردین ماه ر رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره خسارت سیل به بخش های صنعت، معدنی و تجارت گفت: حدود 2000 میلیارد تومان این واحدها خسارت دیده اند و 25 شهرک صنعتی دچار آب گرفتگی شده و البته هنوز آمار استان خوزستان به این لیست اضافه نشده است. همچنین 300واحد صنعتی آسیب دیده اند و 9000 واحد صنفی دچار آب گرفتگی و خسارت از 20 تا90 درصد شده‌اند.

علاوه بر این نیز کریم یاوری،مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری گفت:شهرک صنعتی آق قلا تقریباً در آب فرو رفته است و هنوزهم بخشی از آب فروکش نکرده است حدود 3تا5هزار کارگر بیمه شده در سیل گلستان شغل خود را به صورت موقت از دست داده اند.

این در حالی است که وزیرتعاون ، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد : واحدهای تولیدی که در سیل سال جاری خسارت دیده اند با اولویت وام جدید اشتغال دریافت می کنند و برای بازپرداخت این وام یک سال امهال قائل می شویم .

 با توجه به خسارت و با عنایت به ضرورت بازسازی هرچه سریع‌تر مناطق آسیب دیده و تحت تاثیر سیلاب در 5 اردیبهشت ماه با حکم وزیر کشور  کمیته حمایت از تولید و اشتغال قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده تشکیل و پیگیری سه مأموریت مهم بازسازی و احیای مجدد بنگاه‌های اقتصادی و بازسازی و تعمیر سریع واحد‌های آسیب‌دیده تجاری تولیدی به این کمیته واگذار شد.

محمد شریعتمداری، وزیر کار نیز در راستای حمایت از بنگاه های آسیب دیده و صیانت از اشتغال موجب در سال حمایت از رونق تولید در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان گلستان بندهای 15 گانه مصوبات ماه گذشته این ستاد را مرورو کلیات پیشنهادات اصلاحی اشتغال روستایی و فراگیر را تشریح کرد .

وی گفت : در شرایط فعلی  تحریم   ، برای صیانت از اشتغال موجود  باید سیاست هایی اعمال شود که واحدهای تولیدی بتوانند هم  از سرمایه درگردش افزون   و کافی تر و هم از  سرمایه های لازم برای طرح های توسعه ای خود بهره مند شوند ، بنابراین چنانچه  استفاده از تسهیلات و سرمایه های در گردش و استفاده از تسهیلات برای فعالیت  های توسعه ای است  می توان در دفتر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی درمرکز با همکاری شورای پول و اعتبار برنامه ویژه صیانت از اشتغال موجود را با کمک سیستم بانکی واحدهای تولیدی موجود معین و این گونه در خواست ها را در  استان ها دنبال کرد .
‎وی تاکید کرد : اگر تغییراتی در رئوس برنامه های اولویت دار طرح ها و پروژه های  اقتصاد مقاومتی از سوی مقامات محلی پیشنهاد می شود باید به آن ها توجه شود و در نخستین جلسه ای که ما در تهران خواهیم داشت  ،از مقامات مسئول دراین حوزه دعوت می کنیم  که اگر در حوزه اقتصاد مقاومتی نکته و یا تغییراتی دارند مطرح کنند تا مورد توجه جدی قرارگیرد .
 
‎شریعتمداری اظهار کرد : باید در زمینه مباحث عمومی  و سیاست گذاری اقتصادی اشتغال و در شرایط خاص تحریم باید  واحدهای تولیدی تسهیلاتی در حوزه مالیات داشته باشند و ستاد حمایتی فرماندهی  اقتصاد مقاومتی نیز جهت گیری های جدید مالیاتی را برای صیانت از اشتغال اتخاذ کنند  تا در سراسر کشور ابلاغ و اجرا شود .

وی به راهکارهای تخصصی درسالی که قراراست رونق تولید باشد اشاره کرد و گفت : با در پیش گرفتن راهکارهای اصولی می توان سال خوبی را پشت سرگذاشت.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید