خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم در این استان باید با رویکرد بازار کار و کارآفرینی انجام شود که در این راه مشاوران تحصیلی مدارس و والدین نقش مهمی برعهده دارند.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایرنا، سالار قاسمی روز شنبه در نشست با مدیران مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک کرج که در سالن امام علی (ع) کرج برگزارشد، اظهار داشت: با توجه به اشباع برخی از رشته ها و نیاز جامعه به نیروی انسانی مهارت دیده در رشته های فنی و تولیدی ضرورت دارد انتخاب رشته دانش آموزان به سمت بازار کار و کارآفرینی برای جلوگیری بیکاری در سال های آتی سوق داده شود.
وی بیان داشت: امروز نیاز کاری جامعه به نیروی انسانی خلاق و کارآفرین است لذا ادامه تحصیل دانش آموزان در رشته های فنی حرفه ای و کاردانش می تواند اولین گام برای تضمین شغلی آنها در آینده نه چندان دور باشد.
وی یادآور شد: فرآیند انتخاب رشته آگاهانه برای 35 هزار و 566 دانش آموز پایه نهم مدارس دوره اول متوسطه این استان در سال تحصیلی 98-97 در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: این دانش آموزان از ابتدای سال تحصیلی 98-97 در مدارس متوسطه دوره اول با مراحل هدایت تحصیلی آشنا شدند و حال نوبت انتخاب آنها برای تصمیم گیری ورود به رشته های مختلف در شاخه نظری و فنی و حرفه ای و کاردانش رسیده است.
وی با بیان اینکه در مدارس البرز 508 مشاور تحصیلی فعالیت دارد، اضافه کرد: هدایت تحصیلی در سال 98 بر اساس اسناد فرادستی و سند تحول بنیادین نسبت به چهار سال گذشته با تغییراتی روبرو شده که اطلاعات کامل شیوه نامه هدایت تحصیلی به دانش آموزان و والدین در طول سال تحصیلی اطلاع رسانی شده است.
وی اظهار داشت: در فرآیند هدایت تحصیلی نظر والدین، دانش آموزان، دبیران در دروس تخصصی هر رشته، مشاور مدرسه و آزمون های سه گانه روانشناختی محاسبه می شود.
وی تصریح کرد: برای آشنایی بیشتر والدین و دانش آموزان با هدایت تحصیلی و فرآیند انتخاب رشته در پایه نهم، در مراکز مشاوره مربوط به آموزش و پرورش البرز خدمات راهنمایی و مشاوره رایگان هدایت تحصیلی ارائه می شود.
وی با اشاره به اینکه 9 کمیته تخصصی هدایت تحصیلی ویژه دانش آموزان پایه نهم با محوریت انتخاب رشته آگاهانه در این استان فعال شده است، یادآور شد: این کمیته ها در راستای سازماندهی ، چگونگی ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به دانش آموزان و کمک به دانش آموزان در انتخاب رشته آگاهانه در دستور کاری - اجرایی قرار گرفتند.
وی عنوان کرد: چهارمین سال است که هدایت تحصیلی در پایه نهم انجام می شود.
قاسمی اضافه کرد: در این فرآیند سوابق دانش آموزان در پایه های هفتم ، هشتم و نهم با ضریب خاص هر درس محاسبه و هدایت تحصیلی دانش آموزان ثبت می شود.
وی از فرآیندی بودن هدایت تحصیلی، تغییر شاخص های هدایت تحصیلی، کسب شایستگی های علمی و تخصصی دانش آموزان از تمامی دروس سال های قبل و توزیع متوازن دانش آموزان در رشته و شاخه های تحصیلی متناسب با نیاز کشور به عنوان ویژگی های آیین نامه هدایت تحصیلی در پایه نهم دوره اول متوسطه یاد کرد.
وی یادآور شد: آموزش و پرورش در نظر دارد تا پایان برنامه ششم توسعه به هدف حدود 52 درصد در رشته های نظری و 48 درصد در رشته های کاردانش و فنی و حرفه ای برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه دست یابد.
وی ادامه داد: موضوع عملکرد تحصیلی دانش آموزان، کسب امتیاز از آزمون های پنجگانه مشاوره ای، نظر دانش آموز، معلمان، مشاور و والدین، 6 شاخص اصلی هدایت تحصیلی دانش آموزان محسوب می شود.
وی تصریح کرد: انتخاب رشته اولین و مهمترین تصمیم گیری دانش آموزان در زندگیشان است که باید برای انتخاب درست آن آگاهانه عمل کنند. تا بیکار نمانند و در بازار کار جایگاهی را بر حسب علاقمندی و توانمندی و تخصص مهارتی به خود اختصاص دهند.
وی گفت: امسال 35 هزار و 566 دانش آموز پایه نهم در استان البرز در رشته های کاردانش ، فنی حرفه ای ، علوم انسانی، معارف اسلامی، ریاضی فیزیک و علوم تجربی انتخاب رشته می کنند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید