خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رویداد استارتاپی تخصصی کارآفرینی اجتماعی از روز گذشته در دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز آغاز شد.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایرنا، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز در آیین افتتاح این استارت آپ گفت: همه ما دانشگاه را با ماموریت آموزش و پژوهش می شناسیم اما گذر زمان به ما آموخت که دانشگاه مسئولیت اجتماعی نیز در قبال جامعه دارد.
دکتر عبدالرحیم هوشمند افزود: جامعه نیازمند ارائه خدمات است و دانشگاه باید این خدمات را ارائه دهد.
وی ادامه داد: برخی خلل ها در فرآیندهای اجتماعی مسئولین کشور را به سمتی هدایت کرد که دانشگاهها در جهت یافتن راه حل برای مشکلات جامعه گام بردارند.
هوشمند بیان کرد: وزارت کشور مجری پیگیری مسائل مربوط به آسیب های اجتماعی است و یکی از مواردی که این وزارت پیگیری می کند برگزاری استارت آپ ها برای پیدا کردن ایده هایی برای حل برخی از مشکلات اجتماعی است.
رییس رویداد استارتاپی کارآفرینی اجتماعی ادامه داد: به همین دلیل در این راستا وزارت کشور تفاهمنامه ای با وزارت علوم, تحقیقات و فناوری منعقد کرد و وزارت علوم برای برگزاری این رویدادهای استارتاپی سه دانشگاه شهید چمران اهواز, مشهد و اصفهان را موظف کرد.
رییس جهاد دانشگاهی خوزستان نیز گفت: برای رفع دغدغه اشتغال پس از دانش آموختگی دانشجویان با استارت آپ ها به سمتی حرکت می کنیم تا ایده های جدیدی را برای حل یک مساله اجتماعی خلق کنیم.
امروز در این استارت آپ 92 شرکت کننده هر کدام یک ایده را ارائه می کنند و 10 ایده برتر با رای دانشجویان انتخاب می شود که 10 تیم را تشکیل می دهند و بر روی ایده ها کار می کنند.
تیم های برتر روز جمعه به دفاع از ایده های خود پرداخته و سه تیم برتر توسط هیات داوران انتخاب می شود.

استارتاپ تخصصی کارآفرینی اجتماعی با هدف نواندیشی در کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی و شناسایی و حمایت از دانشگاهیان خلاق در این زمینه، با گستره دانشگاه‌های هرمزگان، بوشهر، کرمان، فارس، کردستان، خوزستان، کرمانشاه و ایلام، از امروز یازدهم اردیبهشت تا سیزدهم به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز در حال برگزاری است.
افزایش مسئولیت اجتماعی، توانمندسازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، کاهش آسیب‌های فضای مجازی، بهبود عملکرد آموزشی به کودکان کار، ارتقای فرهنگ مطالعه در خانواده‌های کم درآمد، کاهش مهاجرت، ارتقای فرهنگ شهروندی، افزایش پایداری خانواده، کاهش بزهکاری و کاهش تکدی‌گری از مهم‌ترین محورهای برگزاری این رویداد اجتماعی است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر