خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

آیین رونمایی از کتاب «فرهنگ فناوری، نوآوری و کارآفرینی»، امروز با حضور مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس، برگزار شد.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، آیین رونمایی از کتاب «فرهنگ فناوری، نوآوری و کارآفرینی»، روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه با حضور مهدی صفاری نیا رئیس پارک برگزار شد. در این مراسم که مدیران پارک فناوری پردیس، به همراه جمعی از کارمندان و مدیران شرکت‌های مستقر در پارک حضور داشتند، از کتاب «فرهنگ فناوری، نوآوری و کارآفرینی» رونمایی شد.

در بخشی از مراسم، مهدی صفاری نیا، رئیس پارک فناوری پردیس درباره این کتاب گفت: بسیاری از دانشجویان با اصطلاحات حوزه فناوری، نوآوری و کارآفرینی آشنایی ندارند و نیاز بود که کتابی برای معرفی مفاهیم و یکسان سازیِ استفاده از واژگانِ تخصصیِ این حوزه نگارش شود. چنین کتابی کمک می‌کند تا ادبیات مشترکی شکل بگیرد، به گونه‌ای که در زمان استفاده از یک واژگان، یک مفهوم واحد در ذهن افراد شکل گیرد.

صفاری نیا افزود: ما نیاز به مرجعی داشته‌ایم که در سطح خودش جامع باشد و بتواند به نیاز متخصصان این حوزه پاسخ دهد. با این وصف امیدوارم این کتاب، یکی از کمبود‌های حوزه زیست بوم فناوری کشور را مرتفع کند و متخصصان بتوانند آن را مورد بهره برداری کامل قرار دهند.

در ادامه این مراسم «علی مهموری» نویسنده اول کتاب با اشاره به اینکه برای تدوین این دانشنامه حدود ۱۵ هزار واژه انگلیسی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است، گفت: اندیشه نگارش این کتاب از سال ۲۰۱۳ در ذهن من بود تا اینکه در شرایط فعلی، و در هماهنگی با ریاست پارک فناوری پردیس، توانستم آن را به صورت عملیاتی درآورم و کتاب را نگارش کنم.

مهموری افزود: گنجاندن تلفظ صحیح کلمات انگلیسی در کنار معانی واژگان، یکی از دغدغه‌های اصلی من در این کتاب بوده است که این ویژگی به مخاطب در استفاده صحیح از کلمات در مقالات و کنفرانس‌های علمی کمک شایانی می‌کند.

وی اظهار داشت: معرفی فهرستی از ۵۰ دانشمند موثر در فضای فناوری، نوآوری و کارآفرینی از جمله ویژگی‌های دیگر این کتاب است که به علاقه‌مندان کمک می‌کند تا با متخصصانِ نام آشنای این حوزه آشنا شوند و منابع آن‌ها را مورد مطالعه قرار دهند.

معرفیِ کتاب‌های «از دانش به ثروت»؛ داستان موفقیت شرکت‌های پارک فناوری پردیس
پیش از مراسم رونمایی از کتاب «فرهنگ، فناوری، نوآوری و کارآفرینی»، دو کتاب دیگر نیز معرفی شد. کتاب‌های «داستان کارآفرینیِ فناورانه شرکت فراطیف پویا» و «داستان کارآفرینیِ فناورانه شرکت ایرانیان بانِژ» از مجموعه کتاب‌های «از دانش به ثروت»، از جمله کتاب‌هایی بودند که با حضور مهدی توحیدیان، مدیرعامل شرکت فراطیف پویا و بابک رضایی و رضا رفیعی، مدیران شرکت ایرانیان بانژ، معرفی شد.

در این بخش از مراسم، مجتبی جباری پور، مدیرکل ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری، با اشاره به اهمیت مستندسازی داستان موفقیت شرکت‌های کارآفرین، اظهار داشت: یکی از آسیب‌های حوزه کارآفرینی این است که به عقبه‌ی موفقیت شرکت‌های پیش‌رو و سختی‌های مسیری که توسط آن‌ها طی شده است، توجه نمی‌کنیم.

وی افزود: از طرف دیگر، در بسیاری موارد علل موفقیت این افراد و شرکت‌ها را عوامل غیر درونی افراد تلقی می‌کنیم و کمتر به عوامل درونی و ویژگی‌هایی که این افراد برای موفقیت داشته‌اند، توجه داریم.

مجتبی جباری پور ادمه داد: باید داستان موفقیت شرکت‌ها روایت شود تا باور افرادی که به تازگی می‌خواهند در حوزه کارآفرینی ورود پیدا کنند، مطابق شرایط واقعیِ این حوزه شکل گیرد. این فرهنگ، باور و نگرش‌ها در حرکت به سوی کارآفرینی بسیار اهمیت دارد.


نقش پر رنگ مرکز رشد فناوری نخبگان پارک در موفقیت «فراطیف پویا»
در ادامه توحیدیان، مدیرعامل شرکت فراطیف پویا، با اشاره به اینکه در سلسله مراتب موفقیت، خودمان را، نه در قله، بلکه در دامنه موفقیت می‌بینیم، اظهار داشت: تیم‌ها شاکله اصلی موفقیتِ شرکت‌ها را تشکیل می‌دهند و در شرکت ما نیز همین مسئله صادق بوده است. دلیل موفقیت فعلیِ شرکت فراطیف پویا نیز تیم قوی و متخصص شرکت بوده است.

وی افزود: فراطیف پویا شرکتی‌ست که در پارک متولد شده و نقش مرکز رشد فناوری نخبگانِ پارک فناوری پردیس، در موفقیت شرکت ما بسیار پررنگ بوده است.

بعد از ورود به پارک، شکست‌ها و چالش هایمان بسیار کمتر شد
بابک رضایی، مدیرعامل «شرکت ایرانیان بانژ» نیز در ادامه، با بیان اینکه تلخی‌های مسیر رشد شرکت ما، در این کتاب آمده است، اظهار داشت: امیدوارم این کتاب بتواند به کسانی که قصد دارند استارت آپی راه‌اندازی کنند، کمک کند. هر چقدر تلخی‌های این مسیر بیشتر بوده، الان شیرینی‌ها بیشتری می‌چشیم.

وی افزود: کسانی که این کتاب را می‌خوانند، به خوبی می‌توانند درک کنند که مشکلات مانع کارشان نیست و چالش‌هایشان در نهایت حل می‌شود. حضور در پارک فناوری پردیس کمک مهمی به ما بود و بعد از ورود به پارک شکست‌ها و چالش هایمان به نسبت قبل، بسیار کمتر شد.

در انتهای این بخش از مراسم، در اقدامی نمادین، دو عنوان مجموعه کتاب «از دانش به ثروت»، به مدیران عاملِ شرکت‌هایی که موضوع کتاب به آن‌ها اختصاص داشت، تقدیم شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید