خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ننه حسین، یکی از هزاران مددجوی تحت پوشش کمیته امداد است که با تلاش و زحمت، حالا به فرد نیکوکاری تبدیل شده و چند کودک را حمایت می کند.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری مهر، کمیته امداد هر ساله به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان و با توجه فضلیت این ماه و احسان و انفاق و کمک به نیازمندان و مددجویان، جشنی را به نام «جشن رمضان» برگزار می‌کند.

سابقه برگزاری این جشن به سال‌های گذشته بر می‌گردد و مسئولان کمیته امداد در این سال‌ها تلاش کردند با برگزاری این مراسم فرصتی را برای حضور خیرین و نیکوکاران و همچنین آشنایی آنها با توانمندی‌های مددجویان فراهم کنند.

جشن رمضان هم اکنون به یک برند در کمیته امداد تبدیل شده است و مردم در ماه مبارک رمضان نیز هر سال در انتظار برگزاری این مراسم هستند.

جشن رمضان امسال نیز با هماهنگی کمیته امداد و مسئولان نمایشگاه بین المللی در این محل در حال برگزاری است و به گفته مسئولان نمایشگاه، جشن رمضان امسال از ۲۰ اردیبهشت آغاز و تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

اما جشن رمضان امسال تفاوتی‌هایی با سال‌های گذشته دارد که از آن جمله می‌توان به حضور مددجویان توانمند شده از ۳۱ استان کشور و همچنین تنوع محصولات مددجویان اشاره کرد، موضوعی که حتی مسئولان برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های مددجویان کمیته امداد به آن اذعان می‌کنند.

جشن رمضان امسال در دو سالن ۵ و ۶ برگزار می‌شود که در سالن ۵ علاوه بر حضور گروه‌های استارتاپی و کارآفرینی، غرفه‌های نیز از سوی برخی از بانک‌ها در نظر گرفته شده است که غرفه‌داران در این غرفه‌ها توضیحاتی را در ارتباط با تسهیلاتی بانکی به مددجویان ارائه می‌کنند.

در سالن ۵ همچنین غرفه جدیدی تحت عنوان غرفه درخت آرزوهای ایتام و محسنین در نظر گرفته شده است که خیرین می‌توانند در این غرفه‌ها آروزهای ایتام را برآورده کنند. اما سالن ۶ مملو از محصولات و تولیدات مددجویان تحت پوشش کمیته امداد است، ۳۱ غرفه برای عرضه محصولات مددجویان در نظر گرفته شده است که از تولیدات آنها می‌توانند به پوشاک، کیف و کفش، مواد غذایی، شیرینیجات، صنایع دستی و…، اشاره کرد.

علیرضا مسئول غرفه کیف و کفش در ارتباط با نحوه دریافت وام اشتغال از سوی کمیته امداد، می‌گوید: ۳ سال پیش با توجه به شرایط پدر و مادرم برای دریافت وام به کمیته امداد مراجعه کردم.

وی می‌افزاید: برای دریافت وام با ارائه مشخصات و ضمانت در نهایت وام اشتغال را دریافت کردم و توانسته‌ام در یکی از اتاق‌های خانه مان کارگاه کوچکی راه‌اندازی کنم.

علیرضا ادامه می‌دهد: الان با گذشت ۳ سال آن کارگاه در اتاق خانه به یک کارگاه واقعی تبدیل شده است و ۱۰ نفر نیز در این کارگاه مشغول به کار هستند.

از سالن که بیرون می‌رویم با خانم ۴۵ ساله‌ای که خود را «ننه حسین» معرفی می‌کند روبرو می‌شوم و از آنجا که متوجه شد خبرنگارم از من می‌خواهد که به غرفه‌اش بروم.


غرفه ننه حسین پر از ترشی‌های جور واجور بود.
وی درباره غرفه‌اش می‌گوید: دو سال پیش همسرم در تصادف جان خود را از دست داد و من به همراه دخترم، سرگردان شدیدم و از همه جا رانده شده به کمیته امداد مراجعه کردم. بعد از ارائه مدارک و همچنین تعریف شرایط زندگی ام و فوت همسرم، مسئولان امداد اعلام کردند که آمادگی دارند بنده و دخترم را زیر چتر حمایتی امداد قرار دهند اما من قبول نکردم و از آنها خواستم فقط به من وام اشتغال بدهند.

بعد از دریافت وام اشتغال، فعالیت خود را در منزل استیجاری آغاز کردم و چون نسبت به تهیه ترشیجات مهارت خوبی داشتم در کمترین زمان ممکن توانستم مشتریان زیادی جذب کنم. و هم اینکه دو مغازه کوچک در منطقه خود اجاره کرده‌ام و چند نفر از اقوامم نیز با ما من کار می‌کنند و بنا دارم در آینده نزدیک مغازه کوچکی در تهران بخرم.

در حالی ننه حسین بسیاری از واقعیت‌های زندگی خود را نگفت که بنا بر اظهارات همراهش وی هم اکنون به یک فرد نیکوکار تبدیل شده است و ۱۰ کودک را سرپرستی می‌کند.

داستان‌های مددجویان توانمند شده از طریق‌های کمک‌های کمیته امداد بسیار است و شهروندان تهرانی می‌توانند با حضور در نمایشگاه با نزدیک با آنها آشنا شوند.

محسن لطفی‌پور مشاور معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در ارتباط با تعداد غرفه‌ها در جشن رمضان امسال اظهار کرد: این مراسم هر ساله در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و فرصتی است تا محصولات مددجویان معرفی شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته این جشن در بوستان گفتگو برگزار شد و امسال طی هماهنگی که با مسئولان نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد تصمیم گرفته شد تا این برنامه را در این محل برگزار کنیم.

لطفی با اشاره به برگزاری جشن رمضان در سالن‌های ۵ و ۶ نمایشگاه بین المللی، افزود: در سالن شماره ۵ نمایشگاه، مجموعه دستاوردهای اشتغال کمیته امداد در نظر گرفته شده است و برنامه‌های راهبردی در این حوزه معرفی می‌شود ضمن اینکه در این سالن مشاوره‌های در حوزه کسب و کار توسط اساتید و کارشناسان ارائه می‌شود.

مشاور معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: در حوزه جهادگران کارآفرین نیز غرفه‌ای در این سالن در نظر گرفته شده است و در واقع مشاورهای لازم در این بخش به مددجویان و خیرین ارائه می‌شود، جدای از این غرفه‌ها فضای نیز برای فعالیت‌های استارپ‌ها در نظر گرفته شده است چرا که یکی از برنامه‌های کمیته امداد این است که از اشتغال‌های سنتی به سمت اشتغال‌های نوین گام بردارد.

وی اضافه کرد: در سالن ۶ از نمایشگاه بین‌المللی نیز، ۳۱ غرفه از ۳۱ استان در نظر گرفته شده است که محصولات مددجویان از استان‌های مختلف توسط فروشندگان عرضه می‌شود که قیمت این محصولات نسبت به سطح شهر با تخفیف ۳۰ درصدی عرضه می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید