خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

هدف از راه‌اندازی یک استارتاپ پیدا کردن مدل کسب‌و‌کار است، عمر آن نمی‌تواند طولانی باشد و معمولاً بعد از گذشت چند سال به موفقیت می‌رسد یا بودجه‌ آن تمام می‌شود و شکست می‌خورد.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری فارس، از آنجایی که هدف از راه‌اندازی یک استارت‌اپ پیدا کردن مدل کسب‌و‌کار است، عمر آن نمی‌تواند طولانی باشد و معمولاً بعد از گذشت چند سال به موفقیت می‌رسد یا بودجه‌ آن تمام می‌شود و شکست می‌خورد.

استارت‌اپ‌ها برای شروع فعالیت خود لزوماً نیازی به ثبت شدن شرکت ندارند و از هر جا و با هر تعداد بنیان‌گذار می‌توانند فعالیت خودشان را آغاز کنند.

بودجه‌ راه‌اندازی استارت‌اپ‌های معمولاً کم است اما اگر ایده‌ خوبی داشته باشند، خیلی زود می‌توانند مورد حمایت سرمایه‌گذاران قرار بگیرند.

نخستین رویداد استارت‌اپ کارآفرینی اجتماعی با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و در چارچوب سیاست‌ها و خط‌مشی‌های مصوب شورای اجتماعی کشور در قالب تفاهم‌نامه فی‌مابین وزارت کشور و وزارت علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، طبق این رویداد این برنامه با هدف استفاده از ظرفیت‌های کارآفرینی اجتماعی در دانشگاه‌های کشور و با محوریت انجمن‌های علمی دانشجویی با هدف شناسایی افراد مستعد و خلاق به‌منظور کمک به کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد روش‌های نوآورانه به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار شده است.

از دیگر اهداف برگزاری این رویدادها، شناسایی افراد مستعد و خلاق به‌منظور کمک به کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد روش‌های نوآورانه به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی عنوان می‌شود.

رویداد محورهای استارت‌اپ اجتماعی؛ کنترل و کاهش طلاق، اعتیاد، آسیب‌های روان‌شناختی (خشونت و نزاع، افسردگی و ...)، تکدی‌گری و حاشیه‌نشینی، کودکان کار، مفاسد اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی است، همچنین با توجه به اهمیت فضای مجازی و فناوری‌های نوین و آسیب‌های موجود در این حوزه بخش ویژه‌ای با عنوان آسیب‌های نوپدید در این رویداد پیش‌بینی‌ می‌شود.

دانشگاه شهید چمران اهواز هم امسال استارت‌آپ تخصصی کارآفرینی اجتماعی با هدف نواندیشی در کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی و شناسایی و حمایت از دانشجویان خلاق در این زمینه برگزار کرد.

 


استارت‌اپ اجتماعی چیست
گفته می‌شود کارآفرینی اجتماعی یا استارت‌اپ اجتماعی (Social startup) یکی از انواع استارت‌اپ است که در راستای کسب درآمد و سهم بازار ایجاد نمی‌شود بلکه اهداف اجتماعی را دنبال می‌کند، راه‌اندازی یک کسب‌وکار با هدف اجتماعی به شما اجازه می‌دهد تا اصول کارآفرینی خود را برای سازماندهی، بسیج و مدیریت یک کسب و کار سودآور که از تغییرات اجتماعی پشتیبانی می‌کند، بهره ببرید.

استارت‌اپ اجتماعی از طریق تولید انبوه، مزایای خود را به بخش‌هایی از جامعه اختصاص می‌دهد و برای بهره‌مندی افراد محروم و ضعیف جامعه طراحی می‌شود، این استارت‌‌اپ‌ می‌تواند در کنار منفعت اجتماعی خود،‌ درآمد نیز کسب کند یا برعکس کاملاً رایگان و بدون منافع شخصی و در راستای بهره‌برداری قشر ضعیف جامعه راه‌اندازی شود.

 


در مازندران...

اولین استارت‌اپ ویکند در حوزه آسیب‌های اجتماعی در شهریورماه سال ۹۸ در دانشگاه پیام نور استان مازندران ـ مرکز ساری برگزار می‌شود.

به گزارش دبیرخانه این جشنواره، رئیس دانشگاه پیام نور ساری اعلام کرد: اولین استارت آپ ویکند حوزه آسیب‌های اجتماعی مازندران؛ در دانشگاه پیام نور مرکز ساری با حمایت و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دستگاه‌های اجرایی استان مازندران در شهریور ماه سال ۱۳۹۸ برگزار می‌شود.

حسین نازک‌تبار بیان کرد: این جشنواره با هدف بکارگیری از فرصت‌های کسب و کار و دانش بنیان در راستای کاهش و پیشگیری در حوزه مسائل و آسیب‌های اجتماعی طلاق و خشونت خانوادگی، حاشیه‌نشینی و کودکان کار، آسیب‌ها و راهکارهای فضای مجازی، بلایای طبیعی و آسیب‌های اجتماعی، فقدان مهارتهای زندگی و زنان سرپرست خانوار ارائه خواهد شد.

رئیس دانشگاه پیام نور ساری نیز با بیان این نکته که کنترل آسیب‌های اجتماعی یک ضرورت است، برگزاری رویداد استارت‌اپ در حوزه آسیب‌های اجتماعی را که برای اولین بار در استان اتفاق خواهد افتاد را فرصتی برای اشتغالزایی با کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

نازک‌تبار با اشاره به اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی و نیز ارتقای آگاهی‌های عمومی و ترویج این اندیشه که پیشگیری از جرم و انواع آسیب اجتماعی یک مسؤولیت همگانی است، دانشگاه با حمایت استانداری و همکاری دستگاه‌های اجرایی برگزاری اولین رویداد استارت‌اپ در حوزه آسیب‌های اجتماعی را با بررسی ایده‌های جدید فناوری و روش‌های تجاری سازی ایده‌ها با تأکید بر اشتغال‌زایی و حل معضلات اجتماعی در دستور کار داده است.

 


تحقق اهداف اجتماعی با استارت‌اپ‌ها
معاون اجتماعی بهزیستی مازندران نیز با اشاره به اینکه با توجه به اینکه امروزه از راه‌اندازی کسب و کار استفاده می‌کنند ما می‌توان از این استارت‌اپ‌ها برای تحقق اهداف اجتماعی استفاده کرد، تصریح کرد: در کسب‌وکار و استارت‌اپ اجتماعی تجارت هدف اصلی نیست بلکه ابزاری برای تضمین سازمان و تحقق اهداف اجتماعی است، کسب و کار اجتماعی با خیریه‌ها فرق دارند، بسیاری از کارها ارزش اجتماعی دارند ولی کسب و کار اجتماعی نیستند کسب و کار اجتماعی بیشتر خودگردانند.

وحید حسین‌زاده اظهار کرد: در استارت‌اپ اجتماعی از طریق تولید انبوه، مزایای خود را به بخش‌هایی از جامعه اختصاص می‌دهد و برای بهره‌مندی از افراد محروم و ضعیف جامعه طراحی می‌شود، این استارت‌اپ‌ها در کنار منفعت اجتماعی خود درآمد نیز کسب‌ می‌کنند.

هر مسئله و معضل اجتماعی می‌تواند یک استارت‌اپ اجتماعی باشد از این رو سازمان بهزیستی از ظرفیت کسانی که دارای ایده‌ها و استارت‌اپ‌های اجتماعی باشند برای حل مشکل و معضل اجتماعی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده می‌کند.

به گفته دبیرخانه این استارت‌اپ در مازندران، تاریخ شروع فراخوان را از تاریخ ۱۰ اردیبهشت‌ماه سال جاری و آخرین‌ مهلت ثبت ایده یا کسب‌وکار اجتماعی را تا ۵ مرداد اعلام شده است.

زمان برگزاری این رویداد نیز در تاریخ ۱۴ شهریورماه به میزبانی دانشگاه پیام نور مرکز ساری با حضور مسؤولان برگزار خواهد شد.

در این استارت‌اپ، به ایده‌های برتر تیم‌های کاری پس از ارزیابی و داوری، جوایز ارزنده‌ای اهدا شده و حمایت‌های لازم جهت اجرایی شدن آن با همکاری صاحبان ایده انجام خواهد پذیرفت.

همچنین ایده‌های نوآورانه ارائه شده تا ورود موفق به بازار تقاضا مورد حمایت قرار خواهند گرفت و می توانند در مرکز نوآوری و مرکز رشد دانشگاه پیام نور استان مازندران - مرکز ساری استقرار پیدا کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این رویداد به سایت mpsw.ir مراجعه کرده و ایده‌های خود را در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی یا کسب و کارهای اجتماعی خود ثبت کنند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید