خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

کارآفرینان کشور از نقش مناطق آزاد در افزایش ورود کالای قاچاق،ضعف‌های مالیات بر ارزش افزوده، صدور بخشنامه های متعدد و متناقض و عدم توجه دولت به بخش خصوصی گلایه‌مند هستند.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری مهر، کارآفرینان کشور در دومین نشست هم اندیشی با وزیر امور اقتصادی و دارایی که شامگاه دیشب در محل این وزارتخانه برگزار شد، گلایه‌های متعددی داشتند از موانعی سخن گفتند که موجب شده کسب و کار آنها با سختی انجام شود.

باید بخش خصوصی در سازمان تأمین اجتماعی ۳ کرسی داشته باشد
در این نشست محمد رضا رجالی مدیرعامل گروه تولیدی ظریف مصور با بیان اینکه ما ۳۰ درصد به تأمین اجتماعی پول می‌دهیم، اظهار داشت: در مجموع بخش خصوصی ۶۶ درصد در پرداخت بیمه شریک است در حالی که حتی یک نماینده در سازمان تأمین اجتماعی نداریم.

وی با بیان اینکه این مساله تولید را به چالش می‌برد، افزود: ما خواهان این هستیم که ۳ کرسی برای نمایندگان بخش خصوصی در هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی در نظر گرفته شود.

مناطق آزاد ترویج کننده ورود کالای قاچاق به کشور
همچنین رضا ایمانی مدیرعامل کارخانجات مقصود ضمن انتقاد از وزارت امور اقتصادی و دارایی، گفت: متأسفانه ما هماهنگی خاصی را در به کارگیری ظرفیت‌های قابل توسعه چه در حوزه دارایی چه در حوزه گمرکات از طرف وزارت خانه نمی‌بینیم.

وی افزود: از سویی دیگر حتماً نباید نفت را در مقابل ماشین آلات بفروشیم؛ در حال حاضر شرکت ما ۱۰ میلیون دلار ماشین آلات وارد کرده که ۵ ماه است در گمرکات مانده است و اجازه ترخیص نمی‌دهند. باید در این موارد به تولیدکنندگان توجه لازم شود تا از موانع موجود کاسته شود.

ایمانی ادامه داد: همچنین نگاه حاکمیتی به توسعه تولید وجود ندارد و دولت فقط به دنبال این است که از واحدها مالیات بگیرد.

وی با اشاره به چالش فعالیت مناطق آزاد، گفت: مناطق آزاد به شدت روش قانونی ورود کالای قاچاق به داخل کشور را ترویج و تشویق می‌کند و عملاً این کالاها سهم کالای ایرانی را در بازار می‌گیرد.

عدم جلوگیری از فرار مالیاتی، بار تولید را در پرداخت مالیات سنگین کرده است
رضا حمیدی، مدیرعامل کارخانه فرش و چرم مشهد، به چالش مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: بارها درخواست کرده ایم که شیوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده اصلاح شود اما هنوز هم از تولیدکننده مالیات را می‌گیرند.

وی افزود: ما در پرداخت مالیات مستقیم مشکلی نداریم چراکه باید امورات دولت بگذرد اما با وجود فرارهای سنگین مالیاتی و معافیت‌های متعدد، بار تولیدکنندگان در پرداخت مالیات بسیار سنگین می‌شود؛ بنابراین در کنار اینکه از فعالان اقتصادی، مالیات مستقیم دریافت می‌کنید، باید جلوی فرارهای مالیاتی گرفته شود و معافیت‌های متعدد هم سروسامان پیدا کند.

صدور بخشنامه‌های متعدد و متناقض، سد راه صادرات شده است
احمد خوروش، مدیرعامل مجتمع فولاد کویر نیز در این جلسه با بیان اینکه هم اکنون در شرایط سختی هستیم و همه فعالان اقتصادی در جبهه اول جنگ اقتصادی به عنوان سرباز ایستاده اند، اظهار داشت: یکی از مسائل مهم صادرات است؛ ما باید صادرات محور حرکت کنیم.

وی افزود: اگرچه با سیاست‌های جدید بانک مرکزی کنترلی روی ارز صورت گرفت. اما همچنان واحدهای صادرکننده مشکل صادرات دارند. با توجه به اینکه همه دنیا ما را تحت فشار گذاشته است پس باید متولیان داخلی از تولید حمایت کنند.

خوروش گفت: مشکل همه واحدها بخشنامه‌های متعددی است که صادر می‌شود و بخشنامه قبلی را نقض می‌کند و ما را در وضعیت سختی قرار می‌دهد.

جریمه‌های مالیات بر ارزش افزوده منصفانه نیست
مدیرعامل شرکت مدیران خودرو هم به مشکلات مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مالیات بر ارزش افزوده نقدی پرداخت می‌شود و اگر تقسیط شود ماهیانه جریمه ۲ درصدی می‌گیرند که در طول سال ۲۴ درصد می‌شود. در حالیکه به خاطر شرایط بازار بسیاری از کالاها باید به صورت اقساطی مالیات بر ارزش افزوده را بپردازند.

وی ادامه داد: همچنین باید به تقویت سرمایه‌های خارجی بپردازیم. باید قانونی تصویب شود که به موجب آن بازپرداخت ارز به نرخِ روزِ گشایش صورت بگیرد. یعنی با هر نرخی که گشایش شده با همان نرخ تسویه شود.

وی گفت: از سویی دیگر حمایت از سرمایه گذاری خارجی و بعضاً پرداخت بدهی‌هایی که به طرف خارجی به وجود آمده است الزامی است؛ بدهی ای که با دلار هزار تومانی ایجاد شده و الان با دلار ۴ هزار تومانی هم قابل پرداخت نیست.


اگر دولت به داد تولیدکنندگان برسد، ترامپ کاری پیش نمی‌برد
مدیرعامل گروه تولیدی فرش سلیمان نیز گفت: باید تدبیری اندیشیده شود تا هر هفته یک نفر به نمایندگی از تولیدکنندگان و کارآفرینان به هیأت دولت برود و مسائل روز را مطرح کند. اگر شما مشکلات را حل کنید ترامپ نمی‌تواند کاری پیش ببرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید