خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۰ درصد اشتغال استان را کمیته امداد رقم می‌زند گفت: کمیته امداد خراسان جنوبی قرار است گروه جهادگران کارآفرینان را در استان فعال کند.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری تسنیم، رضا سلم‌آبادی در دیدار مشاور امور اشتغال کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) کشور با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: چیزی که تاکنون در کمیته امداد به آن کمتر توجه شده و تا حدودی  مغفول بوده این است که  از ظرفیت خیران در همه حوزه‌ها استفاده شده اما در کارآفرینی در امداد به آن توجه کمتری شده است.

وی افزود: تاکنون ارزش افزوده خوبی داشتیم در میزان خدماتی که به مردم ارائه شد از محل کمک خیران و افراد حقیقی و حقوقی اما به کارآفرینان و خیران کارآفرینان کمتر توجه شده است.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: اگر بخواهیم خانواده‌ای را به توامندسازی برسانیم باید به توانمندسازی اقتصادی خانواده‌ها بپردازیم که سال گذشته اقدامات خوبی انجام شد که برکات آن را امسال مشاهده می‌کنیم.

سلم‌آبادی با بیان اینکه درست است جزو دستگاه‌های تخصصی در حوزه اقتصاد نیستیم اما آمار و ارقامی که در سطح کشور، شهرستان‌ها و بخش‌ها داده می‌شود در حوزه کسب کار خانگی آمار قابل قبولی تسهیلات پرداخت و نظارت شده و آموزش‌هایی برای پایدارسازی طرح‌ها انجام می‌شود.

وی بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد 30 درصد اشتغال خراسان جنوبی را امداد محقق می‌کند و طبق نظارت‌هایی که بازرسی و دولت تاکنون انجام داده به این نتیجه رسیده‌اند که سالم‌ترین تسهیلات که پرداخت می‌شود تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی افزود: یکی از برنامه‌های محوری امسال فعال کردن گروه‌های جهادی کارآفرین است که در حوزه مسکن، بهداشت، معیشت فرهنگی و آموزش فعالیت دارند و امیدواریم قدم‌های خوبی برای محرومان برداریم.


کانون خیران کارآفرین در خراسان جنوبی تشکیل می‌شود
مشاور امور اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این دیدار با بیان اینکه در بین دستگاه‌هایی که در امر اشتغال توانسته کار کند در مقایسه با سایر دستگاها کمیته امداد عملکرد خوبی داشته است گفت:  کمیته امداد  تلاش می‌کند تا امسال خیران کار آفرین در خراسان جنوبی را فعال کند.

حمید حاجی عبدالوهاب اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی کشور از همان ابتدای انقلاب تاکنون مسئله اشتغال است به طوری که از زمان شهید رجایی وقتی کارخانه‌ها تعطیل شده بود و کشور وضعیت خاصی داشت کارگران بیکار شده بودند و در زمان جنگ هشت ساله نیز بخش زیادی از جوانان در جبهه عملا به کار گرفته شدند و بعد از جنگ نیز اثرات بیکاری بیشتر نمود پیدا کرد.

وی با بیان اینکه هر دولتی که  بر روی کار آمد برنامه‌ای تدوین کرد و مجلس مصوباتی داشته است افزود: سیاست گذاری‌ها تاکنون در این سالها انجام شده اما شاهد جمعیت زیادی از  فارغ التحصیلان بیکار هستیم.

مشاور امور اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره)  گفت: شاغلان نیز به دلیل پایین بودن سطح درآمد به دنبال کار دیگر هستند و بیش از 6 میلیون جمعیت اعم از بیکار مطلق و صاحب کار که دنبال کار تکمیلی است وجود دارد.

وی افزود: مهمترین خروجی که دولت داشته این‌ است که منابع را تامین و آن را توزیع کند که تسهیلات بانکی یا تکمیلی است اما چون دولت اطلاعات میدانی از نزدیک ندارد معمولا هر دولتی که می‌آید قبلی را نقد می‌کند و این فرآیند تکرار می‌شود و مشکلات وجود دارد.

عبدالوهاب بیان کرد: بحثی که دنبال می‌شود در جهت رشد بخش خصوصی است و  خیران کارآفرین نگاهی از این منظر است که ما به جای اینکه به محرومان پول و غذا بدهیم فردی که کار می‌تواند بکند کارکردن و مهارت آموزی را به او یاد می‌دهیم.

وی اظهار داشت: خیر مسجد ساز، مدزسه ساز و سلامت داریم  و خیر نتیجه کار خود را می‌بند و روحیه خیر رساندن در ایران بالا است اما مشکل خیر این است که نمی‌داند محروم کیست و اگر بداند محروم کیست خود بیشتر کمک می‌کند.

مشاور امور اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: 16 میلیون جمعیت کشور اقشاری هستند که کمترین درامد را دارند و 11 میلیون نیز تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند.

عبدالوهاب عنوان کرد: از جهت حاکمیتی باید دو  دهک ذکر شده را کمک کنیم تا روی پای خود بایستند اما باید شناسایی شوند.

وی گفت: مهمترین مشکل کسب و کار خرد مددجویان بازاریابی است، وام می‌گیرند اما چون درآمد کسب و کار کافی نیست در پرداخت وام به مشکل‌ می‌خورند و برای رفع این مشکلات باید تلاش شود افرادی که به جهت مدیریتی و فعالیت‌های اقتصادی و دانش اطلاعات منطقه را دارند در شهر و روستا شناسایی شوند تا در زمینه کمک به مردم به کارگیری شوند.

مشاور امور اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: کانون خیرین کارآفرین با هدف بازاریابی، بازارشناسی، بازارسازی جامعه هدف تلاش می‌کند و خراسان جنوبی سومین استانی است که این کانون درآن فعال و شکل می‌گیرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید