خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و صندوق کارآفرینی امید تفاهمنامه‌ای امضا کردند که به موجب آن 28 هزار فرصت شغلی در مناطق محروم روستایی ایجاد می‌شود.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از تارنمای بنیاد برکت، این تفاهمنامه با هدف معرفی و اعطای تسهیلات به طرح‌های اشتغالزایی برکت و بهبود وضعیت معیشت خانوارهای ساکن مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته، به امضای مدیران عامل و روسای هیات مدیره این 2 نهاد رسید.
با امضای این تفاهمنامه سه هزار میلیارد ریال اعتبار به طور مشترک از سوی بنیاد برکت و صندوق کارآفرینی امید تامین می‌شود تا با راه‌اندازی 10 هزار طرح اشتغالزایی در قالب الگوهای توانمندسازی اقتصادی اجتماع‌محور بنیاد برکت در مناطق محروم روستایی با اولویت جوانان تحصیلکرده و زنان سرپرست خانوار 28 هزار فرصت شغلی ایجاد شود.
بر اساس این گزارش، محل اجرای این طرح مشترک، همه مناطق روستایی با اولویت مناطق محروم و مرزی است و این تعداد طرح اشتغالزایی در قالب رسته‌های شغلی نظیر پرورش دام سبک و سنگین، پرورش طیور، بوقلمون، بلدرچین، شترمرغ، آبزی‌پروری، زنبور عسل، تولید پوشاک، مشاغل خدماتی و فنی و غیره خواهد بود.
همچنین به هر یک از طرح‌های اشتغالزایی مورد تایید و مصوب در کارگروه مشترک، 600 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد، مهلت بازپرداخت 60 ماهه و احتساب حداکثر دوران تنفس 6 ماهه تعلق می‌گیرد.
در مراسم امضای این تفاهمنامه، مدیرعامل بنیاد برکت با ارایه گزارشی درباره اقدامات این بنیاد گفت: بنیاد در بخش های وسیعی برای خدمت به محرومان مناطق کمتر توسعه‌یافته فعالیت دارد که از جمله آن‌ می‌توان به اشتغالزایی، ساخت مدرسه، توسعه خدمات بیمه‌ای، ساخت مراکز فرهنگی مذهبی، ساخت بیمارستان و مراکز بهداشت و درمان، انجام امور زیربنایی و عمرانی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مردم اشاره کرد.
«سعید جعفری» به ارایه گزارشی از فعالیت‌های بنیاد برکت در نظارت بر عملکرد، بررسی روند فعالیت‌ها، حضور در طرح‌های اشتغالزایی بنگاه‌محور و توسعه اشتغال در مناطق محروم و محرومیت‌زدایی در قالب طرح‌های اشتغالزایی تسهیلات‌محور و اجتماع‌محور پرداخت و با استقبال از تشکیل کمیته‌ای مشترک میان بنیاد برکت و صندوق کارآفرینی امید گفت: همکاری این 2 نهاد در مناطق روستایی بسیار پرفایده خواهد بود.
جعفری ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید حتی می‌تواند در کمیته‌های توسعه اشتغال که در شهرستان‌ها و حتی روستاها تشکیل می‌شود، مشارکت کند.
«محمود عسکری‌آزاد» رئیس هیات مدیره بنیاد برکت نیز به تبیین مدل‌های طراحی‌شده ایجاد و توسعه اشتغال در کمیته‌ِ تحقیق و توسعه این بنیاد مبتنی بر ظرفیت‌های محلی پرداخت و ابراز امیدواری کرد سایر نهادها و دستگاه‌های فعال در حوزه‌ِ ایجاد اشتغال نیز از این مدل‌ها بهره گیرند.
گفتنی است، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) یازدهم اردیبهشت ماه گفت: امسال ایجاد هفت هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم توسط بنیاد برکت در سطح کشور هدفگذاری شده است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید