خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

بنیاد برکت با اجرای طرح های زودبازده و عمومی در مناطق محروم کشور نقش مهمی در محرومیت زدایی از این مناطق ایفا می کند و در صورت همکاری منسجم و با برنامه تر مسئولان این بنیاد قادر به ایجاد طرح های اشتغالزا و زود بازده در بازه زمانی کمتر در این گونه مناطق خواهد بود.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایرنا، بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بخش محروم چاروسا در شهرستان کهگیلویه از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد را برای ایجاد زیرساخت های زودبازده در بخش های مختلف با هدف کمک به محرومیت زدایی از این منطقه انتخاب کرده است.
در سفر مرداد ماه سال 95 ، مسئولان بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به کهگیلویه و بویراحمد، راه های توسعه اقتصادی و محرومیت زدایی مناطقی از از این استان در زمینه ایجاد زیرساخت های عمرانی از جمله ساخت مدارس، مساجد، راه های روستایی، درمانگاه و خانه های بهداشت مورد بررسی قرار گرفت.
معاون فنی بنیاد برکت به همراه هیاتی از گروه توسعه اقتصادی تدبیر وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سفر خود ، از 2 منطقه محروم چاروسا و دیشموک در استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند.
در این بازدید زمینه های مشارکت کارآفرینان بخش خصوصی و حضور در عرصه های تولیدی، دامداری، کشاورزی، شیلات و معدن توسط بنیاد برکت و گروه کشت و صنعت تدبیر مورد بررسی قرار گرفت و به دلیل وسعت و گستردگی نیازها و تنوع پروژه ها و زمینه های مشارکت مقرر شد، استانداری کهگیلویه و بویراحمد، مجموعه عرصه هایی را که امکان حضور بنیاد برکت و گروه کشت و صنعت تدبیر در آن ها وجود دارد مشخص کند.
قرار شد پس از بررسی های کارشناسی و احراز امکان سنجی اقتصادی به ویژه در مورد پروژه های اقتصادی و مشارکتی تفاهم نامه نهایی بین بنیاد برکت و استانداری کهگیلویه و بویراحمد منعقد شود تا اقدامات اجرایی در این استان آغاز شود.
استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از بخش چاروسا در زمستان سال 95 گفت ،160 میلیارد ریال طرح عمرانی در زمینه راه، مدرسه، مسجد، آب، کشاورزی و دیگر حوزه ها با همکاری بنیاد برکت در بخش محروم چاروسا در این استان هزینه خواهد شد.
هفته گذشته مجری استانی بنیاد در استان در نشستی با مسئولان شهرستان کهگیلویه با بررسی راهکارها و همکاری نهادها در اجرای طرح های بنیاد برکت در بخش چاروسا ، راهکارهایی برای اجرای بهتر طرح ها ارائه داد.
در این نشست مسئول بنیاد برکت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بنیاد در راستای طرح ها اشتغالزایی در مناطق محروم تاکنون طرح های خوبی اجرا کرده است ، گفت: برای اشتغالزایی افراد بیکار در بخش چاروسا طرح «سهاب » مصوب شد.
سعید خدایاری اظهار داشت: این طرح به منظور فقرزدایی و ایجاد معیشت پایدار و محرومیت‌زدایی از طریق توانمندسازی جامعه‌ محلی، کارآفرینی اجتماعی و ارتقای سطح درآمد با هدف توسعه‌ اشتغال پایدار، توان‌افزایی مردم در سطح مناطق هدف در ابعاد اقتصادی و اجتماعی، افزایش سطح خوداتکایی و مشارکت و مسئولیت‌پذیری مردم در توسعه‌ محل سکونت، اجرا می شود.
وی بر همکاری همه نهادها در اجرای هر چه بهتر این طرح تاکید کرد.
خدایاری تصریح کرد: از ظرفیت همه نهادها برای اجرای این طرح به نحو احسن استفاده می شود.
وی روند اجرای طرح سهاب در بخش چاروسا را رضایت بخش دانست اما گفت که روند اجرای کارها در برخی حوزه ها کند است.
خدایاری افزود: در 2 سال گذشته بیش از سه هزار نفر متقاضی طرح های اشتغالزایی در بخش چاروسا به بنیاد برکت مراجعه کرده اند.
مسئول بنیاد برکت در استان اضافه کرد: از این تعداد 334 نفر از آنها در رسته های دامداری و خدماتی به بانک معرفی شده که ،169 نفر موفق به دریافت تسهیلات اشتغالزایی شدند و 14 نفر نیز از دریافت تسهیلات به سبب نبود ضامن و یا اشتغال در جایی دیگر انصرف دادند.
خدایاری گفت: تسهیل گران این بنیاد آماده هر گونه مشاوره و همکاری با مردم جهت دریافت این تسهیلات هستند.
خدایاری ادامه داد: نیاز است برای پرداخت تسهیلات سازمان جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، شرکت بیمه محصولات کشاورزی و سایر دستگاه های متولی در زمینه صدور مجوز انعطاف بیشتری داشته باشند.
معاون اداره جهاد کشاورزی کهگیلویه نیز در این نشست رفع محرومیت از چاروسا را سبب مهاجرت معکوس دانست و گفت: طی سالهای اخیر روند مهاجرت از این بخش با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بنیاد برکت کاهش چشمگیری داشت.
علیرضا نیکویی بر آمادگی جهادکشاورزی در زمینه سهولت تشکیل پروانه برای متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغالزایی تاکید کرد.
سید علی اکبر حسینی رئیس اداره دامپزشکی کهگیلویه نیز اظهار داشت: این اداره برای همکاری با متقاضیان طرح های اشتغالزایی در رسته دامداری آمادگی کامل دارد.
رئیس بانک فرض الحسنه مهر کهگیلویه هم گفت: در سال گذشته در بخش چاروسا و طبق تفاهم نامه با بنیاد برکت 110 فقره تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شد.
علی معصومی افزود: در سال جاری نیز تا کنون 56 فقره پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: اعتبار تسهیلات پرداختی طرح های معرفی شده بنیاد برکت بیش از 470 میلیارد ریال است.
رئیس صندوق کارافرینی امید کهگیویه نیز با بیان اینکه تاکنون در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بنیاد برکت با صندوق مکاتبه ای انجام نشده است ، گفت: در صورت منعقد شدن تفاهم نامه و یا ارسال تفاهم نامه برای متقاضیان چاروسایی تشکیل پرونده داده می شود.
تیمور عابدی نژاد اظهار کرد: صندوق کارافرینی امید بیش از 40 میلیارد ریال تسهیلات در سال 97 در حوزه کشاورزی ، دامداری و خدماتی به 138 متقاضی پرداخت کرد.
وی گفت: با پرداخت این تسهیلات برای بیش از 200 نفر شغل ایجاد شد.
فرماندار کهگیلویه نیز با قدردانی از بنیاد برکت در زمینه توجه به مناطق محروم کهگیلویه گفت: عمق محرومیت در این شهرستان بیش از دیگر نقاط استان است.
جعفر نیکبخت بی توجهی مسئولین را از عوامل محرومیت کهگیلویه عنوان کرد.
وی بیان کرد: رشد جمعیتی این شهرستان منفی و مهاجرت در ان بسیار زیاد است.
نیکبخت پتانسیل کهگیلویه را بخش کشاورزی دانست و بیان کرد: 47 هزار هکتار زمین دیم در کهگیلویه وجود دارد که در صورت توجه به این ظرفیت برای بیش از 47 هزار نفر اشتغال مستقیم و جمعیت 137 هزار نفری این شهرستان اشتغالزایی غیرمستقیم ایجاد می شود.
وی اظهار داشت: بنیاد برکت مایه برکت در کهگیلویه است که می طلبد مردم و مسئولان در این زمینه همکاری کنند.
نیکبخت ادامه داد: بانک ها موظف هستند در زمینه پرداخت تسهیلات با متقاضیان همکاری کنند و هیچگونه کوتاهی از سوی اداره و یا دستگاهی در صدور مجوز مورد نیاز قابل قبول نیست.
وی عنوان کرد که نیاز است تسهیل گران بنیاد برکت مشکلات را با بخشداران پیگیری و رصد کنند.
خط مشی بنیاد برکت این است که پس از پایان پروژه و آغاز بهره برداری، ظرف مدت 3 تا 5 سال اقدام به فروش تدریجی سهام خود به سهام داران شریک بر اساس توافق حاصله به شکل نقدی یا اقساطی می کند.
بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از سال 86 تاکنون در حوزه کارآفرینی و راه اندازی طرح های اقتصادی در مناطق محروم و کم تر برخوردار کشور، فعالیت گسترده ای داشته است.
بخش چاروسا با بیش از 23 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه قرار دارد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید