خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

طرح ملی نگرش کارآفرینی دانش آموزی با هدف ایجاد خودباوری، تفکر خلاق،ترسیم چشم انداز آینده شغلی برای دختران با شرکت حدود ۱۰۰ دانش آموز دختر متوسطه دوم در چابهار برگزار شد.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر پروژه ملی نگرش کارآفرینی دانش آموزی در حوزه فناوری اطلاعات اظهار داشت: دنیای امروز، دنیای تکنولوژی و پیشرفت بوده که نیاز است دانش آموزان با تکنولوژی‌های جدید آشنایی بیشتری داشته باشند.

علی سلوکی افزود: در جوامع پیشرفته مهارت برنامه نویسی در حال گسترش بوده و از دروس اصلی آموزشی محسوب می‌شود بنابراین لازم است برای ایجاد نگاه فرایندی، تحلیلی و ایجاد تفکر خلاق در بین دانش آموزان برنامه نویسی را گسترش داد.

وی بیان کرد: ۵۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها در حوزه فناوری اطلاعات را دختران تشکیل می‌دهند که متاسفانه در بازار کسب و کار حضور کم رنگی از آنان دیده می‌شود که با اجرای این طرح ملی، می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

مدیر پروژه ملی نگرش کارآفرینی دانش آموزی ادامه داد: طرح ملی کارآفرینی دانش آموزی در حوزه فناوری اطلاعات در سه مرحله برگزار خواهد شد که در مرحله نخست آشنایی دانش آموزان، مربیان و اولیا با موضوع کارآفرینی و مرحله دوم برگزاری یک کمپ تابستانی فناوری اطلاعات به مدت یک ماه در تهران است.

وی از دعوت برگزیدگان استان‌های مختلف برای تولید نرم افزار و طراحی سایت و مرحله سوم ایجاد بسته‌های برنامه ریزی شده و آموزش مهارت‌های زندگی به عنوان یک واحد فوق برنامه در آموزش و پرورش خبر داد.

سلوکی گفت: رویداد کارآفرینی دانش آموزی تینوتک در راستای طرح ملی نگرش کارآفرینی دانش آموزی در حوزه فناوری اطلاعات با همکاری وزارت آموزش و پرورش (دفتر امور بانوان)، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با حضور مشاور معاون وزیر ارتباطات، مدیرکل سازمان فناوری سیستان و بلوچستان، مدیر پروژه و رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان در چابهار برگزار شد.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان و شهرستان چابهار پس از استان تهران نخستین میزبان برگزاری این طرح ملی بوده است.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش چابهار نیز گفت: رویداد کارآفرینی ارتقای خودباوری و اعتماد به نفس دانش آموزان را در پی دارد.

حسن نوروزی افزود: دانش آموزان در سه بخش بازی سازی و چگونگی درآمدزایی از آن، تولید محتوا و نحوه تولید محتوای باکیفیت و هوشمند سازی و تأثیر آن بر کیفیت زندگی و کسب و کار آموزش دیده و با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی به اهمیت بالای فناوری اطلاعات درحوزه کارآفرینی اشاره کرد و افزود:مقطع متوسطه، زمان انتخاب و گرفتن تصمیمات بزرگ و سرنوشت ساز برای دانش آموزان است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید