خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در جوامعی که اقتصاد مبتنی بر نفت دارند، اقتصاد کارآفرینی جوان عامل اصلی رشد و بهره‌وری اقتصادی است و اگر سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های کارآفرینی تزریق شود رونق اقتصادی به دنبال دارد.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری تسنیم، شاید این جمله را بارها و بارها شنیده باشید که رونق اشتغال و در نتیجه پیشرفت اقتصادی کشور در گرو رشد کارآفرینی است. در یک سیستم اقتصادی نوآوری و خلاقیت، صاحب یک فکر و ایده ناب بودن سرمایه‌های اصلی بنگاه‌های اقتصادی و در نتیجه عامل توسعه پایدار اقتصادی است.

سوالی که در اینجا مطرح است یک اقتصاد دانش‌محور چه ویژگی‌هایی دارد و کارآفرینی که نیروی محرکه  اقتصاد لقب گرفته چگونه می‌تواند اقتصاد جامعه را تحت تاثیر قرار دهد و از همه مهم‌تر اینکه اقتصاد کارآفرینی جوان چگونه می‌تواند جامعه را از رکود نجات دهد.

امین برحق طلب، کارآفرین جوان شیرازی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه رشد اقتصادی بازتاب اجرای زیرساخت‌های درست کارآفرینی است، گفت: سرمایه‌گذاری مستقیم پول نفتی در کسب و کارها الزاماً رشد اقتصادی نمی‌آورد بلکه سرمایه‌گذاری باید در زیرساخت‌های کارآفرینی تزریق شود تا محیط کسب و کار رونق بگیرد.

وی با اشاره به نقش کارآفرینی در اقتصاد کشور افزود: این روزها بیش از هر زمان دیگری الزام توجه به کارآفرینی محسوس است؛ اما آنچه در اینجا مطرح است این است که چرا کارآفرینی تا این اندازه برای کشورهای در حال توسعه حیاتی است به عبارتی واضح‌تر کارآفرینی در کجای اقتصاد جامعه قرار گرفته است.

برحق طلب در مورد اهمیت کارآفرینی گفت: شاید اهمیت آن برمی‌گردد به اینکه تنها یک کار آفرین موفق می‌تواند به این خوبی به اهمیت نیروی انسانی، نقش رقابت برای کالایی جدید و ایجاد زیرساخت‌های مهم و اساسی بازار به این خوبی واقف باشد.

این فعال اقتصادی جوان بیان کرد: برای اینکه به اهمیت اقتصاد کارآفرینی جوان آن هم در بازار بی رحم کنونی پی ببریم ابتدا باید به مزایا و نکات مثبت کارآفرینی برای اقتصاد کشور توجه کنیم. کارآفرینی سه مزیت اصلی دارد که خلق ثروت، ایجاد اشتغال و فراهم آوردن خدمات و محصولات ضروری کشور و همچنین در سطح بین‌الملل، مهم‌ترین آنها است.


اقتصاد و کارآفرینی دو رکن جدایی‌ناپذیر
برحق طلب گفت: نقش دولت‌ها در اقتصاد کارآفرینی جوان این است که علاوه بر این که به جریان‌سازی آن کمک می‌کنند و به آن الگو و جهت مناسب می‌دهند این را باور داشته باشند که اقتصاد و کارآفرینی دو رکن جدایی ناپذیرند.

وی با اشاره به عدم اراده لازم در برخی از جوانان در راه‌اندازی کسب و کار اذعان کرد: معمولا ترس جوانان از شکست و نبود سرمایه باعث می‌شود که کاری مستقل را شروع نکنند. مهم ترین عاملی که به این ترس‌ها دامن می‌زند این است که جوانان الگوی کارآفرین موفقی از نسل گذشته ندارند تا از سیاست‌های آن پیروی کنند. اما فرض دیگری هم در این میان مطرح است که جوانان مهارت‌های بازار تجارت را به دست نیاورده‌اند و همچنین نیاز به نیرویی دارند که از آنها حمایت کند و به آنها آموزش دهد که چگونه در این عرصه فعال شوند.

برحق طلب در مورد اقتصاد کارآفرین جوان افزود: در جوامعی که تک محصولی هستند و اقتصاد مبتنی بر نفت دارند، اقتصاد کارآفرینی جوان عامل اصلی رشد و بهره‌وری اقتصادی خواهد بود. اقتصاد کار آفرینی جوان در واقع به جامعه‌ای اشاره دارد که بر پایه اقتصاد دانش بنیانی قرار دارد و برای به انجام رساندن اهداف و گذر از چالش‌های اقتصادی، ذهن خلاق و فعال نیروی جوان را باور و به آن اعتماد می‌کند.

این فعال اقتصادی گفت: اقتصاد کارآفرینی تنها محدود به خلق یک کسب و کار تازه نیست بلکه هر سازمانی برای بقای خود و پیشرفت نیاز به خلق محصولات جدید و یا ارتقای محصولات قبلی دارد. در اوضاع رقابتی بازار اقتصادی کنونی شرکت یا سازمانی که به طور مداوم در حال خلق ایده‌های جدید و تبدیل آن به محصولات جدید برای ارائه به بازار نباشد نمی‌تواند دوام بیاورد و از چرخه اقتصادی حذف خواهد شد.


نقش موثر کارآفرینی در پیشگیری از مهاجرت
وی با اشاره به اینکه توسعه اقتصاد کارآفرینی جوان و ترویج آن در میان قشری که پر از انگیزه و هدفمند هستند می‌تواند خلق ثروت، توزیع عادلانه درآمد و رونق اشتغال پایدار را به همراه داشته باشد و از پدیده آسیب‌زای مهاجرت پیشگیری کند، گفت: پتانسیل ویژه‌ای که در نیروی جوان وجود دارد می تواند با نوآوری باعث ایجاد محصولات و خدمات جدید باشد و کیفیت و استاندارد زندگی را در جوامع بهبود بخشد.

برحق طلب افزود: توسعه اقتصاد کارآفرینی، بنگاه‌های اقتصادی کوچک را بیشتر می‌کند در نتیجه درآمد دولت از بخش مالیات، گمرک و صادرات افزایش می‌یابد. جامعه ای که اقتصاد کار آفرینی جوان را سیاست اصلی خود قرار می‌دهد شاهد پیشرفت‌های گسترده عمرانی و تحقیقاتی خواهد بود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید