خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: مازندران می‌تواند بهترین پایلوت برای توسعه استارت آپ های بخش کشاورزی باشد.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری مهر، عزیزاله شهیدی فر صبح سه شنبه در اولین همایش ملی استارت آپ های بخش کشاورزی با بیان اینکه کارآفرینی نوپا در حوزه کشاورزی اهمیت فراوانی دارد چون توان تولید در کشاورزی بالاست و همه فعالیت‌های کشاورزی در مازندران وجود دارد گفت: مازندران رتبه برتر ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را داراست.

وی افزود: هدف ما کسب رتبه برتر کشور در تولید محصولات کشاورزی است هرچند که هم اکنون رتبه‌های اول تا سوم را در این زمینه در اختیار داریم.

شهیدی فر یادآور شد: در سال ۹۲ حدود ۱۲۰ هکتار کشت گل محمدی در استان داشتیم که با چاشنی فرهنگی و رسانه‌ای و تلاش تحقیقاتی و اجرایی اکنون به ۵۰۰ هکتار رسیده است که بازار در افزایش این سطح نقش بالایی داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: همزمان با افزایش سطح زیرکشت، صنایع تکمیلی و تبدیلی و بازاررسانی این محصول پیگیری و اجرا شد و اکنون این محصول به یک محصول تجاری تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه سرعت رشد استارت آپ ها بسیار مهم است و باید مشکلات موجود و موانع سرعت رشد کارآفرینی‌های نوپا برداشته شود گفت: بسترسازی برای حمل کالا و بازاررسانی محصولات از مسائلی است که باید به آن توجه جدی شود چراکه همزمان با افزایش تولید باید بازاررسانی و توزیع محصول تولیدی هم چاره اندیشی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: اگر بتوانیم تولید، بازاریابی و بازاررسانی و صادرات محصولات کشاورزی را به صورت همزمان پیگیری کرده و به پیش ببریم، قطعاً در توسعه محصولات کشاورزی موفق خواهیم بود.

به گفته وی، سال گذشته ۱۲۲ هزارتن کیوی و ۵۵ هزارتن پرتقال و پنج میلیون واحد گل و گیاه مازندران به خارج از کشور صادر شد و مازندران می‌تواند بهترین پایلوت برای توسعه استارت آپ های بخش کشاورزی باشد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید