خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: هدف مجموعه رویداد‌های "از دانایی تا دارایی" که در سال گذشته نیز در استان گیلان برگزار شد در اصل تقویت اِکوسیستم کارآفرینی و بهبود اشتغال در استان است.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی باستی در نشست خبری با محوریت بررسی عملکرد پارک علم و فناوری گیلان در مجتمع اداری پارک علم و فناوری استان در رشت اظهار داشت: در طول سال 97 حدود 57 طرح در کانون شکوفایی خلاقیت داشتیم.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه پارک علم و فناوری تنها یک ساختمان نیست افزود: امروز در بسیاری از شهرها و کشورهای دنیا، پارک علم و فناوری به‌عنوان مجموعه‌ای از شرکت‌ها و شتاب‌دهنده‌ها که در کنار هم استقرار یافته و در راستای هم‌افزایی تلاش می‌کنند وجود دارد.

وی با بیان اینکه در بسیاری از استان‌ها مانند یزد، خراسان رضوی، فارس، تهران نیز پارک علم و فناوری به مفهوم واقعی و به‌عنوان یک طرح جامع وجود دارد گفت: در این راستا طرح جامع در حال ساخت 30 هکتاری پارک علم و فناوری گیلان می‌تواند به‌عنوان یک اِکوسیستم نوآوری و فرهنگی فعالیت کند.

باستی با اشاره به اینکه مجوز فعالیت مرکز رشد شهرستان‌ رودسر و آستارا نیز از هیئت امنای وزارت علوم اخذ شد اظهار داشت: پارک علم و فناوری استان گیلان در سال گذشته، مجری نمایشگاه هفته پژوهش در گیلان بود که طرح‌های خوبی در این نمایشگاه رونمایی شد و امسال هم مجری این برنامه هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان خاطرنشان کرد: مجموعه رویداد‌های "از دانایی تا دارایی" نیز در سال گذشته در این استان برگزار شد که هدف اصلی آن تقویت اِکوسیستم کارآفرینی، راه‌اندازی کسب و کار شخصی، اجرایی کردن ایده‌های مطابق با اصول علمی کسب و کار و جهت بهبود اشتغال است.

باستی با بیان اینکه پارک علم و فناوری گیلان در سال 97، دبیر اجرایی نمایشگاه بین‌المللی دستاوردهای پژوهش و فناوری در تهران بود اظهار داشت: این نمایشگاه به نوعی بزرگترین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش در کشور تلقی می‌شد و دارای اهمیت بسیاری بود.

وی با اشاره به اینکه مجموعه رویداد 4 روزه "از دانایی تا دارایی" در 6 شهرستان استان گیلان اجرا و برگزار شد عنوان کرد: خروجی خوبی نیز از برگزاری این رویداد حاصل شد و در این راستا باعث شد تا میزان علاقه‌مندی استان‌های همجوار برای برگزاری این رویداد در آن استان‌ها افزایش یابد.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه مقدمات کار تأسیس نهایی صندوق پژوهش و فناوری گیلان نیز در سال گذشته فراهم شد افزود: این صندوق می‌تواند حمایتگر نوآوران و کارآفرینان گیلان باشد که در سال گذشته حساب آن افتتاح شد و امیدواریم که به زودی شاهد تأسیس نهایی آن باشیم.

باستی به ساختمان 24 واحدی که جهت پذیرش و استقرار شرکت‌های فناور در گیلان در نظر گرفته شد اشاره کرد و ابراز داشت: با دانشگاه آزاد لاهیجان نیز تفاهم‌نامه‌ای در راستای تقویت مرکز رشد منعقد کردیم که در این راستا در حال راه‌اندازی مرکز رشد مشترک با این دانشگاه هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه کسب‌ و کارهای جدید متفاوت از کسب و کارهای به روش سنتی است گفت: پارک علم و فناوری گیلان برنامه‌هایی نظیر ترویج شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق را نیز در این استان داشته که البته هر شرکتی در این استان می‌تواند به‌عنوان شرکت دانش‌بنیان از ما مجوز بگیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 50 شرکت دانش‌بنیان در گیلان در حال فعالیت است که 35 شرکت در پارک علم و فناوری این استان حضور فعال داشتند افزود‌: یکی دیگر از برنامه‌های مهم پارک علم و فناوری گیلان در سال گذشته، تولید بذر کشاورزی اصلاح‌شده توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان این مجموعه بود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید