خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

قانعی گفت: با توسعه استفاده از جلبک و ایجاد صنایع مرتبط با آن، بازاری به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار در کشور شکل خواهد گرفت.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نخستین نشست تخصصی جلبک، با اشاره به تدوین نقشه راه، توسعه فناوری و صنایع جانبی در بوشهر، بیان کرد: صنعت جلبک بازار بزرگی در کشور ایجاد و برگزاری نشست‌های تخصصی جلبک نیز به دریافت راهکار‌های عملیاتی برای توسعه فناوری جلبک کمک می‌کند. چراکه این ظرفیت در ۵۰ سال آینده نقشی بزرگ در حوزه غذا و صنایع مختلف ایفا خواهد کرد.

وی افزود: ایران از نظر داشتن ریزجلبک‌ها و جلبک‌های بزرگ، در بهترین شرایط قرار دارد و باید به صورت جدی به سمت فناوری‌های مرتبط با این حوزه گام برداشت.


عدم توجه به صنعت جلبک ایران را به یک وارد کننده تبدیل کرده است
قانعی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: عدم توجه به این صنعت، باعث شده است که صنایع مرتبط با این حوزه استراتژیک شکل نگیرد و ایران تنها به یک وارد کننده جلبک و فرآورده‌های آن تبدیل شود.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: در زمینه جلبک، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به تهیه نقشه راه کرده است. این کار علاوه بر رونق اقتصاد زیستی به ایجاد اشتغال و تولید فناوری نیز کمک می‌کند.

وی همچنین عنوان کرد: با توجه به زمین‌های مستعد پرورش جلبک در ساحل خلیج فارس و مکران تغذیه آبزیان با جلبک باید گسترش یابد تا آبزیان با هزینه کمتر و کیفیت بهتر پرورش یابند.

قانعی ادامه داد: این کار کمک می‌کند مشکل تامین خوراک آبزیان که یکی از مسائل اصلی پرورش دهندگان است برطرف شود.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در ادامه بیان کرد: در حال حاضر استفاده از جلبک دریایی در صنایع غذایی به عنوان فرم دهنده مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای تامین این نیاز نیز جلبک را از دیگر کشور‌ها وارد می‌کنیم.

به گفته وی، در حال حاضر برای تولید جلبک در کشور، ۳ شرکت داخلی با سرمایه خصوصی وارد میدان شده‌اند که امیدوار هستیم با توانمندی‌های داخلی بتوانیم به رشد خوبی برسیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید